Toon posts:

partition magic probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil m'n schijf gaan indelen. Omdat ik dus een aardig grote schijf heb, maak ik partitie van 40Gb per stuk. Echter wanneer ik dus de tweede partitie aan maak, maakt hij van de eerste weer een kleinere. Weet iemand hoe dit komt? Heb tutorials etc. gevolgd. Het gaat over versie 8.0

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 19:37 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mijn glazen bol zegt dat je iets verkeerd doet.

Maar die kan dan ook niet zien wat jij precies doet en hoe groot die schijf uberhaupt is...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heb je een screenshot van wat je probeert te doen?

Verwijderd

Topicstarter
zal zo even een screenshot maken.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.game-place.nl/partition.JPG

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 20:33 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat noem jij een eerste en tweede partitie?

Je hebt trouwens geen ruimte meer over voor een extra partitie, je zal eerst moeten resizen.

Maak maar alvast een backup ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
moet ik de meest links resizen? En kan je me uitleggen wat ik dan allemaal precies nog meer moet doen (in het kort)

Verwijderd

Je hebt helemaal geen partitie van 40 GB gemaakt (die nu C: heet), maar van 166. Je moet wel de exacte grootte opgeven die je wilt, en waar op de schijf je 'm wilt. Als je dat goed opgeeft blijft er ruimte over achter je 'C:' waar je andere partities kunt aanmaken.

Edit: ja je moet je linkse resizen. En het zo denk ik erg handig zijn als je de helpfiles van PM eens doorleest want daar staan dit soort zaken haarfijn in uitgelegd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, dat zal ik morgen even doen en dan uitvoeren.
Had daar niet aan gedacht om die door te lezen.
Mijn excuses

Verwijderd

Sowieso als ik naar je plaatje kijk dan heb je op 'F:' en 'G:' nog niks staan. Ik zou ze verwijderen en dat anders aanpakken.

Maak van je 'C:' een 40 GB of whatever je wilt. Een primary. Dan daarachter een Logical Extended (dat blauwe randje wat je nu om de 2 laatste ziet). En dan dáárin weer je overige partities.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat zo te zien nog geen data op die F: en G: he?

Gooi die weg, dan de Extended partitie weg.
Maak in ieder geval eerst een backup van je gegevens, en maak dan je C: kleiner tot jouw gewenste grootte.

Daarna kan je weer een extended partitie aanmaken (in de overgebleven ruimte) waar je vervolgens de rest van je logische partities in aanmaakt.

/spuit11 effect hiero :P 8)7

Tot zover de tutorials dus blijkbaar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 10-09-2005 20:56 ]

Pagina: 1