Kromme actie Het Net...

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 18:13

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Een vriend van mij beschikt over adsl van Het Net, namelijk het abbonements type Instap Surfen. Toen ik laatst op tweakers las over de snelheidsverhoging informeerde ik hem hier ook over. Hij was zeer positief hierover, hoe kan het ook anders, maar hij had liever gezien dat zijn data limiet werd opgeheven. Ik was hier vrij verbaast over want ik dacht dat er bijna geen datalimieten meer waren, dus ik voor meer informatie naar de site van Het Net.
Tot mijn verbazing lees ik hier dat nieuwe abbonees niet alleen wat korting krijgen,maar hier staat ook bij geen data limiet. De reeds aangekondigde snelheidswijzigingen stonden hier ook al bij, waarbij ook werd aangegeven dat bestaande abbonees automatisch werden opgewaardeerd. Ik ging er vanuit dat ook bestaande abbonees hun datalimiet werd opgeheven, maar dit kon ik niet terug vinden op de site van Het Net. Dus ik heb voor de zekerheid maar gemailed met Het Net. Tot mijn stomme verbazing blijkt dat Het Net de oude abbonees gewoon hun data limiet van 250mb laat behouden, maar nieuwe abbonees hebben ineens geen datalimiet meer.
Ik vind dit toch zeer krom van Het Net en vroeg me dan ook af wat jullie hiervan vinden.

-= Very annoying forum person =-

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Actie is inderdaad krom, zoals ik dat in jouw post lees. Maar 1 ding snap ik werkelijkwaar niet, als je vaker dan eens per week je mail checkt is 250Mb gewoon bar weinig, waarom zou je daar dan uberhaupt aan beginnen?

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 10:22

trimakassi

haapsie is eepsie!

Lijkt me erg stug, ik denk eerder dat zo'n helpdeskmedewerker het niet helemaal begrepen heeft...Mag hopen dat ze hun vaste klanten niet zo behandelen.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12
SyS_ErroR schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:10:
Actie is inderdaad krom, zoals ik dat in jouw post lees. Maar 1 ding snap ik werkelijkwaar niet, als je vaker dan eens per week je mail checkt is 250Mb gewoon bar weinig, waarom zou je daar dan uberhaupt aan beginnen?
Mischien dat je eerst internet moet ontdekken, er door gepakt wordt, en dan hoopt op de golf van snelheidsverhogingen mee te kunnen gaan?

Als het zo is dan is het idd een zeer kromme actie. Het is echter wel kenmerkend voor Het Net.
Een kennis van mij had ooit eens een inbel abo dat Surftijd heette (of tijdsurfen?), met (bijna) geen mogelijkheid meer op te zeggen. Uiteindelijk na ca 2 uur telefoneren van Het Net naar KPN en vice versa toch opgelost. Bleek dat je dit bij KPN moest opzeggen. Maar de mailaccount liep via Het Net :?

[ Voor 31% gewijzigd door twooggy op 11-09-2005 00:20 ]

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 01:21
De reactie op mijn mailtje was nog bonter......volgens dat mailtje zouden ook nieuwe abbonnees na een half jaar weer een datalimiet krijgen.
Wanneer verdwijnt de datalimiet op ADSL-instap surfen voor bestaande gebruikers?

mvg,

--------------------

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Dit zal in de toekomst mischien gebeuren.
De nieuwe abonnees zonder datalimiet maken gebruik van een actie die 6 maanden duurt.
Na deze 6 maanden ontvangen zij ook een datalimiet van 250MB
* arnem_ is door omstandigheden op dit abbonnement terecht gekomen maar neemt er misscien gedurende de rest van het contract wel een "normaal" abbonnement bij. Als wannebee nerd val ik denk ik ook niet helemaal in de doelgroep van HetNet.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Inderdaad, Hetnet hanteert bij het traagste abbonoment gewoon een datalimiet van 250mb. Momenteel hebben ze echter een aanbieding dat je de eerste 6 maanden slechts 9,95 aan abbo-kosten betaalt _en_ geen datalimiet hebt. Na de eerste 6 maanden ga je 19,95 betalen en heb je de datalimiet gewoon weer terug...

