Notebook kopen zonder software en losse hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 2.184 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
weet iemand waar ik een laptop kan kopen zonder software erbij en de hardware zelf een beetje kan bepalen..

ik zoek een notebook om en rond de 800-900 euro.. liefst een Centrino.. Maar vaak zijn die notebooks superduur.. omdat er zoveel (onnodige) dingen bijzitten: inbelmodem, software (Windows/Office etc.), DVD-brander (DVD speler is al genoeg), 60-80 GB HDD (40 is genoeg).

Is er niet een site waar je zelf iets kan samenstellen.. ik zoek meer zoiets als dit:

centrino proc
512 DDR 400
40 gb hdd
DVD speler
RJ-45
W-lan
en een scherm met 1280*800

verder geen software oid.. dan kom ik toch wel rond de 800-900 euro?? Is er zon soort website? THnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Jewels kun je zelf samenstellen (www.jewelnotebooks.nl). De software kun je weglaten, voor als je linux wilt gaan draaien ofzo. Inbelmodems weglaten kan niet, die zitten op vrijwel elk laptopmoederbord. Het zou je ook hoogstens 2 euro schelen ofzo :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Computerland (www.computer-land.nl), maar dat is eigenlijk hetzelfde als wat strandbal al heeft gezegd want ze verkopen voornamelijk jewel en alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.case-elektronics.nl, hebben zelfs notebooks waarbij je losse Nvidia of ATI kaarten erin kan zetten, ik zou zeggen bekijk de onderstaande link eens.
http://www.case-elektroni...rijslijst%20notebooks.pdf

Ik ben hier al jaren tevreden klant, dus moet geen probleem zijn :)

Edit:
offtopic:
Moet de titel niet zijn; Notebook kopen zonder software en losse hardware
Just a thought ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
mja titelfoutje :)

oke thnx voor de links.. zoek dus een laptop met goed geheugen (DDR 333/400) met een centrino proc en geen software en andere overbodige luxe op een laptop voor alleen internet/email/en office werk.

die mobile Celerons.. hebben die ook de centrino technology? En hoe lang gaan die mee met de batterij als je alleen doet internetten enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52
Als je zegt je laptop alleen voor "internet/email/en office werk" wil gaan gebruiken; waarom is het hebben van DDR333/400 dan zo belangrijk? :?
Ik betwijfel of je daarin serieus verschil zult gaat merken tussen wat slomer of normal ram. :7

[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 11-09-2005 19:29 . Reden: 4 van 400 vergeten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Yorixz schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:29:
Als je zegt je laptop alleen voor "internet/email/en office werk" wil gaan gebruiken; waarom is het hebben van DDR333/400 dan zo belangrijk? :?
Ik betwijfel of je daarin serieus verschil zult gaat merken tussen wat slomer of normal ram. :7
Hoe vlot windows draait is grotendeeels afhankelijk van hdd snelheid (RPM/ soort ATA) en 't geheugen. Windows XP draait vlot met ongeveer 512 MB geheugen. Het geheugen dát erin gaat heb ik liefst ook van een zo'n optimale snelheid en CAS latency.

En zowiezo.. ik wil een laptop nemen die zeker nog wel een paar jaar meegaat.... dus geheugen/proc/chipset is voor mij het belangrijkste. Een hdd van 40 of 80 of 100 GB boeit me niet echt. Er komt toch alleen Windows + wat programma's op die samen nog geen 10 GB zijn... (RUIM geschat). Een DVD brander in een laptop hoef ik niet, ik heb een Brander thuis en met een W-lan verbinding van 54 mb/s kan ik m'n back-up op mijn gewone PC zetten/branden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Frenkpie op 11-09-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkpie schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:23:
mja titelfoutje :)

oke thnx voor de links.. zoek dus een laptop met goed geheugen (DDR 333/400) met een centrino proc en geen software en andere overbodige luxe op een laptop voor alleen internet/email/en office werk.

