[Showcase] Finland

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Hei hei! (dat is Fins :P )

Ben 2.5 weken in Finland geweest. Echt een geweldig land :D
Foto's vind ik redelijk gelukt, al vind ik ze niet het toppunt van mijn kunnen. Komt waarschijnlijk omdat ik elke dag veel achter het stuur zat (zijn vanaf het zuiden helemaal naar het noorden gereden, boven de poolcirkel en toen weer terug), en dat is niet zo best voor je fotografische libido blijkt achteraf.

Komt u maar met de harde kritieken:

Klikt u s.v.p. op de foto's als u de 800x531 px varianten wilt zien, inclusief minder JPEG-artifacts :)
1
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_4954%20copy.jpg

2: De glijbaan was nogal verwrongen, dus dat scheve ligt niet geheel aan mij ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_4979%20copy.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5010%20copy.jpg

4: 's Avonds (22.30) boven de poolcirkel
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5201%20copy.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5208%20copy.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5210%20copy.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5438%20copy.jpg

En de iets stedelijkere foto's:

8
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5354%20copy.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5461%20copy.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5496%20copy.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5499%20copy.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5505%20copy.jpg

13
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5510%20copy.jpg

14
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5520%20copy.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 11-09-2005 01:06 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Wow kwam de glijbaan zo in zee :) dat lijkt me gaaf! De eerste 6 foto's spreken mij het meeste aan en geven het beste beeld van Finland voor mij.

Prachtige serie hoor! Trouwens lekker kontje op foto 11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 18:08

ripperke

w00t!

_/-\o_ zeer mooie foto's dude

zou je foto 5 ergens online kunnen zwieren in wallpaper vorm? :) hoe hoger hoe liever ;)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Prachtige platen, merendeel kan zo als wallpaper danwel posterbij Ikea ofzow.

edit:
Zie nu pas dat ze van Gizz zijn, dat verklaart een hoop. :P

[ Voor 34% gewijzigd door MartijnGizmo op 11-09-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Echt prachtig ! Zeker de eerste geeft al onmiddellijk een gevoel van perfectie weer. Ik dacht eerst dat het een 3d-render was :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Damn wat een lekkere serie :9 Valt echt niks op aan te merken :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Mooi! Alleen hebben sommige foto's wel erg veel contrast (bv. foto #7 waar de lucht zwart is). Dat oogt naar mijn mening een beetje "overdone" (ik weet dat het je bedoeling is - zag net je Texel showcase - maar voor m'n gevoel had het ietsje minder mogen zijn). Al vind ik het in de 1e foto weer verschrikkelijk mooi, het lijkt wel een level uit een of ander spel! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door OmeRoon op 11-09-2005 02:03 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
moikka :P
nummer 3 (met het bootje) vind ik erg mooi (maar eigenlijk alle met het bootje :) )
12 en 13 zijn ook prachtig

wel hebben ze misschien iets teveel contrast, maar mij ergert dat niet zo, gewoon mooie foto's :) (en een mooi land, moet ik nog eens heen :9 )

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hyvää päivää! :)

Erg mooie foto's.
Jammer dat ze nogal donker zijn, maar dat mag de pret verder niet drukken.
Ik ben wel eens benieuwd waar je die foto's allemaal precies heb genomen.

Het is moeilijk kiezen, maar ik denk dat ik 7 wel de best gelukte vindt van de showcase! :)
De stedelijke plaatjes geven best wel een goed beeld weer, maar ik zou daar niet willen blijven. Geef mij maar lekker de ruimte :)

En Finland is verder gewoon een heerlijke plaats om te zijn, ik ben er niet voor niets gaan wonen :P :+

offtopic:
"Hei hei" is trouwens normaal gesproken meer gebruikt bij afscheid nemen/gedag zeggen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Vinnie op 11-09-2005 11:23 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
IDD mooie foto's. Het geeft de sfeer van Finland goed weer. Jameer dat ze wat donker zijn. Ik neem aan dat je dat naderhand zelf hebt aangepast in Photoshop?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:56
Vind de foto's van Texel persoonlijker mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het mooie foto's. Ik zou ze alleen persoonlijk iets minder bewerkt hebben. Ze komen niet echt, ehm, fris, over.