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Morgoth schreef op zondag 11 september 2005 @ 03:58:
Inderdaad, Hetnet hanteert bij het traagste abbonoment gewoon een datalimiet van 250mb. Momenteel hebben ze echter een aanbieding dat je de eerste 6 maanden slechts 9,95 aan abbo-kosten betaalt _en_ geen datalimiet hebt. Na de eerste 6 maanden ga je 19,95 betalen en heb je de datalimiet gewoon weer terug...
Dat kon ik niet opmaken uit de mail die ik kreeg van het personeel van Het Net, die liet mij weten dat diegene die t nu bestellen geen data limiet meer hebben over de gehele periode, dus niet alleen die 6 maand. Maar zoals ik hier lees krijgen wel meer mensen rare antwoorden terug, dus zal ik even weer met hun contact opnemen.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Sinds 25 juli krijg je als je ADSL aanvraagt als nieuwe ADSL klant geen datalimiet op ADSL Instap Surfen, ook niet na 6 maand. Voor 25 juli was dit wel zo. Dit is bij sommige medewerkers niet helemaal goed bekend. Misschien zijn ze ermee in de war dat de actie zelf tijdelijk is en dus straks nieuwe klanten ook gewoon weer een datalimiet krijgen.

Bestaande klanten houden gewoon wel hun datalimiet. Erg krom inderdaad. Maar zo is het. Er is mij ook nog niks bekend over of de datalimiet voor bestaande klanten ook gaat verdwijnen in de toekomst. Ik heb zo'n gevoel van wel eerlijk gezegd.

Wat je het beste kunt doen, is weghoppen naar KPN Direct ADSL. Betaal je 2 euro per maand meer, maar geen datalimiet. Weghoppen vanaf ADSL Instap Surfen kan altijd en kost je niks. (je betaalt de abonnementskosten immers volledig aan KPN, dus jaarcontract bij Het Net heb je geen last van)

Nog even een kort overzicht:
ADSL Instap Surfen oude (trouwe) klanten: 19,95 per maand. Datalimiet van 250MB.
ADSL Instap Surfen nieuwe klanten: eerste zes maand 9,95 daarna 19,95 per maand. Geen datalimiet.
ADSL Voordeel Surfen oude en nieuwe klanten: 24,95 per maand. Datalimiet van 1500MB.

>:)

Link van de helpsite van Het Net:
http://hetnet.custhelp.co...W1pZXQ*&p_li=&p_topview=1

[ Voor 45% gewijzigd door woekele op 11-09-2005 17:47 ]

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ja wat ik dus al dacht en ik kreeg net reply op mn mail;

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

De actie zonder datalimiet geldt voor onbeperkte tijd. Klanten die na 25 juli ADSL Instap Surfen hebben aangevraagd, hebben geen datalimiet meer. Dit is geen beperkte aanbieding.

Lekker bezig Het Net :r

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Voor de nieuwe klanten geldt er _nooit_ een datalimiet. Dus ook niet na zes maanden.

Bestaande klanten kunnen het beste gewoon even een klacht indienen, dikke kans dat je datalimiet dan afgeschaft wordt, aangezien dit Het Net anders heel veel klanten gaat kosten.

Overigens verwacht ik, persoonlijk dus, dat de datalimiet straks helemaal wel zal verdwijnen.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Eerlijk gezegd betwijfel ik of je door het indienen van een klacht je datalimiet kwijt kan raken. Technisch is het vast niet eens makkelijk mogelijk de datalimiet uit te zetten. Is het natuurlijk wel, maar niet voor de mensen die dit soort dingen moeten regelen. Ze hebben hier geen aanklikbare optie voor zegmaar.

Voor zover ik weet, hebben mensen met deze klacht (in de woorden van een collega van me :P) 'gewoon dikke pech'.

Wel kan het zijn dat genoeg ingediende klachten kan lijden tot een algemene wijziging natuurlijk, misschien wel algehele afschaffing van de datalimiet.

[ Voor 17% gewijzigd door woekele op 11-09-2005 22:13 ]

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij Hetnet heb je twee verschillende abonnementen met beide dezelfde snelheid van 800/256. Instap surfen met een limiet van 250MB en Voordeel surfen met een limiet van 1500MB. Ik kan me dus niet voorstellen dat die datalimiet permanent komt te vervallen, want die lage datalimiet van 250MB is nou juist het enige verschil en de reden dat Instap surfen normaal 5 euro goedkoper is dan Voordeel surfen.

Als die vervallen datalimiet permanent zou zijn, is er geen enkele reden meer om het duurdere Voordeel surfen abonnement te nemen waarbij nog altijd een datalimiet van 1500MB geldt.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zoals gezegd is de actie 'geen datalimiet' voor Instap Surfen tijdelijk. Over een tijdje is deze actie er niet meer. Alleen klanten die aan de actie hebben meegedaan krijgen geen datalimiet, ook niet na bepaalde tijd.

