Mount @home homedrive

Pagina: 1
Acties:

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 21:51
Hoi, ik heb google gezocht op trefwoorden 'mount homedrive', 'mount webspace' en 'mount webdrive'. Maar heb tot nu toe geen bevredigend antwoord gevonden.

Ik hoop eigenlijk dat iemand mij hier kan vertellen of het mogelijk is je persoonlijke homedrive van @home te kunnen mounten. En als het mogelijk is mij een zetje in de goede richting kan geven.

edit:
@home heeft het makkelijk gemaakt voor windows gebruikers... windows ziet het als een networkplace met https://homedrive.home.nl/gebruikersnaam/
FTPen is uiteraard ook mogelijk, naar wil liever niet elke 5 min inloggen om weer es een bestandje te uppen. Ik wou eigenlijk m'n @home homedrive mounten in /var/www/ (apache web root). Daarnaast zou ik idd ook de private map willen mounten

[ Voor 44% gewijzigd door Candymirror op 11-09-2005 12:28 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-03 13:27
volgens mij is je homedrive niks meer dan een ftp account mischien kun je daar iets mee proberen te doen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

Nakebod

Nope.

Is die "homedrive" via ftp te benaderen?
Zo ja, dan moet het als het goed is via Samba kunnen.
Laatste distro die ik grafisch heb gehad is Kubuntu een paar maanden geleden, en daar had je iets van Network Places, en daar kon je een ftp opgeven, of netwerk shares. Volgens mij was dat een standaard iets van KDE. Dus andere distro's met KDE zullen dit denk ik ook wel hebben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat hij z'n privemap bedoelt. Wanneer je met FTP inlogt op je @home webspace, kun je alleen in de Public map komen, maar dus niet in de Private map.

Ben zelf ook wel benieuwd hoe dit moet, want ik vroeg het me laatst ook al af.

Als je gewoon de public map bedoelt, doe je het gewoon zo:

ftp://username@homedrive.home.nl

Je moet "username" natuurlijk wel even vervangen door je accountnaam.

[ Voor 31% gewijzigd door mjszwo op 11-09-2005 12:23 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nakebod schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:17:
Is die "homedrive" via ftp te benaderen?
Zo ja, dan moet het als het goed is via Samba kunnen.
Neuh. Samba is voor windows filesharing. Om een ftp server te mounten is er ftpfs. Ik neem zelf aan dat die @home homedrive een WebDAV drive is. Dat valt ook wel te mounten, hoewel ik de naam van het project waarmee je dat doet vergeten ben. Volgens mij iets met FUSE (da's het kernel gedeelte) en dan iets van 'neon' ofzo voor het WebDAV gedeelte.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Candymirror
Dat webdav lijkt idd geschikt. Heb het net gecompiled. Bij het starten van het commando mount.davfs2 vraagt hij netjes om login en password. dus lijkt erop dat de @slome homedrive idd te benaderen is met webdav. het prog heeft alleen geen toegang tot /dev/davfs0 maar dat kan komen dat ik geen coda support mee heb gebakken in m'n kernel.

Voor FTPFS... Moet ik daar ook iets voor mee bakken in de kernel. ik kan die nl niet vinden in 2.6.12 of is daar een patch voor?

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 12:23
MIsschien heb je er wat aan om dit te lezen? http://gentoo-wiki.com/HOWTO_FTP_Mount en nog een linje: http://lufs.sourceforge.net/lufs/intro.html

[ Voor 28% gewijzigd door doelman op 11-09-2005 15:57 ]

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Voor webdav heb je toch een davfs kernel module nodig? Ik weet wel zeker dat je geen codafs module nodig hebt, Coda is namelijk een compleet ander iets, meer vergelijkbaar met (open)afs, dus clustering filesystems.
En LUFS en FUSE zijn vergelijkbaar dacht ik, ze bieden mount access voor verschillende protocollen zoals ftp, ssh, en misschien ook wel webdav. Punt is dat een van de twee volgens mij doodverklaard is, weet alleen niet meer welke....

https://timelord.nl

• Candymirror
mpol schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:57:
Voor webdav heb je toch een davfs kernel module nodig?
Je hebt mischien wel gelijk, maar ik las toch echt dit:
Davfs2 uses Coda for kernel driver and neon for WebDAV interface.

Bovendien lijkt het erop dat webdav codafs echt nodig is, want mijn foutmelding is veranderd:
error: is webdav enabled?

ben er nog niet achter waar ik davfs kan vinden in de kernel-source-tree of welk patch ik nodig ben. Heb er tot op heden ook niet echt meer de tijd voor kunnen vinden.

Mischien wil het ook wel helpen mount.davfs2.6 te gebruiken. ga vanavond nog wel ff testen

[ Voor 8% gewijzigd door Candymirror op 13-09-2005 13:28 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

mpol schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:57:
Voor webdav heb je toch een davfs kernel module nodig? Ik weet wel zeker dat je geen codafs module nodig hebt, Coda is namelijk een compleet ander iets, meer vergelijkbaar met (open)afs, dus clustering filesystems.
En LUFS en FUSE zijn vergelijkbaar dacht ik, ze bieden mount access voor verschillende protocollen zoals ftp, ssh, en misschien ook wel webdav. Punt is dat een van de twee volgens mij doodverklaard is, weet alleen niet meer welke....
FUSE is levend, zit zelfs in de planning voor vanilla 2.6.14!

er is alleen nog steeds geen FUSE ftp module, ik zou er zelf een schrijven, als mijn C beter was (of de java bindings niet zo'n #@$%zooi).

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1