Toon posts:

a usb device has exceeded the power limits

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik twee nieuwe 2.5" hardeschijven (Western Digital Scorpio 80gb) gehaald voor mijn laptop (Dell D600). Een voor intern en een voor extern (via een usb-bracket) gebruik.

Voordat ik de harde schijf heb geplaats heb ik de laatste Firmware op dell.com gedownload. De interne is intussen geinstalleerd en doet het perfect. De externe hd, die via een bracket via de usb is aangesloten, geeft echter problemen. Op het moment dat ik mijn usb-bracket inplug (terwijl de andere USB vrij zijn) krijg ik de volgende melding:
a usb device has exceeded the power limits of its hub port
na het klikken op de message krijg je de optie "Reset the USB drive". Maar dit baat niet.

Hopelijk dat iemand mij hierbij kan helpen!

thanks in advance,
Gr. Joey

laptop: D600, 1.5ghz, 1 gb ram, 2 usb poorten
systeminfo: windows prof XP sp2
hd: Western Digital Scorpio 80g 5400rpm

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heeft die geen externe voeding?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb hetzelfde probleem met een Pocketec Pockey externe harddisk.

Daarbij zit ook nog een PS/2 en een extra USB powerkabeltje, maar die helpen niet echt omdat ik geen PS/2 poort heb op mijn laptop.

Het probleem is bij mij overigens pas ontstaan sinds Service Pack 2, daar begrijp ik niets van.

Onder linux werkt hij meestal wel; maar soms wil hij niet opspinnen dus ik denk toch dat hij te weinig stroom krijgt.

Oftewel : Ik weet ook geen oplossing :P

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Een oplossing zou een USB hub met eigen voeding kunnen zijn. Als ik het goed heb levert deze namelijk dan de stroom voor de usb apparaten aan de hub :)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
De usb bracket heeft geen externe voeding. Hij krijgt de stroom via de USB poort. Het vreemde is, als ik een andere 2.5" harde schijf erin doe dan pakt ie hem wel. Het gaat dus specifiek om een bepaalde type harde schijf dat hij niet pakt via de bracket.

Stroomhoeveelheid:
Western Digital : 5volt en 0.50A
de ander (samsung 80gb): 5volt en 0.70A

Ondanks de samsung meer amperes vraagt, wordt hij door windows wel herkent en de Western Digital niet :(

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:10

Stekeltje

Nothing to see here move along

Sorry sorry sorry dat ik een oud topic kick maar ik heb nu ook zo'n probleem.
Ik heb vorig jaar een pc gekocht en er nooit echt problems meegehad. Usb deed het altijd perfect. Pas geleden een format gedaan en vandaag een nieuw mobieltje gekocht.
Ik blij met mijn nieuwe mobieltje en wat moet er op ? spelletjes en muziek natuurlijk, dus ik installeer de software om data over te zetten.
Ik sluit usb kabel aan plug me mobiel in en er komt een balonntje met het zelfde als hier boven. Mijn vraag. Wat moet ik doen? Ik heb geen geld meer om een hub met power te kopen om een cardreader te kopen ook niet.
Ligt dit puur aan de software of is mijn pc gewoon instabiel? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want dit is echt gewoon ronduit ***!
Pagina: 1