De actie zelf is dus tijdelijk, maar het effect is gewoon voor altijd. Overigens is de datalimiet niet het eneige verschil. Het spamfilter is ook gratis bij Voordeel Surfen ;)

Het kan natuurlijk ook zijn dat Het Net de datalimieten helemaal eruit gooit straks en voor voordeelsurfen wat anders bedenkt.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Hej ik heb ook voordeel surfen en sinds 16 sept. wordt er online geen data meer gemeten!
Is de limiet eraf? hebben meer mensen dit? Hetnet zegt er namelijk niks over op de site ofzow
Iemand? :)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
G-SuPRuuB schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:07:
Hej ik heb ook voordeel surfen en sinds 16 sept. wordt er online geen data meer gemeten!
Is de limiet eraf? hebben meer mensen dit? Hetnet zegt er namelijk niks over op de site ofzow
Iemand? :)
is gewoon een interne storing

Verwijderd

Vandaag een dispuut met caiway, die hadden sind gisteren maar s even 1100 Mb bij t abo
(met limiet van 3 Gieg) opgeteld, terwijl de pc niet aanstond.
Erover gebeld leek dat ik geljk had, maar nu zeiden ze opeens dat ik Vorige maand teveel had gedownload! En wel exact hetzelfde verbruik als wat ze nu (foutief) hadden berekend... Blijkt een onbetrouwbaar zooitje te zijn daar in Naaldwijk???

dus ik naar het net gesurft, om hun tarieven en diensten te bekijken, en inderdaad, ook daar klopt er niks van!
je gaat me toch echt niet wijsmaken dat er na 6 maanden niet opeens die limiet van die magere 250 mb erbij komt,
Geloof maar Nooit dat ze je onbeperkt laten downloaden!
Dan zou dat iets duurdere Abo nu toch niks meer waard zijn, en als ze het niet duidelijker in de voorwaarden en op hun site vermelden, vertrouw ik ze net zo min als Caiway!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

De voorwaarden op de site zijn idd wat ongelukkig. Het is echter wel zo dat de mensen die van die actie gebruik maken, geen datalimiet krijgen.
Het duurdere abo is idd wat zinloos, maar bestaatnog wel.

Je komt namelijk enkel in aanmerking voor geen datalimiet als

je nog GEEN adsl via het netwerk van KPN hebt, en nog GEEN klant bent van hetnet adsl.

Voldoe je niet aan die voorwaarden, dan heb je dus wel een datalimiet, en is voordeelsurfen wel voordeliger.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Na 6 maanden komt er géén datalimiet bij. Punt. Dit geldt voor alle klanten die tussen nu en 25 juli ADSL Instap Surfen hebben besteld en nog geen ADSL van KPN hadden. Het duurdere abonnement nemen op dit moment is dus inderdaad het domste wat je kan doen.

Verwijderd

Hallo,

Ben oude HetNet Instap abonnee.
Klacht ingediend bij HetNet over de datalimiet.
Door HetNet gebelt met aanbod om datalimiet te verwijderen.
Is per email bevestigd.
Dus blijf ik bij HetNet.

Klagen dus!

Succes.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wow! Wist niet dat ze dat konden en deden. Mooi om te horen. Dank je wel voor de melding.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Hmm als dat zo is..gaak ff een paar klachtmailtjes eruit sturen! ;) vertel is ff hoe en wat je geklaagd hebt dan? O-)

Bvd

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Klanten die dreigen met opzeggen kunnen ze nu inderdaad de datalimiet van verwijderen.

[ Voor 40% gewijzigd door woekele op 08-10-2005 09:11 ]

Verwijderd

Zo juist gebeld, gesproken met dhr Aldrink

Ze kunnen de datalimiet verwijderen

Zij vragen dan weer een verlening van een jaar aan mij

Bij de meeste providers kan je na het eerste jaar, opzeggen met een bepaalde termijn (1 mnd)

Bij HetNet verlengen ze stilzwijgend met een periode van een jaar

Opsomming

1. oude klanten houden in normaal gesproken een data limiet

2. helpdesk kost 0,45 cent per minuut (als je ze al te pakken krijgt)

3. contract word steeds met een jaar verlengt

Juridisch staan ze in hun recht, als klant voel je je echter bedonderd

Voor mij nooit meer het Net

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:07:
[..]

Opsomming

2. helpdesk kost 0, 45 cent per minuut (als je ze al te pakken krijgt)

3. contract wordt steeds met een jaar verlengd

NOFI, maar al deze drie punten wist jij van te voren. Daar ben jij lid van geworden. Ipv blij te zijn dat ze je datalimiet eraf halen, krijg je dit geneuzel. Tuurlijk is het een kromme actie dat je pas van je datalimiet af kan als je dreigt met opzeggen, maar bovenstaande drie punten wist je gewoon van te voren en daar ben je zelf mee akkoord gegaan.

BTW: voor €19,95 een abo van (straks) 1,5 Mbit over het KPN Netwerk is wel erg goedkoop, dat moet je ook niet vergeten.

