Toon posts:

[DOS] Stats versturen over parallel poort

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanlijding van dit topic: Laptop als LCD

Besloot ik aangezien er toen nog steeds geen antwoord was op de vraag hoe er nou stats verstuurd kan worden naar een DOS laptop vanuit een windows XP desktop.

Ik zoek dus of een kant en klaar programma wat iemand al een keer gemaak heeft om dit te doen. Zelf programmeren kan ik helemaal niet. Ja beetje powerbasic met wat rondjes op het scherm enzo...

Ik ben echt de hele avond gisteren en de hele morgen vandaag aan het zoeken geweest op internet naar soortgelijke programma's... heb echt niets kunnen vinden.

Wel wil ik perse de laptop aansturen via een parallel kabel. want die heb ik nog liggen!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Zal ik hier maar hetzelfde zeggen:
Ja, dat is mogelijk, maar een kant-en-klare oplossing bestaat (nog) niet.

Ik ben al een tijdje van plan om zo'n programma te schrijven, alleen is het er nog niet van gekomen. Momenteel moet ik nog één en ander afwerken, maar als alles goed loopt, kan ik hier in oktober aan beginnen. Het zal wel voor seriële poort zijn (via null-modem), maar parallel zal wel niet zo heel anders zijn. Je moet wel een parallelle null-modem-kabel hebben, een gewone is niet goed.

Dus tenzij er iemand zo'n kant-en-klare oplossing kent, zal je nog even geduld moeten hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
ComBax schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:04:
Dus tenzij er iemand zo'n kant-en-klare oplossing kent, zal je nog even geduld moeten hebben ;)
Daarom dus een nieuw topic ;)...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 14:18
Misschien dat je met laplink filetjes kan overzetten. Je kan dan in die filetjes de stats drukken... Moet je alleen wel zorgen dat ze gedisplayed worden....

Verwijderd

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:19:
Misschien dat je met laplink filetjes kan overzetten. Je kan dan in die filetjes de stats drukken... Moet je alleen wel zorgen dat ze gedisplayed worden....
Als ik me goed herinner kan dos dat dus niet... Dos kan volgens mij maar een taak teglijk...

Verwijderd

Ik zal als ik thuis ben eens zoeken naar het programmatje wat ik gemaakt heb. Dit kan data versturen/ontvangen via een SMB share, dit kan ik volgends mij wel ombouwen tot een parallele poort interface.

Template systeem (bitmap's), met overlay's enzovoort. Ik heb oa weer icoontjes, die je dan in kleuren op je scherm kan laten zien. Als je de goeie informatie schrijft naar het programmatje dan heb je tweakers headlines, nu.nl headlines, het laatste weer, etc. Allemaal onder dos via een simpel programmatje. Vanavond/Morgen eens zoeken.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:38:
Als ik me goed herinner kan dos dat dus niet... Dos kan volgens mij maar een taak teglijk...
DOS is idd single tasking, maar je kan wel programma's op de achtergrond draaien, zoals drivers, etc. Dos kan heel erg veel, en zeker wel een beetje multi-tasking. Op het zelfde nivo als Windows 9x het kan, want dat is gewoon DOS. Hoe dat werkt, mja moeilijk, maar het gaat echt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 15:39 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 17:56

SA007

Moderator Tweaking
Paar vragen,

1. waarom dos?, waarom uberhaupt een os voor zoiets simpels?
2. wat voor hardware is het..
3. en hoeveel tijd mag het kosten (gezien dat je een kant-en-klaar oplossing zoekt)
En 4. Wat doet dit in cme?

[ Voor 7% gewijzigd door SA007 op 11-09-2005 15:50 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 02:24

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is meer een software-probleem. Schopje naar SA dus maar.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:50:
Paar vragen,

1. waarom dos?, waarom uberhaupt een os voor zoiets simpels?
Linux zou ook mogen alleen dan moet iemnand mij gaan vertellen hoe ik dat doe...

2. wat voor hardware is het..
386 SX (25 mhz denk ik) Er is btw wel plek voor een Co proc...

Offtopic:
Alleen weet er iemand of ik gewoon van een 386 mobo een Co proc af kan halen en die in het socket op de laptop kan zetten? Zit er geen verschil in die dingen? Het is btw een AMD processor die er op zit.

3. en hoeveel tijd mag het kosten (gezien dat je een kant-en-klaar oplossing zoekt)
Nou ja, maakt me niet super veel uit... maar ik vind dat prog van KingOfDos wel echt super vet! ik zou dat heeeeeeeeeeel graag willen hebben voor op me laptop!