Zou je me willen vertellen waar je foto 8 genomen hebt? Het komt me verdacht bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Netjes Gizz, erg lekkere composities, en keurig bewerkt alles :)

* added to FG favorites *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Vinnie schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:10:
Ik ben wel eens benieuwd waar je die foto's allemaal precies heb genomen.
Komt ie (ongeveer :P, ben op zoveel plaatsen geweest en die namen zijn verschrikkelijk)

1: Ten westen van Jyväskylä
2+3: Ten zuidwesten van Jyväskylä
4+5: Ten westen van Rovaniemi
7: Ten zuiden van Joensuu
8: Net als 7, maar dan in een stadje met een fort (ben de naam kwijt :( )
9 t/m 14: Helsinki
offtopic:
"Hei hei" is trouwens normaal gesproken meer gebruikt bij afscheid nemen/gedag zeggen
In ons taalboekje stond het ook niet als hallo, maar het werd steeds tegen ons gezegd (in de apotheek, bij de supermarkt etc) als begroeting? :)

Er waren wel meer dingen die niet overeenkwamen met ons boekje. Ja betekent en, maar we hoorde steeds mensen joh/jah tegen elkaar zeggen, en dat was duidelijk als ja bedoeld? :?

Wel prachtige taal overigens :)
rimave schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:21:
IDD mooie foto's. Het geeft de sfeer van Finland goed weer. Jameer dat ze wat donker zijn. Ik neem aan dat je dat naderhand zelf hebt aangepast in Photoshop?
Ja alles is bewerkt (moet ook wel als je optimaal resultaat wilt hebben van je DSLR foto's).
Te donker.. dat zou heel goed kunnen. Dat is het nadeel van foto's op internet vertonen, elke monitor staat wel weer anders (donkerder/lichter) ingesteld.

Een monitor valt wel te calibreren met een apparaat, maar dit doet bijna niemand (ik ook nog niet).

[ Voor 59% gewijzigd door Gizz op 11-09-2005 19:30 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 17:47

Garyu

WW

Ze zijn allemaal inderdaad wat donker, al past het wel een beetje bij de soort bewerking die je op de meeste hebt losgelaten, ze zijn allemaal wat zwaar aangezet zegmaar. Bij sommige platen geeft dat een mooie sfeer, bij anderen lijkt het alsof er iets niet klopt.

Zijn de EXIF-tijden in je platen trouwens correct :?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Garyu schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:15:
Zijn de EXIF-tijden in je platen trouwens correct :?
Nee, dat zijn de tijden waarop ik de foto's in Finland op cd's gebrand heb.
Wel suf inderdaad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Erg mooie foto's en zeer goede bewerking :). Erg mooi ook de gelaagdheid in de foto's zoals 3 en meerdere. Iets in voorgrond en prachtige omgeving doet het goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2021

Mobie

Little Idiot

Complimenten! Ik durf het bijna niet te vragen maar
ripperke schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:13:

zou je foto 5 ergens online kunnen zwieren in wallpaper vorm? :) hoe hoger hoe liever ;)
O-)

Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Finland, cool :)

* bartvb heeft ook 3 weken rondgehangen in .fi ERG goed bevallen (maar .no blijft favoriet :) ).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de originelen van 1 en 7... Erg leuk serie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Damn echt te mooi!! Niks op aan te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Als half-Fin krijg ik meteen weer de kriebels om er naartoe te gaan. Mooie serie zeg!

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi!

Ik was foto's aan het zoeken om hier op m'n kamer in kadertjes op te hangen, en de eerste heb ik alvast uitgeprint. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
1 en 3 zijn sterk, die serie boven de poolcirkel vind ik wat saai en doen met niet wat, de rest is wel aardig, maar niet heel sterk. Je nabewerkingen zijn knap. Al met al, goede serie, zekers, maar kan her en der wat sterker.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
MOooooooooooooooie fotos!

