Toon posts:

Kan 128 bits WEP-key niet invoeren, te weinig tekens *

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Netgear AP en Netgear WIFI kaartje. Nu is het zo dat het AP vooraf ingesteld is i.v.m. een VPN verbinding en ik kan hier dus niks aan veranderen. De WEP key is ingesteld op 128 bits. Als ik in XP probeer verbinding te maken met mn AP vertikt de wizard om een 9 tekens lange netwerksleutel te accepteren. :| Maar zoals gezegd kan ik die sleutel niet veranderen ivm. de VPN. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Misschien komt dat doordat een 128 bits WEP key uit 13 tekens bestaat (of 26 in hexadecimaal). Is die key die je probeert in te voeren niet toevallig een 'passphrase waaruit de WEP key bepaald wordt?

Verwijderd

Doe het dan eens handmatig via tabblad Advanced bij de Properties van je draadloze netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat ik een passphrase moet invullen als wep key. Maar ook bij het tabblad advanced lukt het niet om een 9 character key in te vullen HELP! :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 16:25 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. we zijn 3 maanden verder en meer dan HELP kun je niet vertellen :?
Begin eens met relevante info, screenshots en exacte errormeldingen. Wat voor OS draai je ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik XP. De software van de fabrikant (Netgear) werkt niet naar behoren, de verbinding valt elke keer weg. Heb al geprobeert om nieuwere software te downloaden van fabrikant, maar werkt niet. Heb de XP configuratie geprobeerd, maar dan komt deze foutmelding.Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/robbuiks/error1.JPG In dit scherm moet ik dus de passphrase invullen.Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/robbuiks/error2.JPG

Hoop dat je hier iets mee kan..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:52:
Gebruik XP. De software van de fabrikant (Netgear) werkt niet naar behoren, de verbinding valt elke keer weg. Heb al geprobeert om nieuwere software te downloaden van fabrikant, maar werkt niet. Heb de XP configuratie geprobeerd, maar dan komt deze foutmelding.[afbeelding] In dit scherm moet ik dus de passphrase invullen.[afbeelding]

Hoop dat je hier iets mee kan..
De passphrase die ik dien te gebruiken is 9 karakters lang.. deze kan dus helaas niet veranderd worden ivm de VPN

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je moet Service Pack 2 eens installeren, daarin is WPA en WEP sterk verbeterd. Het hele wifi gebeuren is verbeterd.

Verwijderd

Topicstarter
SP2 is geinstalleerd. Zat in de installatie van XP inbegrepen

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet ergens in het register van windows de vereiste lengte van de wep key aanpassen?? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, en in plaats van hier voortdurend je topic omhoog te kicken had je ook allang een keer je probleem aan je systeembeheerders kunnen voorleggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59
Kun je niet ipv de phassphase direct de (gehele) HEX key invoeren?

edit: http://www.powerdog.com/wepkey.cgi

daar kun je de hexkey genereren adhv je phassprase

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2005 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geloof dat ik dat zelf ben...
BackSlash32 schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:01:
Nee, en in plaats van hier voortdurend je topic omhoog te kicken had je ook allang een keer je probleem aan je systeembeheerders kunnen voorleggen.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley, met de hexadecimale code die ik via de site heb gegenereerd heb ik met WinC het probleem opgelost!
Dank _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan snap ik echt je probleem niet.
Die hexcode die gegenereerd wordt zie je in de interface van je router ook terugkomen, zonder dat je VPN config daarbij om zeep zou gaan.
Daar hoef je toch geen 3 maanden over te doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59
BackSlash32 schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:56:
[...]

Dan snap ik echt je probleem niet.
Die hexcode die gegenereerd wordt zie je in de interface van je router ook terugkomen, zonder dat je VPN config daarbij om zeep zou gaan.
Daar hoef je toch geen 3 maanden over te doen?
Hehe idd, de phassprase is soms ***** maar hex code kun je eigenlijk altijd gewoon zo overpennen. Tenzij je t router passwrd niet hebt natuurlijk 8)7

Anyway: probleem opgelost....
Pagina: 1