Toon posts:

[JS/CSS] Design scrollbar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een idee uitgewerkt voor een layout maar ik wil dus dat de scrollbalk in een div weg gaat en dat ik zelf met images kan scrollen. Nu lukt dit mij makkelijk met alleen een pijltje omhoog en omlaag alleen zou ik ook graag dat stuk dat ertussen zit hebben en zo'n balkje dat een bepaalde grote heeft naarmate er meer scrollveld is. Hoe bereken je dat stuk en hoe kan ik het beste zo'n stuk schuiven waarmee de div ook scrollt? Ook zou het handig zijn als je met de middle mouse scrollt dat de eigen scrollbar ook meedoet.

Bedankt. :).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Hier zijn best veel scripts voor te vinden. En zelf doen is ook niet zo moeilijk, gewoon logisch nadenken welke hoogte je moet hebben en daarmee aan de slag gaan. Met onmousedown en nmouseup kun je iets draggen en met onclick laat je de scrollbar verspringen.

En mousewheel ondersteuning kun je vergeten, dat wordt gewoon niet goed ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Dat draggen enzo gaat wel lukken maar het probleem is dat ik de grote van de inhoud moet berekenen... Hoe doet bijvoorbeeld een browser dat? Als ik snap hoe dat gedaan wordt kan ik hier wel makkelijk een sommetje bij maken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Een paar hints dan: offsetHeight, clientHeight, scrollHeight, scrollTop, pageYOffset ;)