Toon posts:

Wat is de beste configuratie money can buy?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn op dit moment de beste componenten om een ultra-high end samen te stellen. Voornamelijk het Moederbord, Processor + koeling, Geheugen, Videokaart (de Geforce 7800?), hardeschijf e.d.

Op Tweakers zelf heb ik een topic zien staan over een high-end workstation, maar die configuratie gebruikte niet het best beschikbare. Dus was raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, je kan het echt zo gortig maken als je zelf wilt als je oneindig veel geld hebt natuurlijk...
Kom je hier patsen met je geld, ben je gewoon nieuwsgierig of wil je een goed systeem bouwen?

In geval van het laatste: wat zijn je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
ga naar Alienware.Com
neem daar het duurste systeem en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kom niet patsen met geld, want dat heb ik niet. Ben alleen nieuwsgierig wat op dit moment het beste is, zodat ik daar eventueel een keuze uit zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je wil een keuze maken uit het "beste van het beste" maar hebt geen geld. Ga ff iemand anders bezighouden ofzo. :O Bovendien heb je zelf totaal geen onderzoek gedaan begrijp ik. Er zijn honderden websites met benchmarks en producten en jij vraagt aan mensen hier om dat voor jou op een rijtje te zetten. Tja, zo gaat dat dus niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Toink op 11-09-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:21
koop een dual socket 940 en stomp daar de duurste opterons of amd athlon fx in die je kan vinden, werk af met een gig of 8 ram met cl2 op 500mhz, neem 8 wd raptors, en zet die in raid 10,
vergeet de phase-change koeling niet .

je kan doen hoe gek je wil als je het geld hebt , ik denk dat je zonder veel erg te hebben 4000 euro aan een pc kan besteden ....

als je je onderdelen goed kiest natuurlijk ...

edit; er bestaak geen "beste van het beste meer" en daar uit kiezen, blijf maar bij onderdelen in je prijssegment, en ga niet ultra high end met budget combineren, dat loopt slecht af voor je hardware

[ Voor 20% gewijzigd door successor op 11-09-2005 13:08 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 00:09

MrDrako

nep ict'er

Ligt er compleet aan wat je er mee doet.
Video/3d bewerking zou ik http://www.digitalvideoed.../viewarticle.jsp?id=33905
zeggen.
Maar dat is compleet nutteloos voor gamers. Verder blijft de beste videokaart opstelling
2x 7800 gtx videokaarten in SLi.
Als je als geheugen daar XMS van corair bijvoorbeeld pakt op cas 2-2-2-5, pc3200 DDR geheugen,
zul je denk ik een van de snelste reepjes hebben (onge overclocked dan).
kwa moederbord ga je voor een DFI met nforce 4 chipset en proc of een FX of de dual core 4800. Maar als je even tomshardware had gelezen had je hier zelf ook achter kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was, denk ik, een beetje onduidelijk, dus laat ik het ff anders zeggen.

Ik heb nu het volgende op mijn verlanglijstje staan:

Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 als videokaart;
AMD Athlon 64 FX-57 als processor,
Asus A8N-SLI Premium, nForce4 als moederbord;
2 x 1GB PC3200 DDR als geheugen;
Western Digital Raptor WD740GD als harddisc;

Zijn hier nog verbeteringen in aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:06:

Ja, de 7800GTX in plaats van de GT, en dan 2 keer ;)
En dan nog een stuk of 5 hdd's erbij, en gooi er meteen ook maar wat geheugen bij.

Maar dit lijkt me verder nogal doelloos, aangezien je toch geen systeem wilt samenstellen.
Gewoon het beste van het beste opzoeken en bij elkaar kwakken.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 11-09-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Onzinnig opsomtopic wordt dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:33
geen harddisk voor storage? bijvoorbeeld een Hitachi 250gb

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit lijkt me verder nogal doelloos?
Hoezo dat? Heb ik een verkeerde combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:10:
[...]

Hoezo dat? Heb ik een verkeerde combinatie?
Zie mijn edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:06:

Excuse me? En dan zeg je dat je geen geld hebt? 7(8)7

Je kan natuurlijk altijd geheugen zoeken met CL2 (dat staat hier nergens tussen) en misschien ook latjes die nog wat hoger lopen? Al kan dat natuurlijk nadelig zijn voor de interactie CPU-RAM. Maar daar kan ik geen uitspraken over doen.

