clip cnps6000-cu vervangen

Pagina: 1
Acties:

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik heb van de week een cnps6000-cu van Zalman op mijn proc gebouwd. Ik was niet helemaal tevreden over de temps en had het vermoeden dat het aan de pasta lag. Dus even dat ding er af en nieuwe pasta ertussen. Helaas bleek dat niet zo eenvoudig; die cnps6000-cu is echt een bitch om er af te krijgen.

Uiteindelijk is het toch gelukt. Nu vroeg me af of het mogelijk is om de clip te vervangen door de clip van een andere cooler (Whsiperrock IV van Spire). Of levert dit problemen op met de druk op de core?

Ik heb de cnps6000-cu inmiddels draaien met de clip van de whisperrock (zo'n mooie met drie aansluitpunten aan elke kant). Om geen risico's te nemen heb ik een oude xp 2000+ gebruikt. Deze heeft nu in Asusprobe een temp van 54C met de zijkant van de kast eraf en de snelheid van de stockfan van de cnps6000-cu op 1750 rpm. Good news or bad news en zou ik de clip wat kunnen buigen om de druk te vergroten of te verkleinen?

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• HydroDiOxide
Niemand een idee of de clip van deze (een) CPU cooler vervangen kan worden door die van een andere CPU cooler. Of misschien in het verkeerde forum gepost...? Mods...?? Help....

• Nox
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

HydroDiOxide schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:14:
Niemand een idee of de clip van deze (een) CPU cooler vervangen kan worden door die van een andere CPU cooler. Of misschien in het verkeerde forum gepost...? Mods...?? Help....
hangt een beetje af wat de hoogte van de bodem is. bekijk ze allebei eens en leg ze naast elkaar. als je erg veel moeite meer moet doen zou ik het niet doen. scheelt het niet veel kan je gewoon die van de whisperrock nemen. bovendien zitten er ook nog wat kussentjes aan de zijkanten van je sckt A CPU'tje. dus zon ramp zal het wel niet snel worden. als ze bijna identiek zijn kan je het risico nemen.

te lage druk zal ook niet veel beter zijn, want dan heb je kans dat je sink van je CPU afraakt en dat gaat stinken :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• HydroDiOxide
De bodem van beide heatsinks is inderdaad min of meer even dik. De clip van de Whisperrock is alleen wel wat smaller waardoor deze niet helemaal strak tussen beide helften van de heatsink zit. Volgens mij is de druk die de clip levert zat genoeg om schuiven te voorkomen, maar die flower heatsink is wèl een zwaar ding.

Verkijk ik me op mijn schuifinschatting of is een te smalle clip een risico?

[ Voor 69% gewijzigd door HydroDiOxide op 12-09-2005 12:16 ]

• HydroDiOxide
Mag ik mijn laatste vraag nog even onder uw aandacht brengen?