Toon posts:

bios flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele mooie chaintech 5TDM2 waarvan het niet wil lukken om de bios te flashen. Op een of andere rare manier wil hij de bios niet wissen. En ja ik heb al geken in de bios of de write protection aan staat maar die staat gewoon uit dus het zou gewoon moeten werken. Het is een Atmel AT29C010C Heeft iemand een idee hoe ik hem kan flashen. Heb het al geprobeert met een eprom programmer maar dan moet ik het eerst legen. Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen en de programmer heeft die functie niet. Ik kan hem natuurlijk opsturen maar dat kost weer zoveel tijd.

Alvast jullie dank voor alle nuttige tips die hierop mogen volgen :)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Waarom moeilijk doen met een programmer.

Gebruik gewoon een standaard flasher van de makers van het bios. Die wist en schrijft 'em weer vol, zonder dat je dat allemaal zelf hoeft te doen. Het enige wat je moet doen is aangeven waar het bin bestand staat...

Verwijderd

Topicstarter
Dat hadden wij natuurlijk nog niet geprobeert |:( :'(

Ik wil graag een goed stukje software waarmee ik hem kan flashen. Die standaart aflash dingen doen het dus niet

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 22:25 schreef jung het volgende:
Dat hadden wij natuurlijk nog niet geprobeert |:( :'(
hmmz gaan we bijde hand doen als iemand probeert te helpen?

maargoed.. waarom zou die standaard awdflash niet werken ?

wat doet tie niet ?

vertel eens wat er allemaal op je floppy staat.

mischien dat daar wat meer info uitkomt.

Verwijderd

Ik heb dat ook met mijn Asus P3B-f gehad en heb hem voor 60,- bij Dimension (010-4111095)laten fixen. Doet het nu weer prima. Hun doen het extern of gooien er een nieuwe bios in. Je hebt nog garantie ook. En een nieuw board is 3X zo duur

:):)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Wat hun daaro doen is de bios hot-swappen en dan pas flashen, dan maakt het niet uit wat er met je bios was, het word gewoon gefixt....

enne niet zo bijdehand doen, ik weet niet wat jullie al allemaal hebben geprobeerd, post je vraag dan wat duidelijker...

Verwijderd

Meestal negeer ik zo'n bijdehante mannetjes. Onkdanks dat ik waarschijnlijk het antwoord weet, post ik het niet. Krijg je dadelijk weer zo'n misplaatste opmerking naar je hoofd |:(
Pagina: 1