Ik zit hier met een raar session probleem, ik ben er al geruime tijd mee bezig, misschien heeft iemand een idee..
Wat is het probleem, ik creeër een sessie
Als ik vervolgens de volgende pagina opvraag is er niets aan de hand maar word de session gewoon gelezen. Echter, als ik de pagina daarna de sessie probreer te lezen, blijkt deze niet meer te bestaan. De hoeveel tijd dus het openen van de eerste en tweede pagian na het setten van de session blijkt niets uit te maken, als de ik de pagina gewoon herlaad is de session verdwijen
het opvragen van de session doe ik als volg
De versie van php die op de server draait is 4.3.10, echter een ander project met session, op een vergelijkbare manier blijkt wel gewoon te werken. Ik heb het niet kunnen vinden maar kan de exit(); functie hier roet in het eten gooien? Dat is één van de weinige functies die wel in dit project word gebruikt maar niet dat andere.
Wat is het probleem, ik creeër een sessie
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| session_cache_expire(3600); session_set_cookie_params(3600); session_cache_limiter('private'); // start the session and add the information session_start(); // Set sessions $_SESSION['strUserName'] = $strUsername; $_SESSION['strTypeOfUser'] = $strTypeOfUser; |
Als ik vervolgens de volgende pagina opvraag is er niets aan de hand maar word de session gewoon gelezen. Echter, als ik de pagina daarna de sessie probreer te lezen, blijkt deze niet meer te bestaan. De hoeveel tijd dus het openen van de eerste en tweede pagian na het setten van de session blijkt niets uit te maken, als de ik de pagina gewoon herlaad is de session verdwijen
het opvragen van de session doe ik als volg
code:
1
2
3
4
5
6
| // start session session_start(); // First check if session excist $bSessionsCheck = isset($_SESSION['strUserName']); $bSessionsCheck = $bSessionsCheck and isset($_SESSION['strTypeOfUser']); |
De versie van php die op de server draait is 4.3.10, echter een ander project met session, op een vergelijkbare manier blijkt wel gewoon te werken. Ik heb het niet kunnen vinden maar kan de exit(); functie hier roet in het eten gooien? Dat is één van de weinige functies die wel in dit project word gebruikt maar niet dat andere.
[ Voor 3% gewijzigd door martijnvanegdom op 11-09-2005 15:10 ]