Usb kabels tot 12 meter???

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:18
zijn er usb kabels te koop van 12 meter???
en nog mooier, kun je ze verlengen (dan kunnen we hem mooi wegwerken)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verlengen weet ik vrij zeker dat dat kan. Ik heb geen idee of er kabels van 12 meter 'bestaan' maar dat zal haast wel :)

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:18
de usb kabel is 4 aderig, maar hij is wel afgeschermd
is dat een probleem als je het door een telefoonlijntje laat lopen??

Verwijderd

Wel langer. Veel langer.

Verwijderd

USB kabels gaan tot 5 meter. Niet langer. Als ze langer zijn, zijn het geen USB kabels, al werken ze.

De spec gaat tot 5 meter. Verlengkabels (overal te krijgen) zijn niet toegestaan.

Als je meer dan 5 meter nodig hebt heb je USB hubs nodig. De root hub is powered (op je pc) dus de volgende kan unpowered, die daarna moet weer stroom hebben (niet alle USB hubs kunnen zonder stroom werken).
Je kan maximaal 30 meter halen tussen pc en usb device, maar bij meer dan 3 hubs heb je al grote kans dat het fout gaat.

Met 2 powered hubs en 3 5 meter kabels moet het dus nog lukken.

O ja, veel 5 meter kabels zijn ook niet binnen spec (net als veel USB implementaties op moederborden, zeker uit de begintijd van USB) waardoor het alsnog niet zal kunnen werken.

Ik wens je veel succes. 8-)

CC

Verwijderd

USB-kabels mogen inderdaad maximaal 5m zijn, usb-verlengkabels zijn niet toegestaan, zogenaamde usb-repeaters wel (verlengkabel met ingebouwde 1-poorts-hub).
Maximaal 4 repeaters, dus 1*5m (kabel) + 4*5m (repeaters)

Verwijderd

USB-kabels kunnen maximaal 200 meter lang zijn voordat ze gaan zeuren. Nooit getest, wel gehoord. Wij hebben met 4 huisgenoten een netwerk, met 1 kabel van zeker 25 meter; werkt prima :)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
OP de universiteit hebben we een webcam opgehangen die middels 8meter USB kabel (1x 5meter verlengkabel en 1x 3meter) verbonden is aan een iMac. Levert geen enkel probleem op. Misschien dat 12meter ook nog gaat...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Lees de specs

USB van 25 meter? 200 meter werkt? Oh well.. volgens mij praat je over utp kabel (voor netwerken en zo). Daar is de spec tot 100 meter per kabel.

Met USB mag je tot 6 tiers gaan, dus 5 hubs (of zo'n kabel, maar je mag niet 2 van die kabels achter elkaar hebben als ze unpowered zijn) en dus 6 keer 5 meter =30 meter.

CC
Pagina: 1