Resolutie 1920x1200

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 150052

Topicstarter
Ik weet niet of het hier juist geplaatst, maar weet niet waar het anders posten.
Ik ben namelijk eens benieuwd hoeveel mensen er op de resolutie 1920x1200 aangezien ik sinds een paar dagen men nieuwe laptop heb met WUXGA scherm en ik werk dus ook op deze resolutie, vonden jullie het in het begin ook zo hard wennen?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:19

Cybje

First Post!

Verpakt pats-topic :P

Ik zit zelf op 1280x800 (ook breedbeeld-achtig), maar hoefde niet te wennen ofzo. Heb ook wel eens op 1920x1200 gewerkt op verschillende plaatsen, maar is niet vreemd ofzo. Het werkt wel lekker, breedbeeld :)

Meld tenminste even waar je aan moest wennen? Aan het breedbeeld, aan de hoge resolutie, waren de lettertjes klein bij jou?

Wat ruist er door het struikgewas

Topicstarter
Vooral aan de kleine lettertjes moet ik wennen, en wrm vind je dat het lekker werkt op een breedbeeld? Ik heb een 15"4 laptop met deze resolutie...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de lettertjes te klein vind kun in windows altijd nog aangeven dat hij wat grotere letters moet gebruiken.

zelf draai ik ook op widescreen monitoren en vind het juist heerlijk, heb het idee dat er veel meer op mijn monitor past :P (al zit ik maar op 1680*1050 ipv 1920*1200).

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 150052 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:51:
Vooral aan de kleine lettertjes moet ik wennen, en wrm vind je dat het lekker werkt op een breedbeeld? Ik heb een 15"4 laptop met deze resolutie...
Lijkt me zwaar *** op zon "klein" scherm.

• Cybje

Cybje

First Post!

Je hebt veel meer ruimte in de breedte (goh), dus je kunt bijv. Firefox en OpenOffice naast elkaar zetten als je bezig bent een document te schrijven. Dan kun je makkelijk ook dingen opzoeken op internet. Of je zet MSN ernaast, als je graag wilt MSN'en ofzo.

Maar vooral met werk dingen vind ik het dus erg handig. Voor films is het ook wel leuk, maar ik kijk nooit films op me laptop.

TheFrozen: valt mee hoor, je zet gewoon je lettergrootte wat hoger op die resolutie om het leesbaar te houden

[ Voor 14% gewijzigd door Cybje op 10-09-2005 23:54 ]

Topicstarter
Dat idee heb ik dus ook dat er vele meer op men scherm kan, het is idd wel tof werken. Alleen sommige mensen als ze even langskomen het eerste wat ze steeds zeggen is van wat staan jou iconen klein zo van die dingen en dat doet me da weer steeds twijfelen om op deze resolutie te blijven werken.

• Cybje

Cybje

First Post!

Kun je je iconen niet gewoon iets groter instellen dan? Ik gebruik hier Linux, maar kan daarmee praktisch alles wel instellen eigenlijk.

Topicstarter
Ja dat kan ik hier wel ergens instellen, maar ben dat niet vanplan eigenlijk. Ik heb er zelf voor gekozen me een WUXGA scherm te kopen dusja ik moet er nu maar mee leren werken. Nog mensen met een WUXGA scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Cybje schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:54:
Je hebt veel meer ruimte in de breedte (goh), dus je kunt bijv. Firefox en OpenOffice naast elkaar zetten als je bezig bent een document te schrijven. Dan kun je makkelijk ook dingen opzoeken op internet. Of je zet MSN ernaast, als je graag wilt MSN'en ofzo.

Maar vooral met werk dingen vind ik het dus erg handig. Voor films is het ook wel leuk, maar ik kijk nooit films op me laptop.

