Toon posts:

mensen kunnen mij niet joinen en ik kan hen niet joinen

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik maak al een aantal jaren games. Eerst met The games factory en nu met Multimedia fusion, dat is zeg maar de opvolger. Het principe van die proggies in klik en speel; geen programmeerkennis dus. Toch kun je er een hele hoop mee, het is zelfs mogelijk er online games mee te maken, met de zogenaamde MooAPI extensieset, die standaard bij Multimedia Fusion zit, ook heel gebruiksvriendelijk.

Mijn game gebruikt poort 1203, dat schijnt typisch te zijn voor Moo games. Je kunt hosten en iemand op de LAN kan ook joinen wanneer hij het IP van de host correct heeft getypt. Nu heb ik met een aantal jongens de game getest om te kijken of het joinen ook lukt via het internet, maar ik heb tot nu toe geen 1 succes gehad. We hebben natuurlijk ook gewisseld van host (jij bent host, ik log in - en andersom), maar het gaat gewoon niet.

Nu gebruik ik een router en kwam ik via het poortmapping topic uit op de site forwardnogiets. Ik heb die instructies gevolgd voor mijn E-tech apparaatje en ik heb mezelf eerst een static ip gegeven, dat scheen nodig te zijn. Toen ben ik in het menu gekomen van E-tech, dat ik nog nooit had gezien en heb daar de poort 1203 ingevoerd, gewoon "both", beide TCP en UDP. Ik geloof dat het spel over tcp gaat maar ik weet dat niet zeker en daarom heb ik voor beide gekozen.

Maar nog steeds doet het joinen van buitenaf of ik naar iemand anders het nog steeds niet. Op de Lan doet het het wel gewoon, dus het ligt ook niet aan de code. Kan iemand mij helpen?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
als het over LAN wel werkt moet het haast wel een portmap probleem zijn. Je hoeft geen vast IP in te stellen maar het is wel zo makkelijk. Let welop dat niet elke provider dit ondersteund! Je moet dus een poort forwarden naar een INTERN ip, dus het IP va jou PC in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik heb ingesteld, en bij het ip heb ik het ip van de computer waarop ik zit: waar ik het spel op draai. Toch precies wat jij zegt? Toch doet 'ie het niet. (1209 heb ik als bereik ofzo, omdat ik ook wel eens Moo-games heb gezien die die poort gebruiken)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tonbreij/poortmap.JPG

Maar sowieso: als iedereen met een router deze stappen moet ondernemen gaat niemand mijn spel spelen online. Het is toch bij professionele game ook niet zo dat je eerst je router moet instellen voordat je online kan joinen? bijvoorbeeld Age of empires (niet dat ik mijn spel daar mee wil vergelijk he 8)7 )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 21:57 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welk IP adres geef je door aan je vrienden? Toch niet je intern adres?
Anders moet je met een andere pc via het interne netwerk eens kijken welke andere poorten het programma nog nodig heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 11-09-2005 01:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat :?

• m33p
het spel gaan spelen over LAN en dan Start --> Uitvoeren --> 'netstat'. Dan kun je de poorten zien. Maar zoals hierboven gezegt ook al gezegt word. Geeef je niet per ongeluk het interne IP ipv je externe? Je externe IP kunje checken op www.watismijnip.nl.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Dat nummer wat je leuk zwart hebt gemaakt is: 192.168.1
Beetje onnodig om dat zwart te maken aangezien het hier een intern ip adres betreft.

Dus waarschijnlijk doe je wat verkeerds/haal je wat door de war.
Zorg ervoor dat jou pc nu het het volgende ip heeft: 192.168.1.100 (Want daar verwijs je nu naar toe).
En geef je vrienden jouw externe ip adres (zoals hierboven te lezen is, op te vragen op: www.watismijnip.nl ).