Herken volgens mij in wat fotos Helsinki.... maar dan houdt het ook wel op wat herkenning betreft (vooral een van de laatste fotos, lijkt mij een van de havengebieden van helsinki.. maja, kan ook net zo goed Turku zijn. Je bent ook in de buurt geweest van de Turku archipelago? (Of staat dit al in de thread vermeld en ben ik weer een te luie donder om het door te nemen :P)

Ik heb wel gemerkt dat bij het zien van deze fotos m'n "verliefdheid" op Finland bij lange na niet over is........ blij dat ik maandag naar Helsinki vlieg voor een paar dagen bij vrienden en vriendinnen.

Oh, lees netj e opsomming. laatste zwik fotos Helsinki. Haha :+

Maar dus niet in de buurt geweest van Turku. Jammer, de archipelago is toch een van de prachtigste gebieden. Stad met kasteel, Savonlinna (sp) misschien? Lag vast ergens op je route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#1 is echt mijn voorkeur. Echt super mooi gedaan. De rest zijn ook erg mooi, maar #1 springt er erg uit.

Hoe heb je de bewerking gedaan? Het maakt een mooie finishing touch aan de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:25:
Komt ie (ongeveer :P, ben op zoveel plaatsen geweest en die namen zijn verschrikkelijk)
7: Ten zuiden van Joensuu
8: Net als 7, maar dan in een stadje met een fort (ben de naam kwijt :( )
Gokje: Lappeenranta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:31
Foto's vind ik redelijk gelukt, al vind ik ze niet het toppunt van mijn kunnen.
Er aast hier iemand op complimentjes :p

Maar goed, ere wie ere toekomt: in één woord prachtig!

Ik neem aan dat je hier ongeveer dezelfde bewerking op hebt toegpast als op je serie van de Red Bull Airrace? Vind het in ieder geval erg mooi overkomen allemaal.
Nog één puntje van verbetering dan: de middelste serie, de foto's zonder polarisatiefilter - denk ik - kunnen denk ik net wat meer contrast en DOF gebruiken. Ze komen - op deze brakke tft - een beetje flets over. Zou je daar in PS nog wat aan kunnen doen?

Voor de rest: restecp!

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Als je foto's als wallpaper wilt, dan kun je die krijgen door me een mailtje te sturen. Zo houd ik een beetje overzicht van wat er precies met m'n foto's gebeurd.
Dat heb ik niet als ik de fullres foto's zo gewoon upload, waarna een Oekraïns reisbureau ze, zonder dat ik het weet, gebruikt in hun reisbrochure :P
bartvb schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:04:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de originelen van 1 en 7... Erg leuk serie iig!
Die zal ik dan woensdag of donderdag posten. Ben nu bij m'n vriendin waar ik de rawfiles niet heb :)
komakeef schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:44:
Maar dus niet in de buurt geweest van Turku. Jammer, de archipelago is toch een van de prachtigste gebieden. Stad met kasteel, Savonlinna (sp) misschien? Lag vast ergens op je route...
Ben wel in Turku geweest, 1 nacht (om 23.00 aankomen in Turku, vanaf Hanko (boot kwam daar aan), volgende ochtend klein beetje Turku verkend en daarna doorgereden naar ons eerste vakantiehuisje in de buurt van Tampere (bij Keru als ik het me goed herinner). Wel foto's gemaakt in Turku, maar ze zijn niet echt bruikbaar :(
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:37:
#1 is echt mijn voorkeur.

