Toon posts:

Flashprobleem speedtouch 510V4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De firmware in m'n speedtouch 510V4 geflasht van versie 4.2.7 naar versie 4.3.2.
Achteraf (dom-dom) blijk ik na die flash niet de instellingen te kunnen maken die ik voor m'n dsl aanbieder nodig heb. (BBned ondesteund tot 4.2.7.))
Firmware 4.2.7. stond nog op de harddisk,...De zaak terug flashen naar de wel werkende versie 4.2.7. leek een optie.
Maar helaas, dat lukt nu (nog?) niet, omdat het modem "password protected" blijkt te zijn..... Geen probleem dacht ik, dan resetten we de zaak even.
Modem gestart, gewacht tot middelste groene lampje begon te branden, voorste knop kort ingedrukt en ca. zes sec. gewacht.
Toen het middelste lampje weer knipperde, de voorste knop opnieuw ingedrukt. Alle lampjes knipperden nu en het modem startte onieuw op. Dát leek dus op een reset!
Bij de tweede poging om terug te flashen naar versie 4.2.7. kreeg ik ondanks de eerdere reset opnieuw de melding: password protected (?????) en kan ik vervolgens dus niet verder. Via telnet krijg ik ook de vraag om username en password en daar heb ik ook al van alles geprobeerd, (EXPERT + Hack) maar kom ik ook geen meter verder.
Na een driewerf SHIT, is nu de voor de hand liggende vraag: hoe krijg ik het modem toch terug geflasht met firmware 4.2.7

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 21:33
En je weet dat wachtwoord niet ?, kun je die niet verwijderen/veranderen oid :|

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik te weten,...maar dat bleek dus verkeerd gedacht van mijn kant.
Anyway, na een reset zou de melding "password protected" toch niet meer mogen komen.
Veranderen van username en password heb ik ook geprobeerd en als ik dan vervolgens -bij het terug flashen-, die gegevens invoer blijken ze ongeldig. (?)

Kennelijk dat het resetten om een of andere reden niet goed is verlopen door wellicht een corrupt geraakt bios o.i.d. (?) alhoewel ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen, omdat de flash naar V.4.3.2 zonder fouten is verlopen en ik ook gewoon kan inloggen in het modem.
M'n gegevens voor BBned kan ik via de setup echter niet invoeren, dus zal ik wel terug moeten.
In het verleden heb ik dit modem wel eens vaker op dezelfde wijze gereset, en dat ging altijd probleemloos. Heel vreemd dus dat dit nu NIET wil werken....wát en waaróm het nu misgaat is me vooralsnog een raadsel!
Enfin, voor een "final reset" met 'n voorhamer 'of zo'.....vind ik het nu nog iets te vroeg!

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 03:27 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29

lSltAlKeR

Time destroys everything!

4.3.2.6.0 werkt wel met BBned... kwestie van de juiste template.

Anyway... Je gebruikersname is Administrator. Password laat je leeg.
Je moet alleen gebruikersnaam invullen. "Administrator" om terug te flashen

Speedtouch freak

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 06:53

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je nog gewoon in de web interface kunt komen van de nieuwe firmware. Een nieuwe gebruiker aanmaken die alle rechten heeft en deze gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken als er om word gevraagd bij het flashen. Klaar is klara :) Heb hetzelfde probleem gehad. Ook gereset e.d.

Verwijderd

Topicstarter
"Administrator", als gebruikersnaam en "password leeg", hielp helaas niet....
De webinterface was gewoon te bereiken en daar had ik al een nieuwe gebruiker aangemaakt.
Kennelijk is daar de eerste keren iets fout gegaan, maar bij een nieuwe poging kon ik met de nieuwe gegevens nu wel door. !? (Mogelijke oorzaak daarvan, is wellicht de "suf modus", waarin ik zo midden in de nacht nog wel eens wil geraken..)
Enfin, flash gestart, maar aan het einde weer een foutmelding. (kon niet flashen) Modem werd ook niet meer gedetecteerd....Ditmaal een driewerf SHIT in het kwadraat....!
In een wanhoopspoging -met voorhamer binnen handbereik- de boel nóg maar eens gereset en wat bleek: de zaak was -ondanks de eerdere foutmelding- wél terug geflasht naar versie 4.2.7.
De configuratieinstellingen voor BBned waren daarna snel gemaakt waarna ik het internet weer op kon.
Bedankt voor jullie hulp!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
waarschuwing: Via de mail werd de redactie op de hoogte gesteld dat deze firmware gelekt is van de interne website van SpeedTouch. Versie R4.3.2.6 is alleen bedoeld voor gebruikers in Nieuw-Zeeland en niet voor de SpeedTouch 510-eigenaren in Europa. Deze versie is specifiek ontwikkeld voor het netwerk in Nieuw-Zeeland. Een maintenance update is in dit geval goed voor een echte onderhoudsbeurt :P.
:Y)

Gisteren heb ik overigens de firmware geupgrade naar 4.3.1.5.0 en dat verliep prima.

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 11-09-2005 09:23 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1