draadloos netwerk opeens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 19:53
Ik heb een notebook met ingebouwede wifi (is een centrino dus zo'n intel wireless B ding) en dat werkt(e) altijd naar behoren

Maar sinds kort heeft mijn broertje WEP password op ons netwerk gezet, wat op zich ook geen probleem is, na invoeren van password werkte het gisteravond gewoon.

maar nu was vanmiddag het probleem dat ik het netwerk wel zag maar geen connectie ermee kreeg, en nu bij het detecteren van netwerken ons thuisnetwerk helemaal neit zie! :'( echter de netwerken van andere mensen hier in de buurt ziet ie wel. (zelfs als ik zoals nu naast de router zit wordt het netwerk niet gedetecteerd)

Dat terwijl mn PCMCIA insteekkaartje ons netwerk wel ziet, en vandaar dat ik het vanaf die connectie typ.

Mijn vraag is: wat zou de oorzaak kunnen zijn van bovenstaande, en hoe is het op te lossen.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:21
Misschien (ik zeg misschien, weet het niet zeker, zou net zogoed onzin kunnen zijn) zit er op het kanaal waar jouw AP op draait een ander netwerk met een sterker signaal... Probeer de router eens op een vrij kanaal te zetten! Je kan kijken welke kanalen vrij zijn met de tool Network Stumbler, te vinden op www.netstumbler.com. Je ziet dan alle draadloze netwerken binnen bereik. Kijk in het lijstje Channel welke van de kanalen (1-11) nog niet in gebruik is en zet je AP daar op. Het zou trouwens best kunnen dat Network Stumbler je netwerk wel vindt, dan moet je de software van de fabrikant is proberen in plaats van de windows software of andersom :)

Succes!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het bovenste sowieso doen, en mischien even je router herstarten (stroom er ff af)
Welke wifi router heb je ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Tom Yam
Pim. schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:06:
Het bovenste sowieso doen, en mischien even je router herstarten (stroom er ff af)
Welke wifi router heb je ?
een Sitecom WL-025

Router reset zal ik nu ff doen meteen

• Tom Yam
nou opgelost bij deze:

Netstumbler inderdaad erop gezet (had het juist laatst eraf gegooid :P) en daar zie ik dat mijn netwerk uitzend op channel " " (leeg dus). In de routerinstellingen kijken, staat ie op channel 13 O_o en dat pakt mijn kaartje blijkbaar niet :)

nu op 2 gezet en het werkt weer als een tiet :)

harteljk bedankt allen :>