[iTunes 5.0] Niet-aangevinkte liedjes spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36
Eén dezer dagen gaat mijn 20Gb iPod verruilt worden voor een iPod nano (vanwege de mooie student union) om wat geld op te strijken voor een Powerbook - want ze zijn duur hè ;) Omdat de nano veel te klein is voor al mijn muziek zoek ik een methode om makkelijk aan te geven welke muziek wel en welke er niet op moet worden geplaatst, om dat alvast terug te dringen tot 3,5Gb (ook wat ruimte voor foto's vrijhouden).

Ik kwam uit bij de vinkjes die in iTunes voor elk liedje staan. Door die uit te zetten - en van zo'n 800 nummers aan te zetten kan je instellen dat de iPod alleen de aangevinkte liedjes opneemt. Probleem opgelost.. dacht ik.

Een album die niet op de iPod hoeft wilde ik even afspelen. De 15 liedjes waren niet aangevinkt, ik dubbelklik op de eerste en hij speelt niks. Wat blijkt? Aangevinkte liedjes worden niet afgespeeld maar overgeslagen.

Mijn vraag luidt dus: is er een mogelijkheid dat iTunes de niet aangevinkte liedjes gewoon afspeelt terwijl de iPod ze niet naar zich kopieert? Of moet ik de iPod weer handmatig gaan bijwerken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik heb dit ook geprobeerd, maar dan wel in de oude versie van iTunes. Ik zie dat ze dat nog altijd niet veranderd hebben. Ik maakte dan gewoon een playlist aan "iPod" met daarin de albums die ik ik wou horen ...

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
lux schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:11:
Ik heb dit ook geprobeerd, maar dan wel in de oude versie van iTunes. Ik zie dat ze dat nog altijd niet veranderd hebben. Ik maakte dan gewoon een playlist aan "iPod" met daarin de albums die ik ik wou horen ...
ik zie nu wel een bijkomend voordeeltje. Je kan alle playlists die je op je iPod wil hebben in een mapje stoppen (versie 5 van iTunes dus). als je dan de map aanklikt zie je hoeveel ruimte ze in totaal innemen, dan hoeft niet alles in één playlist ;)

ik denk dat ik het zo maar moet doen dan.. maar als mensen nog een oplossing hebben: ik hoor m graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Het idee van het aanvinken is dat iTunes ze niet afspeelt, andere zaken moet je zien als bijwerking :)

Een aparte playlist lijkt me by far het makkelijkste :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
chem schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:37:
Het idee van het aanvinken is dat iTunes ze niet afspeelt, andere zaken moet je zien als bijwerking :)

Een aparte playlist lijkt me by far het makkelijkste :)
en toch is het jammer dat ze die optie niet even voor iTunes gebruiken. gewoon bij Opties voor Afspelen: niet gevinkte nummers ook afspelen.. Zoveel gevraagd was het niet.. maar ja, Apple doet veel goed, sommige dingen kunnen echter beter. Net als die Smart Playlists, het is ANY of ALL, niet ANY and ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer t ANY is, worden er ook liedjes die voldoen aan ALL toegevoegd hoor.

Bij ANY is het zo dat hij aan minstens 1 van alle voorwaarden moet voldoen om te worden toegevoegd. Bij meer dan 1 wordt hij ook toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Of je doet net zoals ik gedaan heb een smart playlist aan met de eisen : Beoordeling is gelijk aan ***** en alle nummers die je op je Nano wilt hebben geef je doe beoordeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ehm..maak gewoon een playlist. Rechtsklik op je iPod icoon en zorg dat ie alleen synced met die playlist en niet met je library :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1