Wanadoo abbo. opzeggen (contractduur per jaar?)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi allemaal,

ik wil graag wanadoo opzeggen en Speedlinq nemen. Is het nu echt zo dat ik alleen per heel jaar mn contract kan opzeggen... ? ik heb even in de algemene voorwaarden op wanadoo.nl gekeken en dit is wat ik kon vinden : :|

Voor het opzeggen van uw abonnement verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met de Wanadoo Klantenservice. Bij opzegging vervallen ook services zoals uw e-mailadres(sen) en homepage. Het abonnement wordt aangegaan voor een termijn van minimaal twaalf maanden, eindigend op de laatste dag van de maand waarin twaalf maanden verstreken zijn. Na afloop van deze termijn wordt het abonnement telkens met een jaar verlengd, tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar is opgezegd (telefonisch, via Wanadoo Klantenservice). Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

(http://www.wanadoo.nl/mij...ens/gegevensopzeggen.html)

Als dit echt zo is, zuigt het echt. Zijn er nog truuken uit te halen of moet je je er bij neerleggen ? :?

Thx !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, daar kan je je gewoon simpelweg bij neerleggen. Een jaar is een jaar...

Zie ook onder andere hier

[ Voor 81% gewijzigd door JvS op 11-09-2005 15:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31

Croga

The Unreasonable Man

De enige mogelijkheid om hier onderuit te komen is als Wanadoo zijn voorwaarden verandert, ten nadele van jou.

Daarnaast zijn er ISPs die in de voorwaarden hebben staan dat je ten allen tijde van abonnementsvorm mag veranderen. Bij planet, bijvoorbeeld, kun je op die manier downgraden naar een inbel abonnement waardoor je er in feit ook vanaf bent...

• mieg_1981
aii, das minder.

weet iemand of je bij speedlinq wel per maand je aboo kan opzeggen? (nadat je het minimaal een jaar hebt ?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het staat in de algemene voorwaarden en jij bent er akkoord mee gegaan. Als je dit niet wou had je niet je handtekening onder het contract moeten zetten. :P Echter hebben volgens mij alle providers dit wel :)

• mieg_1981
das een goeie idd, overstappen naar een inbel-abbo !
heeft iemand hier ervaring mee ? moet je dan nog overstap-kosten betalen ofzo ? of minimaal je inbel-abbo een jaar hebben voordat je opzegt ?

(bedankt voor de snelle reacties !)

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:34

eisbaer

Zie signature

Metal schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:56:
Het staat in de algemene voorwaarden en jij bent er akkoord mee gegaan. Als je dit niet wou had je niet je handtekening onder het contract moeten zetten. :P Echter hebben volgens mij alle providers dit wel :)
Gelukkig niet. Bij tweakdsl zit je alleen het eerste jaar vast. Daarna is het een contract voor onbepaalde tijd.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

eisb4er schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:10:
[...]

Gelukkig niet. Bij tweakdsl zit je alleen het eerste jaar vast. Daarna is het een contract voor onbepaalde tijd.
XS4all en kpn zelf doen het ook niet. Het staat overigens altijd in de AV, dus die kan je gewoon lezen van een nieuwe ISP.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Croga schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:55:Daarnaast zijn er ISPs die in de voorwaarden hebben staan dat je ten allen tijde van abonnementsvorm mag veranderen. Bij planet, bijvoorbeeld, kun je op die manier downgraden naar een inbel abonnement waardoor je er in feit ook vanaf bent...
Dat is dus NIET waar. Downgraden kan alleen per einde jaarcontract.

Ik durf te wedden dat dit bij Wanadoo ook geen mogelijkheid is.

• mieg_1981
dat dacht ik al idd, thx voor het vermelden.

mn jaarcontract loopt af 20 april. kan ik wel nu alvast wanadoo bellen en zeggen dat ik ALVAST mn jaarcontact per 20 april wil stopzetten ? dan zal ik ook wel een om schriftelijke bevestiging moeten vragen.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 20:04

vr6-only

Blub Blub

wtf....toen ik mijn adsl lite had bij wanadoo (3 maanden geleden) toen kon je per maand opzeggen.
wat een kutstreek

It ain't stupid if it works!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

mieg_1981 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:55:
dat dacht ik al idd, thx voor het vermelden.

mn jaarcontract loopt af 20 april. kan ik wel nu alvast wanadoo bellen en zeggen dat ik ALVAST mn jaarcontact per 20 april wil stopzetten ? dan zal ik ook wel een om schriftelijke bevestiging moeten vragen.
Waarschijnlijk kan dit gewoon ja. En om een bevestiging vragen is altijd handig. Ook niet rusten voordat je een duidelijke e-mail of brief hebt, waar het inderdaad instaat. Als er wat mis gaat in hun administratie, ben je anders behoorlijk de pineut.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

vr6-only schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:05:
wtf....toen ik mijn adsl lite had bij wanadoo (3 maanden geleden) toen kon je per maand opzeggen.
wat een kutstreek
neehoor, dat staat al tijden in de AV. Ik heb het oktober 2004 nog opgezocht omdat ik toen wilde downgraden bij planet en ik er toen achter kwam dat dat daar niet kan na 3,5 jaar, omdat je dan halverwege je 4e jaarcontract zit...

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

Jrz

––––––––––––

Gelukkig heb ik mn contract opgezegd wegens wanprestatie :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je eigen wanprestatie zeker? :P

Nee, maar even serieus: Hoe heb je dat geregeld? Via de klachtenafdeling o.i.d.?

[ Voor 58% gewijzigd door woekele op 11-09-2005 20:19 ]

• Jrz
  • Laatst online: 23:00

Jrz

––––––––––––

Heel simpel.. Ik was overgestapt naar family, en niets anders dan problemen gehad. Er werd steeds gezegd dat ze er mee bezig waren, ondertussen al 3 weken. Ik heb ze toen nog 5 dagen geven om een 100% werkende verbinding te leveren (maakte me niet eens uit of het family of lite was), en dat is ze niet gelukt.

Ik had eerst de consumentenbond om raad gevraagd, die zeiden dat ik ze een termijn moest geven, nou 5 dagen vond ik redelijk na 3 weken. En een aangetekende brief wat dat beschrijft.

Ik heb daarna quicknet genomen, en dat was binnen 2 weken werkend, met nog lage pings ook

+ niet dat maffe gedoe van een jaarcontract elke keer verlengen met een jaar.
Ik raad NIEMAND meer wanadoo aan.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Jrz schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:31:
Heel simpel.. Ik was overgestapt naar family, en niets anders dan problemen gehad. Er werd steeds gezegd dat ze er mee bezig waren, ondertussen al 3 weken. Ik heb ze toen nog 5 dagen geven om een 100% werkende verbinding te leveren (maakte me niet eens uit of het family of lite was), en dat is ze niet gelukt.

Ik had eerst de consumentenbond om raad gevraagd, die zeiden dat ik ze een termijn moest geven, nou 5 dagen vond ik redelijk na 3 weken. En een aangetekende brief wat dat beschrijft.

Ik heb daarna quicknet genomen, en dat was binnen 2 weken werkend, met nog lage pings ook

+ niet dat maffe gedoe van een jaarcontract elke keer verlengen met een jaar.
Ik raad NIEMAND meer wanadoo aan.
Ik zit al 2 maanden zonder enige downtime bij wanadoo family, dus waarschijnlijk gewoon een brakke centrale of maandag-ochtend werkers van KPN bij jou in de buurt :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

En hoe zijn de pingtijden?

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ongeveer 20ms stabiel is mijn ervaring (niet hier, maar bij bekende).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1