TheFrozen: valt mee hoor, je zet gewoon je lettergrootte wat hoger op die resolutie om het leesbaar te houden
Klopt ja, lijkt me wel fijn dan, hoe groter hoe beter (helaas "maar" 19inch TFT :P hier).. ben beetje slaperig, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
weet je wel zeker dat het de native resolutie is?
want ik vind dit wel erg hoog voor een 15,4 inch laptop :p
mijn desktop tft is 20,1 inch en heeft een resolutie van 1680x1050, dit vond ik achteraf eigenlijk best groot, maar een desktop tft zet je dan gewoon wat verder weg en dat werkt ook gelijk onspanender.

dan heb je ook een bredere blik op het grote scherm. Best een verschil van 17" 1280x960 naar dit (daar zat ik tegen die 72hz met me neus bijna op de beeldbuis) :p

Nu is het natuurlijk zo dat je met een laptop veel dichter met je neus erop zit, dus mag best wel wat kleiner vind ik, 1680x1050 op 15,4 inch is dan idiaal vind ik zelf, maar 19200x1200 is denk ik wel zwaar wennen lijkt mij, welke laptop heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dell Inspiron 6000 met dus een WUXGA scherm met een native resolutie van 1920x1xxx en als ik een resolutie hoger ga zoals die resolutie die jij dan gebruikt merk ik haast geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met games? De meeste games ondersteunen geen "aparte" resoluties, dus het lijkt me dat je dan flink vervormde graphics krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb laats even op een "solidworks" laptop gewerkt, ook met wuxga, een dell inspiron geloof ik...

Ik vond alles heeeeeel erg klein, maar wel veeeeeeel ruimte voor knopjes. Dus voor apps die veel "real estate" nodig hebben ideaal, maar voor normaal gebruik vind ik het eigenlijk wel erg klein allemaal, vooral op zo'n flaptop scherm.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zit ook @ 1920x1200 maar dan op een 24" scherm van Dell :9
Echt heerlijk zoveel ruimte, vooral omdat ik eerst met een 15 inch crt werkte :P
Af en toe zijn de letters wel wat te klein om te lezen met het internetten (als ik iets verder weg zit) maar dan zet ik gewoon het lettertype wat groter met ctrl + muis scroll. :)
Caponi schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:12:
Hoe zit het eigenlijk met games? De meeste games ondersteunen geen "aparte" resoluties, dus het lijkt me dat je dan flink vervormde graphics krijgt?
Het is niet echt een aparte resolutie hoor. Far cry, half life 2, blitzkrieg 2, flight simulator, gta san andreas en nog wel wat meer spellen ondersteunen dit gewoon native. Battlefield 2 helaas niet :(

[ Voor 42% gewijzigd door Satch op 11-09-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 07:17
Ik heb 1920x1200 maar dan wel een 23" monitor. Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om dit op een 15" scherm te bekijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na het een dag op deze resolutie te hebben staan begint het me al aardig te wennen, en om eerlijk te zijn het werkt echt wel chill eigenlijk. Ik heb hier ook ergens gelezen als je even die topics gaat bekijken of de dell Inspiron notebooks dat er nog mensen zijn die op deze resolutie werken en het een zeer aangename resolutie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Caponi schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:12:
nee hoor is helemaal geen probleem, zijn games die het niet standaard willen (de wat oudere), of ze willen het wel maar het is niet optimaal, dan zijn er truukjes voor te vinden:
http://www.tigerdave.com/wgl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 15:59
Het lijkt mij ook een drama om die reso te draaien op een 15,4" scherm. Ik draai 1280*800 en dat vind ik dikke prima :) Één stap hoger zou nog kunnen, maar 1900*nog-wat is voor mij echt no go op een 15"-breedbeeld!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 23:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

1920x1200 heb ik wel eens gedraait op mijn 22 inch beeldscherm. sinds die kapot is zit ik weer op mijn 14 inch scherm met een resolutie van 1024x768.

