Toon posts:

wireless routers onderling verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dit? Ik wil een draadloze verbinding tussen mijn huis en dat van mijn ouders. Hier staat een Draytek router en bij hun een Sweex router. Beide zijn draadloos en er zijn richtantennes geplaatst.
Vanaf een enkel usb accespoint (ipv de sweex) kan ik wel verbinding met de Draytek krijgen maar nu is die Sweex op de antennekabel gehangen en .. NADA!
Wie weet een truuk?

Verwijderd

je gebruikt routers maar je wilt bridges.

Truuk:
geef die SWEEX hetzelfde SSID als je vigor. op de vigor ff het MAC adres van de Sweex toevoegen en vice versa en voila. Oh, en één van de twee mag maar DHCP server zijn, dus of statische IPs uitdelen of beslissen welke je gebruiken wilt.

Let op: zo maak je van beide netwerken één LAN, dus de IP ranges moeten hetzelfde zijn. Dit houdt ook in dat als beide apparaten internet gateway zijn, je op de PCs in beide lokaties de wifi router moet opgeven als default gateway: dit gaat geheid ellende opleveren als je één van beide routers als DHCP server gaat gebruiken.

Ik weet niet wat die Sweex allemaal snapt maar die Vigor snapt volgens mij niet LAN2LAN vpn over de WLAN poort ipv de WAN poort. Het kan dus niet met een lan2lan tunnel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 12:51 ]

Verwijderd

Sorry, maar naar mijn weten werkt de bovenstaande methode niet. De gebruikte apparatuur moet dit specifiek ondersteunen, zoals Linksys-machines bijvoorbeeld kunnen. Hier zijn speciale protocollen voor geschreven die dit specifiek afhandelen.

Verwijderd

Werkt dit alleen als de routers specifiek briding ondersteunen dan? Ik had eigenlijk verwacht dat as beide hetzelfde SSID hadden dat ze elkaar wel als peers zouden zien. Werkt dat niet omdat ze beide hun traffic altijd het WAN op duwen dan als het doel adres niet een bekend MAC adres op het AP is?