En 4. Wat doet dit in cme?
Nou het is idd een software prob.. maar veel van dit soort topics staan hier in CM en uiteindelijk word het ook een casemod he... Ik heb eerlijk gezegd ook zitten twijfelen of ik dit nu in SA zou moeten vragen of in CME... Uiteindelijk toch de verkeerde keus...
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:37:
Ik zal als ik thuis ben eens zoeken naar het programmatje wat ik gemaakt heb. Dit kan data versturen/ontvangen via een SMB share, dit kan ik volgends mij wel ombouwen tot een parallele poort interface.

Template systeem (bitmap's), met overlay's enzovoort. Ik heb oa weer icoontjes, die je dan in kleuren op je scherm kan laten zien. Als je de goeie informatie schrijft naar het programmatje dan heb je tweakers headlines, nu.nl headlines, het laatste weer, etc. Allemaal onder dos via een simpel programmatje. Vanavond/Morgen eens zoeken.

[...]

DOS is idd single tasking, maar je kan wel programma's op de achtergrond draaien, zoals drivers, etc. Dos kan heel erg veel, en zeker wel een beetje multi-tasking. Op het zelfde nivo als Windows 9x het kan, want dat is gewoon DOS. Hoe dat werkt, mja moeilijk, maar het gaat echt.
Als je dat zou willen doen zou ik echt vet vinden! Dit is veel vetter dan stats enzo... maar ik heb wel een mono schermpje he...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeg kingofdos. Ben je al wat verder gekomen met dat progje van je waarmee je die nieuwsheaders kan weergeven?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:27:
Zeg kingofdos. Ben je al wat verder gekomen met dat progje van je waarmee je die nieuwsheaders kan weergeven?
**Schop**

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een schop dan :(

• ComBax
Als je zo voortdoet, ga je nog veel mogen schoppen. Beetje geduld misschien...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben AS weekend weer bij mn ma waar mn "laptop" staat... Is er al nieuws? Of mischien iemand anders die idee'en heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Hee, mn laptopje staat nog steed te wachten... is er al wat meer bekend?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:09:
Hee, mn laptopje staat nog steed te wachten... is er al wat meer bekend?
De me een lol een mail KingOfDos dan effe. Het zal toch wel duidelijk zijn dat er verder weinig intresse/animo/zin is?
Je zou, als alternatief, jezelf een beetje kunnen verdiepen in programmeren en het zélf maken. We zijn hier op GoT geen afhaalchinees waar iemand even vlug wat code voor je in elkaar flanst (en daarbij al helemaal niet voor nop ;) )
Als je voldoende vooronderzoek pleegt, wat probeert te maken en in /14 laat weten waar je precies strandt zijn ze echt de lulligste niet om je er mee te helpen. Ik zal overigens wel de eerste zijn om toe te geven dat dit misschien wat "hoog gegrepen" is voor een beginner, dus het zal wel bloed, zweet en tranen kosten.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:37:
Windows 9X != DOS ... "Op de achtergrond draaien" in DOS heet doorgaans een TSR (Terminate and Stay Resident).

Meer leesmateriaal. Zie vooral "Hybrid 16/32-bit operating system"

[ Voor 99% gewijzigd door RobIII op 03-11-2005 01:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:14:
[...]

De me een lol een mail KingOfDos dan effe. Het zal toch wel duidelijk zijn dat er verder weinig intresse/animo/zin is?
Je zou, als alternatief, jezelf een beetje kunnen verdiepen in programmeren en het zélf maken. We zijn hier op GoT geen afhaalchinees waar iemand even vlug wat code voor je in elkaar flanst (en daarbij al helemaal niet voor nop ;) )
Als je voldoende vooronderzoek pleegt, wat probeert te maken en in /14 laat weten waar je precies strandt zijn ze echt de lulligste niet om je er mee te helpen. Ik zal overigens wel de eerste zijn om toe te geven dat dit misschien wat "hoog gegrepen" is voor een beginner, dus het zal wel bloed, zweet en tranen kosten.

[...]

Windows 9X != DOS ... "Op de achtergrond draaien" in DOS heet doorgaans een TSR (Terminate and Stay Resident).

Meer leesmateriaal. Zie vooral "Hybrid 16/32-bit operating system"
Ik heb al lang contact gehad met KingOfDos... aar die laat verder gewoon niets van zichzelf horen... Kijk het zou jammer zijn als ik er niets mee kan. Dan kan ik het scherm en moederbord van de laptop net zo goed in de kliko mikken... ;)

• ComBax
Ik had hier ook beloofd dat ik er in oktober aan zou beginnen, maar de uitslag van de studies viel wat tegen. In het eerste semester moet ik dus alle vakken van dit jaar én nog een paar van het vorig jaar doen (nu ja, moeten, 'k heb er zelf voor gekozen om het zo te doen ;) ). Dus tot ergens in februari ga ik er niet aan kunnen werken.
Van mijn kant moet je dus voorlopig niet veel verwachten, wat niet wil zeggen dat ik er nog steeds wil aan beginnen (ooit eens ;) )
Pagina: 1