Toon posts:

Internet functioneert goed maar downloaden is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier net mijn nieuwe acer travelmatenotebook even aangesloten op internet (@home) via LAN.
Maar het downloaden gaat ernstig traag, de snelheden liggen onder de 1 KB/s. Als ik via speedtest.nl de snelheid meet zit het downloaden echter rond een 130 KB/s en zijn de andere waarden ook prima. Surfen gaat prima.
Ik heb het met en zonder firewall geprobeerd, geen verschil.

Specs:
XP HOME
Acer TRavelmate 4101
Ethernetkaart: Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller

Kan iemand mij enigszins in de goede richting helpen, als er nog meer info nodig is roep het maar.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 13:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat probeer je te downloaden? Bij downloaden ben je ook afhankelijk van de leverancier van je download. Speedtest is in principe ook gewoon een download. Aan je hardware en instellingen hoeft het dus helemaal niet te liggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel verschillende downloadservers en veel verschillende bestandengeprobeerd maar de snelheid daalt erg snel na het starten van de download.

Bij speedtest doet ie trouwens heel erg lang over de pingtest. Misschien dat jullie daar iets wijs uit kunnen worden?

Tevens is het internet op mijn desktop wel op gewone snelheid als ik het kabeltje van de laptop in de desktop druk.
Dus het moet ergens aan de instellingen liggen

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 17:02 ]

Verwijderd

Probeer deze eens: http://crew.tweakers.net/JSS/10mb.bin

Heb je al eens gekeken naar andere versies van drivers voor je netwerkadapter?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de speed van de netwerkkaart van auto naar 10MB half duplex gedaan en de firewall uitgezet en nu loopt ie wel soepel

iig bedankt.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 13:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk is het dan de instellingen van de netwerkkaart. De firewall zou ik gewoon weer aanzetten!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Firewall van windows levert in combinatie met @home nog wel eens rare dingen op en de modem zelf geeft het signaal het beste af zodra deze op half duplex staat dus instellingen lekker zo laten evt andere firewall.

alternativ

Pagina: 1