die mobile Celerons.. hebben die ook de centrino technology? En hoe lang gaan die mee met de batterij als je alleen doet internetten enz?
Centrino = Intel® Pentium® M processor + Mobile Intel® 915 Express chipset family or Intel® 855 chipset family + Intel® PRO/Wireless Network Connection Family

Dus als je wireless wilt kan dat meestal ook met een los PCMCIA kaartje, voordeel is dat de Pentium M niet zo slurpt aan je batterij en je moet zeker dan een 4 tot 6 uur mee kunnen op een batterij met een beetje internetten.
Maar dit ligt er gewoon aan wat er qua hardware inzit en wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Nee doe mij maar ingebouwde W-lan.. los kaartje vind ik maar niets.. weer iets extra's dat uit je laptop steekt..

Ok maar die Celerons hebben dus naast dat ze minder cache geheugen hebben dus ook geen energie besparende technology ? Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dell heeft ook erg goed geprijsde laptops, let op dat in de standaard config altijd windows xp zit, maar als je belt naar de verkooplijn kan je ook zonder windows krijgen. Ik denk dat als je beetje leuke laptop wilt je bij Dell niet veel meer betaalt als bij zogenaamde b merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 16:50

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel aangepast, move oh > csl

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil ook ongeveer zo'n laptop en ik weet toevallig dat HP met een vrij goedkope laptop nog komt. Ik wacht daar namelijk op. Ik ga deze laptop kopen vanwege batterijduur(bijna 10 uur) en ik doe er namelijk 1 gb intern geheugen in en de reisbatterij erbij. Dit is namelijk de NX6110 en danwel het goedkoopste type. Ik ben dan ongeveer 800 euro ex btw kwijt maar dan heb ik nog 3 jaar garantie ook erbij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
kijk ! dat klinkt echt mooi ! 10 uur ! das echt veel man.

heb je zo een link of een type nummer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Frenkpie schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:19:

itsalex schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:43:
Dit is namelijk de NX6110 en danwel het goedkoopste type. Ik ben dan ongeveer 800 euro ex btw kwijt maar dan heb ik nog 3 jaar garantie ook erbij.
:X

"hp nx6110" op Google: http://h10010.www1.hp.com...3229-297845-12095478.html

...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

De HP NX6110 (PY496ET) is nu in de aanbieding bij MM @ Z'meer voor 599 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 18:36 ]

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Voor dat geld zal er wel een Celeron M processor inzitten. Het mooie aan de Pentium M is juist dat hij zo weinig van je accu slurpt en dat hij niet erg warm wordt bij lage cpu-load waardoor je fan niet draait. Lekker koel en stil dus.

@ Frenkpie: je wilt geen laptop met windows maar je wilt wel snel geheugen zodat windows soepel draait? Je beseft toch wel dat windows los meer geld kost dan wat je bespaart door een laptop zonder windows te kopen? ;)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:06
Frenkpie schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:19:

10 uur, onzin. Quote van de HP site:
Primary battery life of up to 4.5 hours can be doubled with optional travel battery for all day mobile power.
Dus standaard 4,5 uur en met die extra batterij die je laptop dus lomper maakt 4,5 uur extra. Bedenk daarbij dat men uitgaat van het meest gunstige geval (je laptop dus gewoon uit zijn neus staat te vreten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 22:36
koop het mijne!

acer 17" p4 2.66 80gb hd dvdrw/cdrw flop wifi usb 4x firewire etc etc

gr

draadje

€ 750,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
draadje schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:17:
koop het mijne!

gr

draadje

€ 750,--
- P4 (geen Pentium M)
- Spam
- 2e hands
- Te duur.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
^^ Kijk eens naar de Datum ^^

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

draadje schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:17:
koop het mijne!

gr

draadje

€ 750,--
hier hebben we http://tweakers.net/aanbod voor, het is nogal zinloos om hier een oud topic voor te kicken :z

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.