[Testcase] San Francisco

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
In de zomervakantie ben ik in San Francisco geweest, en heb daar voor het eerst "echt" foto's geschoten met mijn nieuwe camera. These are the results:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Scott_90/th_106cc4f3.jpg

Vanuit één van de straten in San Francisco. Op de voorgrond een daar veel voorkomende cable car, op de achtergrond Alcatraz :)

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Scott_90/th_65f2d354.jpg

Deze vind ik zelf een van mijn mooiere foto's, de Golden Gate Bridge, genomen vanaf het strand. De wandelaars heb 'k er niet expres op gezet, was meer toeval :X
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Scott_90/th_b8d0992f.jpg

De skyline. Vrij simpel, vanuit de auto genomen. Het effect hiervan vond ik wel leuk, met het verkeer op de voorgrond en de skyline zelf op de achtergrond. Heb hier lichtjes ingezoomd (optisch), zodat het verkeersbord dat nu bovenaan nog te zien is, niet precies boven de skyline uitkwam :)

Alles is geschoten met de Olympus C-765 UltraZoom, ISO-64 en sluitertijd 1/640e seconde (geloof gewoon de standaardinstelling).

Vind zelf dat ze wel OK zijn, maar omdat ik beginnend fotograaf ben en dus nog niet overal inzicht in heb, kan het natuurlijk zijn dat jullie het helemaal niks vinden :P Maar goed, brand maar los :)

edit: Heb nog wat bijgeshopt, zo zijn de bijgewerkte (en 1 nieuwe) foto's geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Scott_90/th_65f2d354.jpg

Contrast heb ik iets aangepast, had alleen geen idee hoe ik de brug die boost moet geven..

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Scott_90/th_b8d0992f.jpg

Hier heb ik het verkeersbord weggehaald, misschien moet ik dat ook doen met de auto's op de voorgrond ?

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Scott_90/th_acc8a1f6.jpg

De Golden Gate Bridge in de mist :) Volgens mij staat de horizon hier scheef, als je let op de pilaar dan loopt die niet helemaal recht..

[ Voor 24% gewijzigd door Scott op 11-09-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

1: ik zou hem dichter op het wegdek hebben genomen.
3: Ik zou dat verkeersbord weghalen van de foto.

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 11-09-2005 12:20 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:41
Hej,

foto 1:
Wat wil je precies laten zien? Alcatraz? het trammetje, of de haven? de verschillende onderwerpen nogal afleiden.

foto2:
De mooiste van de serie, probeer in PS het contrast eens wat op te krikken, volgens mij krijg je dan een veel mooier resultaat :D

foto3:
Ook hier leid de voorgrond een beetje af....

Ik denk dat je met wat shoppen er toch nog een leuke serie van kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Leuke foto's. Heb een tijd daar in de buurt gewoond, en krijg spontaan heimwee. ;)

Op nummer 2 zou je de mensen kunnen wegshoppen (ook die kleintjes verderop) en het rood in de brug een kleine boost geven, dan springt 'ie er net wat meer uit.

Als dit het eerste 'serieuze' werk met je camera is, dan gaat het zeker goed. Gewoon je blik ontwikkelen, altijd kritisch kijken naar je eigen foto's en openstaan voor commentaar en je zult zien dat je vooruitspringt!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Mazzel dat je zon had! Wij praktisch 3 dagen mist :(

Vind vooral 1 een coole foto, laat mooi zien hoe hoog die heuvels zijn...
Nog iets dichter op de weg was misschien idd. leuker geweest.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! :)
PcDealer schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:18:
1: ik zou hem dichter op het wegdek hebben genomen.
3: Ik zou dat verkeersbord weghalen van de foto.
1: Je bedoelt dat ik lager had moeten gaan zitten, en eventueel liggen ?
3: Done :) (zie topicstart)
remcootje schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:23:
Hej,

foto 1:
Wat wil je precies laten zien? Alcatraz? het trammetje, of de haven? de verschillende onderwerpen nogal afleiden.

foto2:
De mooiste van de serie, probeer in PS het contrast eens wat op te krikken, volgens mij krijg je dan een veel mooier resultaat :D

foto3:
Ook hier leid de voorgrond een beetje af....

