Toon posts:

zoem in DVD speler/versterker uit comp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een zoem in mijn dvd-speler/versterker die ik er niet uitkrijg

op de dvd-speler is een computer en een tv aangesloten, tv met scart en computer met tulp.
de computer stoort op de dvd-s ook als de computer uitstaat.
storing is er niet in de tv of dvd stand. dus alleen in vcr/aux.
als ik kabel op de tv aansluit wordt het veel erger.
als ik oordopjes op mijn computer aansluit uit dezelfde uitgang is er geen storing.
heb al een nieuwe, duurdere tulp kabel gekocht maar er is geen enkel verschil.
heb de computer zonder aarde geprobeerd maar ook zonder resultaat.
ben met draad aan de waterleiding alle pluggen, polen en armaturen afgegaan en niks.
heb het niet op een andere (oude) versterker

ik heb geen idee

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je de aantenne uit de TV haalt, is het dan wel weg?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar minder erg

Verwijderd

Topicstarter
kom er nu achter dat de zoem er ook is als ik de tv aansluit op de dvd-s met tulpen terwijl de comp. niet aangesloten is. het ligt lijkt me dan dus aan die ingang op de dvd-s?

Verwijderd

Topicstarter
de zoem met de tv op die ingang verdwijnt weer als ik ook de scart-kabel plaats.
de storing door de kabel verdwijnt als ik de tv ook door middel van tulpen met de dvd-s verbindt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt als geen goede massa verbinding

Iperf

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27

Oceria

I've been in between....

Waarschijnlijk is de aarding van het systeem niet helemaal goed, of (als je een gevoelige versterker hebt) staat of je PC of je amp uit fase.

Officiëel moet je alle componenten in een stereo systeem geaard aansluiten. Het liefst natuurlijk via een goed geaard stopcontact, maar in geval van nood werkt de verwarmingsbuis ook (Niet de meest veilige optie overigens!).
De ervaring leert dat dat toch niet altijd effect heeft. Vaak werkt het het beste als een apparaat geaard is en de rest niet. De versterker is dan de eerste keuze, omdat die altijd aanstaat. Denk wel aan de aardbrom uit de antenne zoals hierboven al heel terecht is opgemerkt!
Ook de opmerking om je aansluitingen te controleren is juist: tulpstekkers maken eerst op de signaal voerende lijn contact en pas op het laatst met de aarde (de buitenste ring). Kabelbreuk kan ook brom geven en is zeer moeilijk op te sporen. Gelukkig zit de breuk vaak bij de stekker. Rommel eens met de kabels en luister naar gekraak over de speakers.

Sommige versterkers geven een fase verschil heel sterk door. Als het goed is zou dat geheel weggefilterd moeten zijn, maar soms hoor je het toch. Probeer eens de stekkers van de computer (en aangesloten dingen zoals printers enzo) allemaal op de zelfde manier (tekst leesbaar) in het stopcontact te zetten en dan te kijken of de brom minder wordt. Als de brom nog niet weg is kun je het gehele blok in een keer omzetten door van het verdeelblok de stekker in de wand contactdoos 180graden te draaien. Misschien brengt dat ook verbetering.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Pagina: 1