1800x1200 wekt wel een stuk beter vind ik zelf.
maar dat zal per beeldscherm wel anders zijn.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Ik heb een monitor die op 1600x1200 draait. Nou is dit wel een 20", dus met dat kleine lettertjes gehalte valt het nog wel mee, maar ik heb ook een 1280x600 scherm dat zo rond de 10,5" is. Qua lettergrootte is dat meer vergelijkbaar met waar de TS het over heeft. En: ik vind het fantastisch. Hoe kleiner, hoe fijner. Klein, veel detail, scherp, veel ruimte, helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no-name
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024

no-name

geen ondertitel

heb zelf een dell 9300 met een 17" scherm dat ook op 1920x1200 draait. Maar moet er niet aan denken dat ik deze resolutie op een 15" heb draaien.

intel 8008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al bij al valt het goed mee hoor deze resolutie te draaiën op een 15" widescreen het is alleen even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:21
Op een Dell 2405FPW is het pas genieten, dan heb je dus ook de werkelijke grote van het scherm. Op een 15,4" scherm lijkt het me niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik draai al een jaar of 3 1600*1200 op een visionmasterPro 454
In het begin werd ik voor gek verklaard
Het geeft zeg maar “leefruimte” ik kan gewoon 2 dingen naast elkaar hebben bvb een installatie en een walk true op een normaal formaat.
Alle verandering is even wennen maar na een tijdje ga je je ergeren aan lagere resoluties
Maar nu zelfs na 3 jaar zijn er weinig plekken die ze zelfde resolutie kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b heeft een Sony W900 (24" 16:9 CRT)

Normaal draai ik op 1600x900 (hoogste reso @ 85Hz), maar 1900x1200 kan ook op 60Hz

Geprobeerd:
Niet onder de indruk. Misschien komt het door de lage refresh rate, misschien door de te hoge dot pitch, maar hoe dan ook vind ik het zelfs op een 24" scherm waar ik veel te dicht bovenop zit priegelig...

* dion_b gaat weer lekker terug naar 1600x900@85Hz - of gamen op 1280x720 :)

Oslik blyat! Oslik!

Topicstarter
Ik draai nu ongeveer een kleine week op 1920x1200 en ben er al zeer goed aan gewent, en wat je zegt van meer leefruimte dat klopt inderdaad. het is echt een zeer mooi scherm. In het begin is het wennen, maar zoals hierboven ook gezegd is, als ik nu voor men desktop zit erger ik me aan de lagere resolutie...

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
:) ik heb beide, een dell inspiron 6000 met 1920 bij 1200, dell heeft zelf al grotere letters aangezet (120DPI). Toch vind ik het bij websites niet altijd even prettig werken, die worden wel heel klein, maar ontwerpen in photoshop gaat wel lekker. En je hebt idd veel ruimte. Maar deze resolutie komt pas echt tot z'n recht op m'n 24" dell TFT. Op m'n laptop game ik niet, en op m'n 24"TFT heb ik de stand op normal gezet waardoor ik 2 zwartjes vlakjes aan de zijkanten krijg, maar het gamed echt fijn op 1600 bij 1200 :) ik mis dus maar 320 over 2 kantjes verdeeld.
Wat ik niet helemaal begrijp.. er zijn mensen die beweren dat je ook in sommige games op de resolutie 1920 bij 1200 kan spelen, lijkt me onzin. Want of je ziet meer, en hebt voordeel, of je ziet minder, dan heb je nadeel. Of je beeld wordt gewoon uitgerekt. Alleen het eerste lijkt me oke, maar dat is niet echt eerlijk tegenover de andere spelers. Wie legt mij dit uit? :)

Anoniem: 131051

Normaal zie je minder in de hoogte (dus standaard beeld gestretched naar 1920 met behoud van verhoudingen, en dan boven en onder afknippen)

Dan moet je in shooters je field of view aanpassen en van iets meer naar achter kijken

scroll hier eens naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is voor iedereen een beetje persoonlijk denk ik, iedereen gaat hier kiezen wat voor hem of haar het beste is. Ikzelf had nog nooit met WUXGA gewerkt en sinds ik het zelf in huis heb op 15,4" laptop is het echt zalig werken. Alleen in het begin moet je het een beetje gewoon worden. Als ik daarentegen op men desktop terug moet werken op een lagere resolutie dan begint het mij bij wijze van spreke da keel uit te hangen omdat ik deze resolutie gewoon te "laag" vind om het zomaar te zeggen. Maar zoals ik zie, het is gewoon iedere mens zijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72274

Ik werk hier op een Inspiron 8600 met de resolutie 1920 x 1200 en ik vindt het heerlijk werken,
zeker als je verschillende vensters naast elkaar open zet. Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 18:43

nAffie

...