Edit: ik ben het eens met de rest: hier mag gerust een slotje op! Je kan zelf het duurste/beste/whatever systeem samenstellen, als je geen concrete plannen hebt is dit topic nutteloos.

* Borromini voelt zich misbruikt :(

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 11-09-2005 14:24 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Cybje

First Post!

nForce4 heeft slechte ondersteuning onder Linux, dus is niet het beste.

Met andere woorden: geef nou toch eens aan wat je ermee wilt doen ...

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant, misschien heeft hij dan wel geen geld.

Maar het is toch leuk om een keer het beste van het beste samen te stellen. Puur omdat dat leuk is? :)
Ik vind het persoonlijk best grappig om dat eens te doen. Een pctje voor 8000 € samenstellen ofzo.

Edit :)

En ja het is makkelijk, aan de 8000 euro komen:
300Mhz Pentium II (?)
128 Mbram
Mobotje
80x 250 GB harde schijf :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat ik er mee wil doen is de nieuwste spellen spelen. Ik speel regelmatig Everquest en als er veel figuren tegelijkerteid op het beeld komen, dan wordt het erg traag.

Eens in de ­3 jaar ofzo, upgrade ik me PC. Het is zekers niet zo dat ik arrogant wil overkomen, ik ben nu alleen op zoek naar wat de beste configuratie is voor games die zekers minimaal 3 jaar mee kan. En omdat ik pas over een jaar of 3 weer wil updaten, wil ik een snelle en een goede configuratie in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je zegt dat je geen geld hebt?!?
Dit komt wel vreemd over op mij eerlijk gezegd...

Heb je nu wel of geen geld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehh, tuurlijk heb ik wel het geld...... maar niet het geld om een PC van € 5.000 euro in elkaar te zetten.
Wil maximaal 3.000 euro besteden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:25:
Het enigste wat ik er mee wil doen is de nieuwste spellen spelen. Ik speel regelmatig Everquest en als er veel figuren tegelijkerteid op het beeld komen, dan wordt het erg traag.

Eens in de ­3 jaar ofzo, upgrade ik me PC. Het is zekers niet zo dat ik arrogant wil overkomen, ik ben nu alleen op zoek naar wat de beste configuratie is voor games die zekers minimaal 3 jaar mee kan. En omdat ik pas over een jaar of 3 weer kan updaten, wil ik een snelle en een goede configuratie in elkaar zetten.
/search for benchmarks.
/compare hardware/results of benchmarks.
/look in tweakers.net pricewatch.
/buy
/build system
-ready-

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Je zit op fscking tweakers.net ... waarom moeten wij het werk voor jou doen. Ga anders lekker naar de Dixons, daar worden ze ervoor betaald om jou dure zooi aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou nou zo kan het wel weer. Dit gaat de verkeerde kant op..
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk :+

Aan de TS: het is zo niet echt de bedoeling om een topic te openen. Dus lees de FAQ en BBG even door.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Wat als je je upgrade cyclus wat korter maakt en je genoegen neemt met mid/high-mid range onderdelen.
Dan kun je en de nieuwste spellen prima spelen, iedere 1,5 a 2 jaar hardware kopen (is altijd leuk :p) en je houdt onderaan de streep geld over (3x mid/high-mid range is meestal een stuk goedkoper dan 2x high range).
Je kunt beter je pc bijhouden (zoals je ook je auto/fiets onderhoud) dan steeds een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

......
Eens in de ­3 jaar ofzo, upgrade ik me PC. ...... zekers minimaal 3 jaar mee kan. En omdat ik pas over een jaar of 3 weer kan ......
Dus je hebt net een nieuwe PC maar bent aan het nadenken over de volgende 8)7 En je denkt dat het supersysteem wat je nu verzint over 3 jaar nog state of the art is :Z

Als je nou de komende 3 jaar eens spendeert aan het rondsurfen wat er zoal verkrijgbaar is en wat er aan komt? En tegen die tijd met je bevindingen dit topic weer eens omhoog schopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ja maar dit is toch ook gewoon zinloos ... er zit niet echt een limiet aan hoeveel je uit kunt geven aan PC's. Als je echt geld over hebt kun je altijd nog gaan clusteren.

