• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Hallo,

Er zijn wat oudere topics hierover, maar veel van de links die daarin gegeven worden zijn outdated of niet van toepassing.

Wat ik wil doen, is een MIDI nemen, deze naar een ringtone formaat omzetten dat mijn telefoon onderstend (een Sony Ericsson J200), en vervolgens deze overzetten naar de telefoon. De telefoon ondersteund WAP, al is dat behoorlijk brak, infarood, en er lijkt een kabeltje in te kunnen aan de onderkant.

Ik heb al enkele programma's gevonden om MIDI naar MMF om te zetten, en dat is al gelukt. Maar hoe krijg ik dat nu naar de telefoon? Ik heb beschikking over een Linux server, dus misschien is WAP een optie. Of misschien serieel?

Nog beter, bestaan hier totaaloplossingen voor?

Anoniem: 47458

Ik heb zelf gewoon op m'n unixbakkie een wap configuratie zodat mensen kunnen wappen naar me site.

Maar dat was vroegah.. ik gebruik nu gewoon bluetooth.
Iedere fatsoenlijke telefoon moet dat wel hebben tegenwoordig.
Of anders koop je een IR ding.

Mogelijkheden zijn plenty.
Ik zou zeggen zoek zelf eens wat uit en probeer het gewoon ! :)

• Sijmen
Anoniem: 47458 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:12:
Ik heb zelf gewoon op m'n unixbakkie een wap configuratie zodat mensen kunnen wappen naar me site.

Maar dat was vroegah.. ik gebruik nu gewoon bluetooth.
Iedere fatsoenlijke telefoon moet dat wel hebben tegenwoordig.
Of anders koop je een IR ding.

Mogelijkheden zijn plenty.
Ik zou zeggen zoek zelf eens wat uit en probeer het gewoon ! :)
Elke fatsoenlijke telefoon ja :+ die van mij hoort daar niet bij -> 60 euro :).

Anoniem: 152769

je hebt IR en gprs zitten. ofwel IR connectie maken, ofwel uploaden op je webruimte en de url direct invoeren en via gprs binnenhalen.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met de J200 kun je die dingetjes ontvangen via irda. Telefoon op ontvangen zetten, voor het IR poortje van je PC leggen en volgens mij ziet je PC 'm dan en kun je zenden. Zelf nooit gedaan maar wel vanaf m'n eigen telefoon naar een J200 en dat werkte wel.

• Sijmen
Ik heb het bestandje in m'n webspace gezet, maar als ik de URL van de file intik en dan verbinding maak krijg ik 'connection failed'. Helaas heeft mijn computer geen infarood poort.

Iemand tips? Moet ik misschien eerst een WAP gateway opzetten op m'n server? Of toch maar zo'n infarood geval voor m'n PC kopen?

Anoniem: 137316

Sijmen schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:23:
Moet ik misschien eerst een WAP gateway opzetten op m'n server? Of toch maar zo'n infarood geval voor m'n PC kopen?
Handigste lijkt me om eerst de gprs/wap instellingen van je provider op te slaan op je telefoon. Anders kan je geen enkel wapsite benaderen

• Sijmen
Anoniem: 137316 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:29:
[...]

Handigste lijkt me om eerst de gprs/wap instellingen van je provider op te slaan op je telefoon. Anders kan je geen enkel wapsite benaderen
Oh, wacht, dat is niet helemaal de bedoeling. Ik bedoelde eigenlijk dat ik een WAP site wou opzetten op m'n server - ik heb wat door elkaar gehaald. Of is het WAP protocol niets anders dan HTTP en zou ik het van m'n server af moeten kunnen downen zoals het nu is? Want dan krijg ik binnen een paar seconden 'connection failed' :|

/edit:
Ik krijg dat 'connection failed' bij elke niet-WAP pagina die ik bezoek. Blijkbaar werkt het toch op een (iets) anders protocol.

edit2:
Ook niks in mn server logs

[ Voor 19% gewijzigd door Sijmen op 10-09-2005 21:34 ]

Anoniem: 137316

Sijmen schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:23:
[...]

Oh, wacht, dat is niet helemaal de bedoeling. Ik bedoelde eigenlijk dat ik een WAP site wou opzetten op m'n server - ik heb wat door elkaar gehaald. Of is het WAP protocol niets anders dan HTTP en zou ik het van m'n server af moeten kunnen downen zoals het nu is? Want dan krijg ik binnen een paar seconden 'connection failed' :|

/edit:
Ik krijg dat 'connection failed' bij elke niet-WAP pagina die ik bezoek. Blijkbaar werkt het toch op een (iets) anders protocol.
1: antwoord weet ik niet, sorry.
2: Kan je het anders niet gewoon laten mms´en aan een vriend oid? of ondersteunt je telefoon dat niet?

• Sijmen
Anoniem: 137316 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:33:
[...]

2: Kan je het anders niet gewoon laten mms´en aan een vriend oid? of ondersteunt je telefoon dat niet?
Ik geloof niet dat 'ie dat ondersteund.
Pagina: 1