Toon posts:

VPN + volledige controle pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte situatieschets:
Ik heb thuis een pc staan en op kot ook een. Die van op kot is de pc waarmee ik meestal werk, vermits ik daar door de week vertoef. Nu gebeurt het regelmatig dat ik thuis zit in het weekend, maar ondertussen m'n pc op kot aan't renderen is. Hierdoor komt het regelmatig voor dat ik in het weekend enkele keren op en neer moeten rijden tussen m'n kot en thuis en aangezien de hoge brandstof prijzen :-) en het tijdsverlies zou ik dit tot een minimum willen beperken.

Ik dacht hiervoor aan het opzetten van een VPN tussen deze twee pc's (lijkt me niet zo moeilijk). Verder zou ik gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van m'n moederbord (asus PC-DL deluxe) om m'n pc vanop afstand via internet op te starten, af te sluiten,... Bovendien zou het mooi megenomen zijn als ik thuis volledige controle over m'n pc op kot zou kunnen kunnen krijgen (programma's opstarten,...)
Ik weet echter niet goed waar te beginnen. Heeft iemand ervaring met dit? Gebruikt iemand hetzelfde moederbord? Moet ik nog bijkomende info geven?

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 08:33
Wat dacht je van remote desktop connection in combinatie met een VPN verbinding. Zo hoef je je RDC connectie pc op kot niet direct open te zetten naar het internet. Dus je bouwt eerst VPN connectie op en gebruikt dan RDC.

[ Voor 57% gewijzigd door a3konijn op 11-09-2005 14:33 ]