Ik denk dat je met wat shoppen er toch nog een leuke serie van kan maken!
1: Het was meer als totaalbeeld bedoeld, maar uit jouw reactie leid ik af dat ik beter voor één onderwerp had kunnen kiezen ?
2: Heb er wat aan gedaan, maar ben nou niet echt (lees: echt niet) een PS-wonder en weet dus niet of hij nu zo is zoals je bedoelde
3: Ja, ik snap wat je bedoelt. Let wel dat het uit een rijdende auto gemaakt is, en ik dus onderhand moest gaan staan om hem mooi te krijgen. Maar ik snap wel wat je bedoelt en vind het zelf ook wel, nu je het zegt :)
Hillie schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:30:
Leuke foto's. Heb een tijd daar in de buurt gewoond, en krijg spontaan heimwee. ;)

Op nummer 2 zou je de mensen kunnen wegshoppen (ook die kleintjes verderop) en het rood in de brug een kleine boost geven, dan springt 'ie er net wat meer uit.

Als dit het eerste 'serieuze' werk met je camera is, dan gaat het zeker goed. Gewoon je blik ontwikkelen, altijd kritisch kijken naar je eigen foto's en openstaan voor commentaar en je zult zien dat je vooruitspringt!
De wandelaars wegshoppen moet te doen zijn, maar de mensen daarachter, hoe ga ik dat aanpakken ? Overigens vond ikzelf die wandelaars wel een leuke toevoeging, mag ik vragen waarom ik ze weg zou "moeten" shoppen ?
matthijst schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:33:
Mazzel dat je zon had! Wij praktisch 3 dagen mist :(

Vind vooral 1 een coole foto, laat mooi zien hoe hoog die heuvels zijn...
Nog iets dichter op de weg was misschien idd. leuker geweest.
Ja, er was hier ook mist (leverde ook nog wel een leuke pic op, heb die hier ook bijgeplaatst), maar omdat we een rondreis maakten, zijn we er twee keer in een week geweest en gelukkig hadden we de tweede keer zon :)

[ Voor 20% gewijzigd door Scott op 11-09-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zou toch ook nog eens wat proberen met Photoshop. Dit is met alleen Levels en iets meer Contrast:

edit:
En nu ook iets meer rood in de brug. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/65f2d354.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnGizmo op 11-09-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Neigt meer naar standaard-vakantiekiekjes; de foto's zijn genomen zonder over de compositie na te denken. Ze ogen ook erg rommelig.

-edit: ScottB, zet a.u.b. de foto's die je wilt tonen allemaal in de TopicStart; niet los door het topic heen.

Ik was net klaar met het bekijken ervan, om vervolgens tijdens het scrollen her en der weer nieuwe foto's tegen te komen (golden gate mist). Das omslachtig voor de users.

[ Voor 88% gewijzigd door Silent Thunder op 11-09-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:25:
Ik zou toch ook nog eens wat proberen met Photoshop. Dit is met alleen Levels en iets meer Contrast:

edit:
En nu ook iets meer rood in de brug. :)

[afbeelding]
Ja, 'k zie inderdaad het verschil. Het strand en de zee zijn veel donkerder nu, wat is hierin het effect van die levels ?

@ Silent Thunder: Ze waren in erste instantie ook bedoeld als vakantiekiekjes, maar vond ze zelf aardig gelukt en was benieuwd naar wat jullie ervan vinden :)

Heb de nieuwe foto's ook in de TS gezet nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
^^ Ik zal nog ff toelichten wat ik eerder vertelde. Veel mensen hier gaan over de kleuren miepen; terwijl je beter op andere dingen kan letten als 'beginnende'.

Bij 'n foto moet je chaotische taferelen altijd proberen te verkomen. Niet daar een file auto's; verderop een drukke winkelstraat en daar nog een skyscraper-gedeelte. Probeer dus onderwerpen te isoleren; das veel rustgevender voor de kijker.

Voorbeeldje: jouw foto... zoals ik al eerder aangaf erg rommelig en als gevolg daarvan ontstaan er teveel irrelevante onderwerpen:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Scott_90/fe35714a.jpg
Mijn visie: beperk je in dit geval alleen tot de skyscrapers:

Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/8272/untitled13pt.jpg
Nu heb je dus een mooie city-skyline foto.

Tis nog steeds geen WOW-foto; maar ik hoop dat je wel snapt wat ik bedoel. Door veel te oefenen verkrijg je dus mooiere foto's. Probeer daar tijdens het fotograferen al bij na te denken; zodat je later weinig hoeft bij te knippen. En elke situatie is anders. Tis niet zo dat elke keer een gebouw interessant hoeft te zijn (om het ff simplistisch te verwoorden).

[ Voor 41% gewijzigd door Silent Thunder op 11-09-2005 14:10 ]

Pagina: 1