[ Voor 51% gewijzigd door job op 11-09-2005 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, ik geef wel het goede ip door hoor, dat is het probleem niet. Ik heb dat zwart gemaakt omdat ik verder ook niet weet wat jullie allemaal met die dingen kunnen, straks ben ik een enorme oen als k die niet gecensureerd had (zag dat in n ander topic namelijk ook)

Verwijderd

Topicstarter
m33p, wat jij zei heb ik gedaan: netstat. Dat zocht ik eigenlijk. Maar nou snap ik het nog niet helemaal. Er staat een kolom met Lokaal Adres en Extern adres. Bij lokaal adres staat "naamcomputer:1203", nou das nog te begrijpen voor mij. Bij extern adres staat "192.168.1.101:1063". Nou dat ip is van de andere pc op de lan, maar 1063? Moet ik die poort dan openen als ik 'extern' wil kunnen joinen

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:37:
Nee nee, ik geef wel het goede ip door hoor, dat is het probleem niet. Ik heb dat zwart gemaakt omdat ik verder ook niet weet wat jullie allemaal met die dingen kunnen, straks ben ik een enorme oen als k die niet gecensureerd had (zag dat in n ander topic namelijk ook)
Het enige wat je daar ziet is je lokaale ip en een voorbeeld, daar kan niemand wat mee |:( ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu heb gedaan : Configuratiescherm --> Eigenschappen voor lan/internetverbinding --> Geavanceerd --> Instellingen --> Toevoegen:

IP adres van host van deze service: het ip ingevoerd van de pc van een vriend van me die op dat moment hostte.

TCP:
Nummer van externe poort: 1063
Nummer van interne poort: 1203

Maar nog doet 'ie het niet. Moet ik mijn router met deze 1063/1203 gegevens nog instellen oid :?

• m33p
Probeer netstat -n. Dan zie je ook het externe adres (adres van de andere LAN speler). Ik weet niet wat 1063 is. Als ik google kom ik op 'KyoceraNetDev' als resultaat. Geen idee wat dat dan weer mag zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:07:
Wat ik nu heb gedaan : Configuratiescherm --> Eigenschappen voor lan/internetverbinding --> Geavanceerd --> Instellingen --> Toevoegen:

IP adres van host van deze service: het ip ingevoerd van de pc van een vriend van me die op dat moment hostte.

TCP:
Nummer van externe poort: 1063
Nummer van interne poort: 1203

Maar nog doet 'ie het niet. Moet ik mijn router met deze 1063/1203 gegevens nog instellen oid :?
Dat is logisch.
moet zijn:
TCP Externe poort: 1203 (dit is de poort WAARNAARTOE mensen van buiten proberen te verbinden.
TCP Interne poort: 1203 (dit is de poort op jouw PC. Normaliter is dit dezelfde als je Externe poort. Alleen als je weet waar je mee bezig bent en er een goeie reden voor hebt is dit een afwijkend nummer. Als je twijfelt, moet dit dus niet een afwijkend nummer zijn.)

Check ff in de documentatie van je game (of je development omgeving eigenlijk) welke poorten je eventueel nog meer moet openzetten en of je niet ook deze poorten in UDP moet open zetten.

Dan zou je er moeten zijn, mits je mensen wel je externe IP geeft (dus idd niet 192.168.1.100 maar bijvorbeeld 62.75.21.124 ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik eerst: beide poorten hetzelfde.

Het werkt iig nog steeds niet, maar :

... nu kwam ik erachter dat er openbare servers zijn van Moo. Daar kan ik blijkbaar gewoon gebruik van maken, zo hoef ik ook niet meer te hosten en mijn eigen pc beschikbaar te stellen voor de data ;)

Bedankt voor de hulp in ieder geval ! _/-\o_

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En anders je pc eens in de DMZ zetten.

Verwijderd

Topicstarter
dmz is ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Demilitarised Zone ?
Is gewoon een setting in je router, soms ook wel "default server" genaamd.

• m33p
Die je dan dus weer moet instellen op het IP van jouw PC. Let wel op alles staat dan open, dus zorg dat je je windows helemaal up2date hebt anderss heb je binnen een paar seconden de grootste zooi op je PC staan.
Pagina: 1