Verwijderd

nogmaals

juridisch staan ze in hun recht !

maar er zijn (nu) vele goedkopere, snellere aanbiedingen met betere voorwaarden.
verder zij er intussen tweedekamer vragen gesteld over de automatische verleging per jaar
ook de opta kijkt hier momenteel naar.

dus voor mij nooit meer het net

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:00:
verder zij er intussen tweedekamer vragen gesteld over de automatische verleging per jaar
ook de opta kijkt hier momenteel naar.

dus voor mij nooit meer het net
Dus voor jou niet meer gas/elektra/een andere ISP/abonnement op de Tina.
Om nu HetNet volledig de schuld in de schoenen te schuiven voor deze manier van werken gaat ook weer iets te ver.

Overigens een marketing-technisch leuk retentie-aanbod, het zal ze bar weinig extra kosten, en voor een klant is het een serieuze reden om zijn/haar contract nog een jaar door te laten lopen.

Verwijderd

nee hoor

de tina vind ik te eng

en inderdaad mijn gas electra en krant kan ik allemaal per maand opzeggen

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Slechte voorbeelden wellicht, maar je snapt hopelijk mijn punt die ik ermee probeer te maken wel? :)

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:07:
Bij de meeste providers kan je na het eerste jaar, opzeggen met een bepaalde termijn (1 mnd)

Bij HetNet verlengen ze stilzwijgend met een periode van een jaar

Opsomming

2. helpdesk kost 0,45 cent per minuut (als je ze al te pakken krijgt)

3. contract word steeds met een jaar verlengt

Punt 2 gaat niet op, aangezien je ook gewoon een mail kan sturen.
Punt 3 heeft niks met de actie te maken.

Kortom weer een lekker Nederlandse reactie, heerlijk dat klagen! 8)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kickje van een maand... moet kunnen ;)

Wij hebben sinds een week ook dit abonnement (Het Net Voordeel Surfen).

Mailtje gestuurd:
Uw vraag: 28/11/2005 15:30

Wij hebben ongeveer een week geleden een ADSL-instapsurfen abonnement afgesloten.

Zoals te lezen is op http://www.hetnet.nl/prod...stapsurfen-watkosthet.htm staat daar dat de datalimiet komt te vervallen.
Is dit blijvend, of enkel voor de eerste 6 maanden?

Met vriendelijke groet,

Raymon Turkenburg
Maar uit een mailtje van Het Net, elders geplaatst in dit topic, begrijp ik dus dat de datalimiet blijvend vervalt, of juist niet?

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 29-11-2005 10:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 01:21
Blijvend.

Ik ben zelf als bestaande klant overgestapt van "Voordeel surfen" naar "Snel Surfen" en heb ook geen datalimiet meer. Wel is het contract met een jaar velengd. Zoals eerder genoemd zouden ze wel in hun recht kunnen staan, feit is wel dat ik bij het overstappen er nergens op gewezen ben. Achteraf las ik ergens dat ik bij het overstappen eigenlijk een nieuw contract aan ben gegaan en dat deze dus een jaar langer werd. Ook bij Het Net leiden ze aan het Hirsi Ali syndroom, ze kunnen wel gelijk hebben, maar de manier waarop is niet goed.

Overigens is de snelheid prima, en is het abbonnement ook niet heel veel geld.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Haha ok, bedankt.

Maar verder prima aanbieding hoor.

totaal 1 jaar (6 mnd 10 euro, 6 mnd 20 euro) is 15 euro per maand voor 1,5 MBit. Best te doen ;) Hierna mss opzeggen en weer een andere leuke aanbieding pakken...

offtopic:
Nu thuis nog ff regelen dat ik een server mag draaien...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ook wij stappen thuis over. Mijn pa had een e-mail gestuurd naar info@hetnet.nl over de datalimiet en de veranderde abonnementen. Antwoord terug:
U kunt kostenloos overstappen van ADSL Voordeel Surfen naar ADSL Snel Surfen (upgraden) zonder verhoging van uw maandelijkse kosten. U kunt hiervoor dezelfde infrasructuur gebruiken.
Begin deze maand nieuwe abbo aangevraagd, 03 januari gaat het nieuw abbo in: 4 mbit down, 256 kb up. Geen datalimiet meer. Halverwege deze maand ging de snelheid al om hoog, van praktisch 80 kb/s naar 400 kb/s. Wel inderdaad weer een jaarcontract aangegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 20-12-2005 16:09 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wel oppassen deze laatste maand dus, met die snelheid ga je na ongeveer een uur downloaden over je (nu nog geldende) datalimiet heen :)

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 20-12-2005 16:46 ]

Pagina: 1