Alleen de linker speaker doet het goed ?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:43
Ik heb een probleem met mijn versterker (JVC RX-161R)
Ik heb hem aangesloten op mijn pc (onboard audio ac'97) maar ik krijg alleen maar goed geluid uit de linker speaker (of laten we zeggen de uitgang voor de linker speaker)
Zodra ik de rechter speaker aansluit op de rechter uitgang gaat het geluid harder en zachter en dan nog zachter en dan weer hard (snap je het :P ) echt heel irritant.
Ik heb het draadje dat uit me pc loopt op verschillende ingangen geprobeerd, o.a. VCR, CD en TV/VIDEO maar niet helpt.
Aan de speakers 2stuks (Yamaha NS-E60) zal het niet liggen omdat die het allebei wel goed doen op de linker uitgang.

In deze ingangen hep ik het geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://img308.imageshack.us/img308/5030/dscf0046part26nj.th.jpg

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de rechter speaker weer ''normaal'' doet ?
Ik ben hier vrij nieuw en dit is dus mijn eerste probleem :P als ik ben vergeten of moet toevoegen moet je het maar zeggen :9

Verwijderd

Euhm ik snap iets niet aan je speaker aansluiting. Althans ik zie iets wat volgens mij niet eens kan. je hebt een speaker allebei op de + staan?? Of ben ik nou achterlijk. Volgens mij sluit je dat toch altijd aan op groep 1 en dan rood en zwart (+/-) En ik zie ze bij jou allebei op de + staan. (tenzij ik kippig ben)

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 10:14
Ja idd dat lijkt mij ook het probleem ja. Je gebruik helemaal geen min?

• Dubbel Fristie
het klinkt wel logisch wat jullie zeggen, maar dit is de enige manier waarop ik geluid krijg uit de linker speaker.
Als ik het zo aansluit krijg ik geen geluid:

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/3175/dscf005528gy.th.jpg

echt heel vreemd ;(

Misschien kan iemand ff met pijltje oid aangeven waar de stekertjes dan wel in moeten.

Verwijderd

Je hebt boven in groep 1 zitten, voor zowel links als voor rechts. Daarbij moet je beide speakers op de + en de - zetten. Daarnaast moet de + en de - vanuit de receiver corresponderen met de + en de - van je speaker. Dus zet zowel links als rechts boven in.

schakel de receiver op groep 1.

Waar je je pc invoer inplugt maakt niks uit. Die keuze is gewoon vrij.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Lijkt me logisch dat de indeling + en - is van één groep. Wat ik op een screenie zie is dat je de + van 1 speaker gebruikt en de - van een andere. Correct me if i'm wrong :P

• Dubbel Fristie
Hopenlijk is dit het 3e en laatste pica die ik moet hosten.
Als ik het allemaal goed het gelezen moet het er zo uit zien.

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/2042/dscf005621nk.th.jpg

Maar het irritante geluids verschil is er nog steeds, iemand nog sugesties ?
Of kan ik het grofvuil bellen (liever niet :P ) ?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Je gebruikt 2 compleet andere (ongeschikte) speakerkabels... Maak daar eens 2 identieke van van -fatsoenlijke- kwaliteit. Als het dan nog niet vind klinken kan je evt. eea met de balance wegwerken.

-edit-

waarom lees je niet gewoon de handleiding? Anders desnoods vast wel een PDF'je te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door BHQ op 10-09-2005 23:59 ]

Verwijderd

ik heb laatst ook zoiets aangesloten en daarvoor heb ik een kabel gebruikt die aan de ene kant een rooie en een witte tulp stekker had en aan de andere kant een 3,5" jack plug.

ik heb de tulp stekkers er afgeknipt waarna ik 4 draadjes had. die aansluiten zoals op je laatste plaatje en je hebt geluid uit twee speakers.

zal niet optimaal zijn maar t werkte hier prima :P

EDIT : en dan die ene jack in de line-out van je pc uiteraard.

hoeveel stekkers gaan er nu naar je geluidskaart?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 00:07 ]

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Dus je wilt de lineout van je pc aan de output van die versterrker hangen?
Lijkt me geen goed id :X

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:51:
Hopenlijk is dit het 3e en laatste pica die ik moet hosten.
Als ik het allemaal goed het gelezen moet het er zo uit zien.

[afbeelding]

Maar het irritante geluids verschil is er nog steeds, iemand nog sugesties ?
Of kan ik het grofvuil bellen (liever niet :P ) ?
hehehe LOL @ dit topic :P ....

sluit de boel eens op de bovenste rij waar het nummertje 1 naast staat eens aan.. misschien lost dat je probleem op... je bron is ook stereo dus de rest van de speaker aansluiting heb je niet nodig.

(verder als tip: sluit kabels altijd op een + en een - aan :+)

• Dubbel Fristie
Ik heb zo'n jack in de line-out van me mobo geprikt (de groene)
Ik weet ook dat de kabels niet echt fatsoenlijk zijn, maar gewoone stroom kabels moeten voldoende zijn.
En zodra ik alles op groep 1 aansluit hoor ik niks meer, echt te vreemd

Alles loopt gewoon goed via de linker speaker, maar zodra ik de roode tulp sterker erin steek komt het probleem

[ Voor 21% gewijzigd door Dubbel Fristie op 11-09-2005 09:54 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 11 september 2005 @ 09:50:
En zodra ik alles op groep 1 aansluit hoor ik niks meer, echt te vreemd
Staat je knopje vanvoor dan wel op "Speakers 1" ?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Dubbel Fristie
Niet eens aan gedacht |:(
beide speakers staan nu op groep 1, maar het probleem blijft nog steeds.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Draai de tulp stekker eens om (dus links in de rechteringang en rechts in de linkeringang)
Hoor je nog steeds alleen links dan weet je dat het probleem in de versterker of de boxen zit.

Sluit daarna de rechterspeaker aan op de linkerspeakeruitgang en de linkerspeaker op de rechterspeakeruitgang. Hoor je dan nog steeds de linkerbox, dan ligt het probleem bij je speakers anders bij je versterker.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Dubbel Fristie
ik heb het witte tulp stekkertje op de rechter uitgang geprobeerd. En dan doetie het wel ;)
Alleen als ik dan de rechterspeaker ook aansluit komt het probleem weer. ik denk dat de oorzaak niet ligt bij de Versterker of de Speakers maar bij het stekertje dat van uit de pc naar de versterker loopt.
Heeft iemand een idee hoe duur die krengen zijn ?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Sluit even een koptelefoon aan op je computer. Dan kan je gelijk uitsluiten dat het je geluidskaart is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Dubbel Fristie
De geluidskaart is het niet, net ff getest met een creative hs-300 headset

EDIT: het kabeltje dat van de pc naar de versterker loopt ook vervangen en geen enkel resultaat :(

[ Voor 42% gewijzigd door Dubbel Fristie op 11-09-2005 19:20 ]

• Dubbel Fristie
_/-\o_ Halelujah _/-\o_

Hij doet het. Hij stond op 3 channels terwijl er maar 2 zijn.
Erg bedank allemaal voor julie moeite. Toppie Joppie
Pagina: 1