Ik draai 2048 x 1536 op een 22" compaq p1220 CRT... dat ding staat 40cm van m'n neus, dus alles is lekker te overzien...

Alleen als ik lekker achterover in m'n stoel zak, zijn sommige sites wat lastig te lezen, maar dan zet ik m'n lettertjes gewoon wat groter, of in Opera gewoon een beetje inzoomen...

Kan echt niet meer zonder die ruimte...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd zo doe ik het ook met men notebook. lekker chill werken zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Draai hier ook 1920 x 1200, echt heerlijk. Heb dan wel een 24 ''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Héhé, 24" is nogwel een zeer groot verschil tegenover 15,4" eh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
STIMPPYYY schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:45:
Op een Dell 2405FPW is het pas genieten, dan heb je dus ook de werkelijke grote van het scherm. Op een 15,4" scherm lijkt het me niet fijn.
Heb zowel een laptop met 15.4" breedbeeld als een Dell 2405FPW en moet zeggen dat ik nooit meer anders wil als breedbeeld. Is echt super werken als je er eenmaal aan gewend bent. De laptop draaid op 1280x800 en dat vind ik precies goed voor men laptop. Heb hiervoor een laptop gehad met resolutie van 1920x1200 en vond dat net iets te klein. Op de dell is het inderdaad echt super, helemaal gecombineerd met die helderheid ai...ai...ai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141995

kdraai hier 2 x 17" @ 1600 x 1200

zalig :)

jammer genoeg kan me beeldje nie meer aan maar anders cker wel meer genomen

tis gewoon relaxt, niet zo druk :P

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 141995 op 16-09-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126240

kent er toevallig iemand een programma / driver waarmee ik een hogere resolutie kan 'faken' ? Dus bijvoorbeeld als een monitor 1024x768 aankan, dat er toch een hogere resolutie wordt getoond, maar dan blurry en onscherp. Maar windows die wel denkt dat het een ander scherm is.

Ik heb al het programma liquidview gevonden, dit is ideaal om lage resoluties er mooi te laten uitzien op grote schermen, maar ik wil dus het omgekeerde.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97566

veel meer dan het scherm kapot maken kun je dan niet, configureer je beeldscherm in als een standaard supervga, verander daarna de resolutie.
pas op, is erg wazig en binnenkort loop je de mediamarkt binnen voor een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 126240 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:49:
kent er toevallig iemand een programma / driver waarmee ik een hogere resolutie kan 'faken' ? Dus bijvoorbeeld als een monitor 1024x768 aankan, dat er toch een hogere resolutie wordt getoond, maar dan blurry en onscherp. Maar windows die wel denkt dat het een ander scherm is.

Ik heb al het programma liquidview gevonden, dit is ideaal om lage resoluties er mooi te laten uitzien op grote schermen, maar ik wil dus het omgekeerde.

bedankt
ligt ook aan de monitor of die het ondersteund, maar zo heb ik een HP scherm dat standaard 1280x1024@60Hz max heeft, op 1920x1080@30Hz op een Radeon9250GE (interlaced dus...) gekregen.. het was niet echt lekker werken :), dus een groter scherm is dan aan te raden :P

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 16-09-2005 22:03 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals al meerdere malen gezegd is in deze toppic, het is echt persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126240

BiG-GuY schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:00:
[...]

ligt ook aan de monitor of die het ondersteund, maar zo heb ik een HP scherm dat standaard 1280x1024@60Hz max heeft, op 1920x1080@30Hz op een Radeon9250GE (interlaced dus...) gekregen.. het was niet echt lekker werken :), dus een groter scherm is dan aan te raden :P
daarom dat ik zocht achter een software matige oplossing. Het scherm moet dus nog altijd een 1280x1024 signaal binnenkrijgen, maar windows moet denken dat het op een hogere resolutie draait. Ik heb al een eigen driver aangemaakt die me toelaat mijn instellingen in windows hoger te zetten, maar dan krijg ik gewoon het effect dat ik maar een deel van mijn desktop zie, terwijl hij alles zou moeten 'resizen' zodat het kleiner wordt.
Pagina: 1