beelscherm resolutie wil niet veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik zit hier op mn werk met een probleem.

We hebben hier 2 computers staan, en bij 1 van hun is het nu zo dat de monitor op een resolutie van 640x480 ingesteld blijkft staan. In windows geeft ie wel aan dat de resolutie hoger is en dat klopt ook, want als ik de muis uit het scherm beweeg scrollt het beeld mee (te vergelijken met een TFT scherm waarvan de resolutie hoger ingesteld is dan dat het scherm aan pixels heeft)

In het OSD (heet dat zo?) van de monitor zelf, wat met de knopjes op het apparaat zelf te bekijken is is ook te zien dat de resolutie daar aangegeven wordt als zijnde 640x480, er is daar echter geen optie dit aan te passen en een reset naar de factory settings lost ook niks op.

Opnieuw opstarten heeft ook geen effect.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en hoe zou dit eventueel op te lossen zijn?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bij sommige videokaart drivers kun je een groter bureaublad instellen dan de monitor-resolutie.

Controleer dat maar eens ;)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Tom Yam
denk dat ik de bron al gevonden heb,

http://support.intel.com/...htm?iid=graphics+845main& wordt voor dit type display adapter aangegeven wat de oplossing is.

Probleem is dan wel dat ik voor nieuwe drivers installeren administraotr rechten moet hebben en die heeft deze account (die van mn coordinator) niet. Technische dienst moet er dus denk ik bijkomen ofzo, bagger :(

• Tom Yam
reboot heeft nu opeens wel geholpen?! :| :/ :?

slotje?