Heel slechte ontvangst WLAN

Pagina: 1
Acties:

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Gisteren bij een vriendin van me wou ik een laptop aansluiten op internet via een WLAN...
Dus heb ik n router gekocht met WLAN. Ik fijn de PCMCIA kaart in de laptop gestoken en die wordt ook gevonden door de laptop. Ik krijg de beschikbare netwerken te zien. 1 van de buren en het eigen WLAN. Dat eigen WLAN heb ik beveiligd met WEP-64. De key ingevuld en proberen aan te melden. Maar alles gaat goed tot het moment waarop de laptop een IP probeert te verschaffen. Daar gaat het mis. Na even rondkijken kom ik tot de conlusie dat het signaal heel erg zwak is. Nu komt het mooie.. tussen de laptop en de router zit maar 20CM op dat moment. Hoe kan het zijn dat het signaal zo zwak is. En kan het zijn doordat het signaal zo zwak is, dat de laptop geen IP krijgt?

Spec's:

Laptop: IBM PIII met WinXP SP2 PCMCIA -> Cisco 54MBPS
Router: Sitecom (verdere gegeven volgen nog indien nodig)

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 08:33
Zou je het dan niet eens op een grotere afstand proberen? Misschien niet helemaal te vergelijken, maar volgens mij heb je recht onder een GSM-mast ook amper ontvangst.

• abcor2003
Kamer ernaast was ook hetzelfde ontvangst... dus daar kan het ook niet aan liggen..

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

a3konijn schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:44:
Zou je het dan niet eens op een grotere afstand proberen? Misschien niet helemaal te vergelijken, maar volgens mij heb je recht onder een GSM-mast ook amper ontvangst.
deels waar,

ik denk inderdaad dat dordat de laptop op 20cm van de router staat dat ie daardoor slecht ontvangst heeft, je zou de router verder weg kunnen zetten, meter of 3 is voldoende, of de router laten staan, en voor die 20cm een draadje gebruiken. wireless is dan echt zonde van het geld (zeker als dat de enige plek in huis is waar geninternet gaat worden) wat je ook eventueel zou kunnen proberen is de router op een ander wireless kanaal te zetten. (staat nu zeker op kanaal 6?) probeer 1 of 13 of een nadere, want als de buurman ook op 6 zit dan kan dat ook een oorzaak van slecht ontvangst zijn.

dat van onder een gsm mast komt doordat de gsm antenne's bijna niet naar beneden stralen, maar meer in een hoek van 120 graden horizontaal en verticaal, en daardoor heb je onder of boven de mast bijna geen dekking..

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• abcor2003
ok ik heb nu verbinding bij het vorige probleem
nu het volgende, bij mij thuis schommelt de sterkte van het signaal heel erg tussen very bad en good... er zit 15 mtr ongeveer tussen en het is een SMC 9704WBRA. 54mbps en een USB ontvanger op de andere pc. er zit 1 vloer tussen van houd en 2 vrij dikke muren... wel open toegankelijk via trappenhuis. wat kan de oorzaak zijn van die slechte signaal?