Toon posts:

Cristal Bright beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede laptop en kom uit op de FujitsuSiemens amilo-A- 1650 MN (60705), Deze computer of een soortgelijk type is te verkrijgen in een Cristal Bright beeldscherm.

Zelf weet ik nog niet zoveel van die beeldschermen af, maar wil wel graag weten of ik er wel of geen spijt van zal krijgen als ik niet kies voor zo'n bright screen.

Wie kan mij iets meer vertellen over dit beeldscherm, en of je last hebt van de weerspiegeling bij b.v. textverwerken en spelletjes.

Hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen aangezien ik er weinig over kan vinden.

Groeten bart _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vooral als je in de zon zit hinderlijk. Dan zie je jezelf wel veel.

Als je binnen zit valt het heel erg mee.

Je hebt het alleen niet over het grote voordeel van deze beeldschermen. En dat is de mooiere kleurweergave en de betere contrastverhouding. Dat vinden veel mensen (waaronder ik) zón groot voordeel, dat de reflectie bij lange na niet opweegt tegen dit positieve punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 23:37
de reflectie is wel erg hinderlijk vind ik zelf. maar het is ook een kwestie van erop letten. als je je er echt op fixeert, dan ga je het snel hinderlijk vinden. anders is het niet zo;n groot probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Goed, voor de 100e keer.... *zucht*
  • Ja, de schermen spiegelen!
  • Nee, dat is niet hinderlijk zolang de lichtbron niet onder dezelfde hoek op het scherm valt als jou ogen/gezichtsveld
  • Ja in de zon is het niet handig, maar dat zijn de oude "matte" schermen ook niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Rossi46 op 11-09-2005 15:35 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28

mr_petit

opperprutser

Ik vind ze voornamelijk hinderlijk als je in de zon (of een andere hele lichte omgeving) naar een film kijkt. Films zijn meestal veel donkerder dan een normaal scherm met text.
Het probleem is dan dat ik m'n ogen scherm ga stellen op de weerspiegeling i.p.v. de informatie op het scherm (2 verschillende brandpuntafstanden).
Het is dan meestal echter zo licht, dat films kijken op een mat scherm ook geen pretje is (te weinig contrast in de lichte omgeving).

In minder lichte omgevingen (bijv in de schaduw buiten) is de lichtopbrengst bij normale textpagina's zo goed dat je vanzelf met je ogen scherpsteld op de text i.p.v. op de weerspiegeling, zodat je de weerspiegeling eigenlijk niet ziet.

Voor de rest zijn idd de helderheid en contrast van spiegelende schermen zo goed, dat ik het een fijner scherm vindt.

Ik denk dat als je buiten in de tuin (wel in de schaduw) wilt gamen, dat je beter een mat scherm kan nemen. Zit je binnen met gamen, neem dan een spiegelend scherm.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben software ontwikkelaar en breng heel veel tijd achter beeldschermen door. Persoonlijk vind ik dit soort schermen helemaal niks. Maar zoals al is opgemerkt het belangrijkste is waar de lichtbron vandaan komt. Buiten kan je er veel last van hebben, maar ook als je een lamp achter je hebt staan (of tl licht aan het plafond hangt) kan het behoorlijk storend zijn. Zet je het scherm goed neer dan kan je het spiegeleffect redelijk beperken.
Verder is het contrast toch vaak stukken beter, maar of dat opweegt tegen het spiegelen. Denk dat het uiteindelijk afhangt van je opstelling (waar zet je het beeldscherm neer), en ook waarvoor je je computer gebruikt.
Ik zou dit soort schermen dus bij notebooks nooit aanraden, en afhankelijk van wat je met je computer (kast + beeldscherm) doet misschien toch wel kiezen voor de aanschaf (het laatste zou ik doen als je hem vnl voor films en af en toe wat surfen gebruikt).
Als laatste wil ik eindigen met het bekende tv effect. Bij ons thuis gaan de gordijnen dicht als er overdag tv wordt gekeken en de zon schijnt dit vanwege de reflectie dat heb je dus ook met de spiegel schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
^^ Ben ik het dus totaal mee oneens. Ik heb mijn laptop met zo'n scherm al op veel plaatsten gebruikt en haast nooit last gehad van het gespiegel. Wel buiten, maar dan is een gewoon scherm ook ruk (ik benadruk het nog maar even...)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1