Daarnaast, de een zal hier Intel aanraden, de ander AMD. De een Ati, de ander NVidia. De een zegt dat Maxtor een uitval van 75% heeft, de ander zegt dat je Maxtor zelfs nog van een flat af kunt smijten. Hetzelfde met floppy drives: de een raadt Samsung aan, de ander Nec ... ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eens in de ­3 jaar ofzo, upgrade ik me PC. Het is zekers niet zo dat ik arrogant wil overkomen, ik ben nu alleen op zoek naar wat de beste configuratie is voor games die zekers minimaal 3 jaar mee kan. En omdat ik pas over een jaar of 3 weer kan updaten, wil ik een snelle en een goede configuratie in elkaar zetten.
Dus eigenlijk wil je er wél het geld aan spenderen? En als je zo'n top notch config voorstelt, veronderstel ik ook dat je je bewust bent van hoeveel je kwijt kan zijn, en dat je dat geld effectief hebt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 18:54

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Er zit natuurlijk wel degelijk een limiet aan een gamesysteem voor de hedendaagse games. Een FX-57 proc doet het voor games op dit moment het beste, multi-threaded game engines laten nog wel een paar jaar op zich wachten. Verder is de 7800GTX SLI op dit moment onaanraakbaar. Neem dan een DFI SLI-DR plankje, geen asus, als je echt hard wilt gaan en koop geheugen dat die 3.4 Volts ook echt kan waarderen om je CL 2-2-2-5 echt zo hoog mogelijk te pushen. Denk ook aan een nieuwe top voeding, want die zul je nodig hebben, eventueel met een phase change of waterkoeling. Maar al met al zal het niet veel hoger kunnen stijgen dan: 1050 (FX-57) + 1100 (XFX GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T70F-UND7) + 200 (DFI SLI-DR) + 310 (OCZ EL DDR PC-4800 Dual Channel Platinum Elite Edition, 2x512MB) + 200 (OCZ PowerStream OCZ600ADJ, 600W (ATX)) + 170 (WD740GD) = 3030 euro

Die 3000 die je noemt is zo mooi ingevuld naar mijn idee, waar je geen geld uitgeeft aan extra koeling. Wil je een heel gaaf koelsysteem, laat dan een videokaart vallen en neem een AMD Athlon 64 4200+ San Diego (S939, 2,6GHz, 1MB, Boxed) € 497,80. Dan kun je koelen voor 1100 euro. Ben je Dual Core gek, neem dan een AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed) € 540,94 of een AMD Athlon 64 X2 4800+ Toledo (S939, 2,4GHz, 2x1MB, Boxed) € 909,-. Waarbij ik wed dat een investering in een echt goed koelsysteem die 4400+ makkelijk hoger krijgt dan de standaard koeler van AMD op een 4800+. Ook kun je nog 310 euro besparen op CPU/Video om je geheugen te verdubbelen, hoewel 1 GB voor games me voor de komende jaren ook nog wel voldoende lijkt.
Die harddisk lijkt me ook wel prima, als je alleen snel en niet veilig wilt kun je die nog in Raid 0 gooien (moet je wel elders besparen), hoewel ik daar zelf niet aan zou beginnen.
Ook zou je nog kunnen denken over een Creative Soundblaster X-Fi Fatal1ty FPS , omdat die de frame rate schijnen te verbeteren ten opzichte van onboard audio, zo claimen ze zelf... kost je 270 dollar volgens de creative e-shop. Dat lijkt me een betere investering dan een marginaal snellere CPU out of the box...
Het moge duidelijk zijn dat een ultiem game-systeem te bouwen valt voor rond de 5000 euro, daarboven gaan we iedere extra FPS tegen een belachelijke meerprijs kopen, wat voor mijn gevoel eerder gestoord, dan ultiem is :P

[ Voor 46% gewijzigd door OruBLMsFrl op 11-09-2005 15:27 . Reden: harddisk vergeten ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk want rond in de pricewatch, kies wat leuk en duur spul en je bent er al. Dit gaat nergens heen, naast een simpel opsomtopic van wat droompc-lijstjes. Door een overvloed aan 'wat moet ik kopen' topics hebben we hier al een speciaal beleid voor, en helaas voldoet je topic hier niet aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.