Hoe heb je de bewerking gedaan? Het maakt een mooie finishing touch aan de plaat.
Contrast verhogen met USM (unsharp mask) op 20%, 50 pixels, radius 0.
Daarna 3 aparte curveslagen, voor de lucht, kerk en gras/grafstenen.
Ja, dat was het! :)
daniel_ev schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:59:
[...]
Ik neem aan dat je hier ongeveer dezelfde bewerking op hebt toegpast als op je serie van de Red Bull Airrace?
Nog één puntje van verbetering dan: de middelste serie, de foto's zonder polarisatiefilter - denk ik - kunnen denk ik net wat meer contrast en DOF gebruiken. Ze komen - op deze brakke tft - een beetje flets over. Zou je daar in PS nog wat aan kunnen doen?
Klopt, meerdere curveslagen (doe ik in vrijwel al m'n foto's, of het licht moet gelijkmatig zijn zoals bij 4 en 5).

Met de middelste serie bedoel je de stedelijke foto's? Die heb ik expres wat grauwer gemaakt om het onfrisse stedelijke te benadrukken. Het viel qua drukte en herrie nogal tegen toen we na 2 weken noordelijke natuur opeens midden in Helsinki stonden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 13-09-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mjah nou, Helsinki is gewoon een chaos. Niet veel anders dan Amsterdam bijvoorbeeld ;)
Ruim een miljoen mensen wonen op dat klein stukje, dus denk maar na wat voor ruimte de overige 4 miljoen mensen hebben ;)

Jammer dat je geen foto's hier hebt van de kleinere dorpjes hier en daar. Die zien er, in vergelijking met bv Helsinki veel mooier uit :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

Vinnie schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:54:
Jammer dat je geen foto's hier hebt van de kleinere dorpjes hier en daar. Die zien er, in vergelijking met bv Helsinki veel mooier uit :)
Dat is eigenlijk wel een leuke opdracht voor iemand die nu in Finland woont ;)
ik wacht vol spanning af

Verwijderd

er gaat een wereld voor mij open... wat een sfeer in foto #1...

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe sommige foto's eruit zien voor de bewerking... zodat het proces wat duidelijker wordt... of is dat het geheim v/d smid?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Nog even op verzoek foto 1 & 7 voor de bewerking:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_4954-origineel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/finland/CRW_5438-origineel.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 15-09-2005 20:34 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zeer mooie foto's, 9,10 en 11 spreken mij iets minder aan, bij foto 13 is het jammer dat er een auto staat. #1 is favo :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt die donkere lucht door het gebruik van nd filters?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:45:
Komt die donkere lucht door het gebruik van nd filters?
Ja. Ik gebruik de ND's meestal om detail in de lucht te houden. Als ik foto 1 zonder ND had gemaakt dan was de lucht spierwit geworden (bij een correct belichte kerk).

Verwijderd

wow die eerste is prachtig

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 22:21

The_Scarabial

MTB for life!

OmeRoon schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:55:
Mooi! Alleen hebben sommige foto's wel erg veel contrast (bv. foto #7 waar de lucht zwart is). Dat oogt naar mijn mening een beetje "overdone" (ik weet dat het je bedoeling is - zag net je Texel showcase - maar voor m'n gevoel had het ietsje minder mogen zijn). Al vind ik het in de 1e foto weer verschrikkelijk mooi, het lijkt wel een level uit een of ander spel! ;)
toen ik het plaatje zag, dacht ik dat het een render was :P

Verwijderd

:9~ :9~ 5 op wallpaper formaat plz :P

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 22:21

The_Scarabial

MTB for life!

ja 5 is mooi als wallpaper te gebruiken

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat een prachtige foto's zeg, erg mooi gedaan. Goed nabewerkt, hoewel het me verbaast hoe weinig je aan 1 hebt hoeven doen, het origineel ziet er al erg indrukwekkend uit :) Favorieten voor mij zijn 1 en 5

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik weten hoe je foto's bewerkt hebt? :>

Ik vind glijbaan in de zee erg gaaf, alleen beetje te donker nabewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Landschapsfoto's zijn echt supermooi! Wat een rust in foto 4 en 5! :o
Nummer 13 vind ik van de stedelijke foto's het meest geslaagd.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Leuke serie. Ik vind 3,5, en 7 echt de toppers. 7 is mijn favo foto van deze serie.
Ik ga zeker nog een keer foto's maken in Finland :+
Pagina: 1