Apple in de nederlandse winkels en Apple reclames

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:48
Tot mijn verbazing zag ik een paar maanden geleden voor het eerst bij MediaMarkt een iBook staan en bij die MediaMarkt en ook een andere MediaMarkt een Mac Mini aangesloten en minstens 1 doosje voorraad. Nu, een paar maanden later staat bij die ene MediaMarkt alleen de iBook er nog en bij de andere MediaMarkt de Mini met een paar tientjes korting in de aanbieding (zal wel het 256MB model zijn). Nou heb ik zelf niet echt het idee dat die dingen echt storm gelopen hebben, want ik heb er nou nooit echt hele stapels van zien staan (of ze waren net allemaal uitverkocht....nah) en een goeie demo draaide er ook nooit op die dingen. Ik vrees dat ze die dingen bjina niet verkopen.

Ik betwijfel ook of de verkopers sowieso weten dat je op zo'n Mini ook kunt fotoshoppen, mailen enz... zonder ooit een virus of spyware te hebben. Zet zo'n ding bij de iPods neer en laat iTunes over de boxen knallen (alhoewel er eigenlijk al genoeg kabaal is in de MediaMarkt, maar ok, je bereikt wel de jeugd, alhoewel die misschien weer hardcore wil gamen, hm probleempje).

En anders is er altijd nog de doelgroep die gewoon wat willen surfen en mailen, die verkoop je toch geen Windowsbak (letterlijk BAK vaak) waar je gelijk een virusscanner enz. op moet zetten anders ben je binnen 20 minuten online te zijn geweest gehackt...

Ook verbaast het me dat ik helemaal geen reclame zie van Apple. Toentertijd met die gekleurde iMacs zag je er tv-reclames voor en werden ze ook verkocht bij Primafoon (en Dixons?). In ieder geval waren ze ruimschoots verkrijgbaar en bekend bij het publiek.

Wat denken jullie er van?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07

Acheron

updatepack.nl

Nederlands is te klein voor Apple :z...

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Het zijn de verkopers. Ik werk in de MM in Den Haag bij de telefoon afdeling en ik hoor ze nooit praten over een mac met de klanten tenzij de klant specifiek een mac wil. Ze weten er jack-shit over en doen geen moeite ervoor. De klant krijgt de keuze niet tussen mac en windoos. Het is altijd een windoos bak als een klant een computer wilt hebben.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Er zijn meerdere Apple Stores in Nederland en Apple is nog altijd een computer voor de mensen die weten dat ze bestaan. Ze hebben een klein marktaandeel maar maken geen reclame om dat te vergroten - de iPod doet dat in feite wel een beetje. Mensen die een Apple willen kopen moeten in veel gevallen even een stukje reizen om in een Apple Store te belanden, maar dan krijg je wel het beste advies, veelal de waarheid (wat in een pc winkel over een pc nog wel eens wil tegenvallen) en vaak een goede service.

Nog even wat toevoegend: Nederland is niet te klein voor Apple. Vaak is Nederland een land waar 'nieuwe' dingen snel aanslaan en goed lopen. De iPod is ook in NL een grote hype geworden, en we behoren tot het tweede of derde rijtje landen wat een iTunes Music Store heeft gekregen, iets waar veel landen nog even op hebben moeten wachten of dat nog steeds doen. Apple is (gelukkig) te klein voor computerboeren waardoor die het bij Windows-computers houden. Gelukkig omdat Apple hierdoor tot een selecte groep gebruikers blijft behoren die veelal weten waar ze mee bezig zijn. Als de massa ook aan Macintosh begint wordt het voor virusmakers interessanter en kan Macintosh wel eens kwetsbaarder worden (of kan op die bestaande kwetsbaarheid meer worden ingespeeld). Houdt de Mac dus uit de MM!! :P

[ Voor 45% gewijzigd door t-h op 11-09-2005 11:49 ]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mensen die een Apple willen kopen moeten in veel gevallen even een stukje reizen om in een Apple Store te belanden, maar dan krijg je wel het beste advies, veelal de waarheid (wat in een pc winkel over een pc nog wel eens wil tegenvallen) en vaak een goede service.
Goede service ok, maar 'het beste advies', en 'de waarheid' vind ik wat ver gaan om te zeggen. Een klant krijgt in een 'windows-winkel' net zo'n objectief advies als in een 'apple winkel'. Je kunt er niet kiezen tussen beide systemen, dus er is geen sprake van een 'waarheid',of een 'beste advies'.
Als je om een computer vraagt in een apple store zal de verkoper nooit een windows systeem aanraden (ookal zou dat in een specifiek geval beter kunnen zijn), en in een pc zaak zal men nooit een apple aanraden, want dan laat je eeen stukje winst en omzet lopen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kurkentrekker schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:20:
[...]

Goede service ok, maar 'het beste advies', en 'de waarheid' vind ik wat ver gaan om te zeggen. Een klant krijgt in een 'windows-winkel' net zo'n objectief advies als in een 'apple winkel'. Je kunt er niet kiezen tussen beide systemen, dus er is geen sprake van een 'waarheid',of een 'beste advies'.
Als je om een computer vraagt in een apple store zal de verkoper nooit een windows systeem aanraden (ookal zou dat in een specifiek geval beter kunnen zijn), en in een pc zaak zal men nooit een apple aanraden, want dan laat je eeen stukje winst en omzet lopen.
Klopt, ik was een keer in de apple shop en de verkoper was echt compleet mac-minded, de mac was overal beter in.
Je kan dus niet even naar een winkel gaan en vragen welke machine beter voor je is, de applestore blijft trouw aan de mac en een pc winkel blijft trouw aan de pc.

Overigens heb ik het idee dat men in dit 'Apple talk' forum ook erg partijdig is (is ook logisch, want wat moet een pc-persoon nou in een apple forum).

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik ben een PC persoon in een MAC forum, ik lees er graag over. Ik heb geen problemen met WinXP maar ik weet graag hoe het op een ander platform er aan toe gaat. Als je hier je vragen stelt wordt de mac ook de hemel in geprezen en ik weet dat het prima computers zijn, maar soms is het ook bij het gekke af. Ik zou graag zien dat er winkels zijn waar ze macs en windows pc's verkopen. Daar krijg je mijn inziens vaak het beste advies.
Pagina: 1