Toon posts:

IDE kabels rond maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die ook hun IDE, SCSI kabels rond hebben gemaakt?
dus draatjes uitpluizen (( wel isolatie erom laten uiteraard ))
en dan met electric tape rond gemaakt??

Verwijderd

ja :)
ik

Verwijderd

Topicstarter
Kan het nou kwaad ? als je die kabbels rond maakt?
bedoel ze zeggen dat je airflow in je kast dan beter is omdat die kabels als ze plat zijn alleen maar lucht tegen houden..
maar als ze rond zijn heb je dan geen data verlies of iets dergelijks?
en moet het perse met electric tape?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het nou kwaad ? als je die kabbels rond maakt?
bedoel ze zeggen dat je airflow in je kast dan beter is omdat die kabels als ze plat zijn alleen maar lucht tegen houden..
maar als ze rond zijn heb je dan geen data verlies of iets dergelijks?
en moet het perse met electric tape?

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 23:03

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Het is wel beter voor de airflow , maar of je wilt weten of het schadelijk is voor de data verlies , dat zou je ff moeten opzoeken , persoonlijk dacht ik het niet maar als je het wil weten kijk ff hier

Grt Ramon.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het is voor alle kabbels aan te bevelen maar UDMA 33/66/100 oftwel die dunne 80 wire kabels is het niet 100 omdat deze niet voor niks al zo dun gemaakt zijn boven dien is het zwaar klote om die kabeltjes te moeten doen
en aangezien men pc alleen maar die kabels erin heb zitten laat ik ze mooi zitten, bind ze met t-rippie wel beter bij elkaar dan dat ik al die draaitjes moe gaan uitpeuteren

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij www.oc-shop.nl
hebben ze ronde ATA100 IDE kabels te koop .

30,- per stuk

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/cables_round.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar heb er nu al 4 in zitten en die heb ik al moeten kopen..
en nu nog een keer 4 kopen alleen maar omdat ze rond zijn? nee dankje

Verwijderd

Ik heb wel mijn floppykabel in 3en gevouwen.

Hier een daar een plakbandje en hij was nog maar 1/3 zo breed :)

Nu kan ik hem eindelijk netjes wegstoppen in mijn kast.

Ik heb hem nog niet geprobeert, maar ik verwacht geen problemen.

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb al mijn ide kabels zelf rond gemaakt, helemaal geen probleem en alles is verder 100%. SCSI kabel meteen ook maar gedaan en ook die gaat nog steeds goed. Dusseh..ik zou er geen 3 tientjes aan spenderen. Kan altijd nog.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb het dan ook maar gedaan mijn 50 pins scsi cable waar mijn cdrom + twee branders aan hangen,en floppy cable heb ik ook geround

daarna heb ik met nero een kopieer simulatie gedaan van het spel Q3A (531MB) en gelijk multy copy dan maar en beide cd's waren met 5.45 min klaar totaal geen hinder ondervonden van interreferentie of hoe het ook moge heten :)

Het ruimt wel lekker op in de kast stuk overzichtelijker nu :)

Maar aan een kabel blijf ik liever af dat is de LVD scsi cable die is mij iets te kostbaar om daar lekker in te snijden.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik heb mijn kabeltjes ook lekker aan stukken gesneden en daarna met tie-rips of hoe ze ook heten bij elkaar gebonden, ruimt heel lekker op moet ik zeggen, stuk overzichtelijker :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 21:24 schreef TweaKERS het volgende:
Ik heb wel mijn floppykabel in 3en gevouwen.
blaat
Ik heb hem nog niet geprobeert, maar ik verwacht geen problemen.
De datasnelheid bij fd's is zo laag, daar hoef je geen problemen mee te verw8en
Bij ata 66/100 kabels,ligt er naast iedere datalijntje een "ontstoringslijntje" die ervoor zorgt dat de datalijnen elkaar niet beïnvloeden. Als je deze gaat ronden, komt alles bij elkaar te liggen, en worden de datalijntjes niet goed meer ontstoord. Hierdoor wordt de theorethische storingsvrije max datadoorvoersnelheid verminderd. Hoezeer dit invloed heeft op de praktijk, weet ik niet :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Heb me SCSI kabel ook rond gemaakt ...
maar helaas doet die kabel nu alleen nog maar storing geven .. kost me dus een nieuwe :(

Die ATA 100 kabeltjes.. sja je verhoogt de storingsgvoeligheid er wel mee natuurlijk ..
en je moet niet klagen als er onderbrekingen komen bij toegang tot je HD .. (( of iets dergelijks ))
Pagina: 1