Ik heb een Netgear AP en Netgear WIFI kaartje. Nu is het zo dat het AP vooraf ingesteld is i.v.m. een VPN verbinding en ik kan hier dus niks aan veranderen. De WEP key is ingesteld op 128 bits. Als ik in XP probeer verbinding te maken met mn AP vertikt de wizard om een 9 tekens lange netwerksleutel te accepteren.
Maar zoals gezegd kan ik die sleutel niet veranderen ivm. de VPN. Hoe kan ik dit oplossen?
Verwijderd
Misschien komt dat doordat een 128 bits WEP key uit 13 tekens bestaat (of 26 in hexadecimaal). Is die key die je probeert in te voeren niet toevallig een 'passphrase waaruit de WEP key bepaald wordt?
Verwijderd
Doe het dan eens handmatig via tabblad Advanced bij de Properties van je draadloze netwerkkaart.
Het klopt inderdaad dat ik een passphrase moet invullen als wep key. Maar ook bij het tabblad advanced lukt het niet om een 9 character key in te vullen HELP!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 16:25 ]
Euh .. we zijn 3 maanden verder en meer dan HELP kun je niet vertellen 
Begin eens met relevante info, screenshots en exacte errormeldingen. Wat voor OS draai je ?
Begin eens met relevante info, screenshots en exacte errormeldingen. Wat voor OS draai je ?
Tijd voor een nieuwe sig..
Gebruik XP. De software van de fabrikant (Netgear) werkt niet naar behoren, de verbinding valt elke keer weg. Heb al geprobeert om nieuwere software te downloaden van fabrikant, maar werkt niet. Heb de XP configuratie geprobeerd, maar dan komt deze foutmelding.
In dit scherm moet ik dus de passphrase invullen.
Hoop dat je hier iets mee kan..
De passphrase die ik dien te gebruiken is 9 karakters lang.. deze kan dus helaas niet veranderd worden ivm de VPNVerwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:52:
Gebruik XP. De software van de fabrikant (Netgear) werkt niet naar behoren, de verbinding valt elke keer weg. Heb al geprobeert om nieuwere software te downloaden van fabrikant, maar werkt niet. Heb de XP configuratie geprobeerd, maar dan komt deze foutmelding.[afbeelding] In dit scherm moet ik dus de passphrase invullen.[afbeelding]
Je moet Service Pack 2 eens installeren, daarin is WPA en WEP sterk verbeterd. Het hele wifi gebeuren is verbeterd.
Nee, en in plaats van hier voortdurend je topic omhoog te kicken had je ook allang een keer je probleem aan je systeembeheerders kunnen voorleggen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Kun je niet ipv de phassphase direct de (gehele) HEX key invoeren?
edit: http://www.powerdog.com/wepkey.cgi
daar kun je de hexkey genereren adhv je phassprase
edit: http://www.powerdog.com/wepkey.cgi
daar kun je de hexkey genereren adhv je phassprase
[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2005 17:03 ]
Geloof dat ik dat zelf ben...
BackSlash32 schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:01:
Nee, en in plaats van hier voortdurend je topic omhoog te kicken had je ook allang een keer je probleem aan je systeembeheerders kunnen voorleggen.
Dan snap ik echt je probleem niet.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:12:
Geloof dat ik dat zelf ben...
Die hexcode die gegenereerd wordt zie je in de interface van je router ook terugkomen, zonder dat je VPN config daarbij om zeep zou gaan.
Daar hoef je toch geen 3 maanden over te doen?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hehe idd, de phassprase is soms ***** maar hex code kun je eigenlijk altijd gewoon zo overpennen. Tenzij je t router passwrd niet hebt natuurlijkBackSlash32 schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:56:
[...]
Dan snap ik echt je probleem niet.
Die hexcode die gegenereerd wordt zie je in de interface van je router ook terugkomen, zonder dat je VPN config daarbij om zeep zou gaan.
Daar hoef je toch geen 3 maanden over te doen?
Anyway: probleem opgelost....
Pagina: 1