Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forumleden

Ik heb een redelijk specifieke vraag, in mijn zoektocht naar een goede mp3speler. Ik wil er uiteraard mp3tjes mee af kunnen spelen, en hij moet minstens 512 MB capaciteit hebben, maar vooral dit is van belang:

Ik wil er buiten opnames mee kunnen maken. Deze hoeven niet van superieuere kwaliteit te zijn, maar geluidskwaliteit is zeker een issue. Veel mp3spelers hebben onboard een soort spraak-mic - Dit is niet goed genoeg.

Ik heb nu deze gevonden: de Creative Zen Nano Plus. Deze komt in de buurt, maar er zijn 2 minpunten:
1) hij neemt op in mp3 kwaliteit, en ik zou liever opnemen in .wav kwaliteit.
2) de ingang die hier opzit is LINE niveau, liever wil ik een mp3speler met MIC ingang.

Dus, bestaat de mp3speler die ik zoek? Of anders, is er een draagbare oplossing (die je dus NIET op het lichtnet hoeft aan te sluiten) die van je mic singaal een line signaal maakt?

bij voorbaat dank

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
De enige MP3 speler die ik ken waar je een externe microfoon op aan kunt sluiten, is de iRiver H1x0. Deze speler is helaas nauwelijks meer verkrijgbaar en hij is wat duurder gezien het een model is met een harde schijf al opslagruimte.
Wel zou je een kunnen kijken naar de iRiver iFP-99x. Dit model komt bijna uit de zelfde tijd als de H1x0, dus toen iRiver nog niet de huidige weg was ingeslagen, en zou mede gericht zijn op het opnemen. Het heeft in ieder geval een (optische) line-in. Of hier volumeregeling op zit, weet ik niet.

Ik vrees dat het moeilijk voor je gaat worden een dergelijke MP3-speler te vinden en dat je moet gaan kijken naar "echte" opname apparatuur. MP3-spelers zijn hier immers niet voor gemaakt...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:15

Polycom

Poes van goud

Dat is ook wat ik zei op ML ;)

jammer alleen dat die dicteer apparaten zo duur zijn.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:47
iRiver 99x, heb ik zelf gehad en hij heeft een mic-in!

Deze is ook te gebruiken als line-in, maar het IS een mic-in

+ hij heeft een goede mic

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Philips HDD1x0 serie heeft MIC/Line-IN aansluiting, en ingebouwde mic. Neemt wel op in Mp3 formaat.

Verwijderd

iPod met zo'n iTalk lijkt me ook goed voldoen. Verder kan een flashplayer met externe microfoon denk ik ook wel, maar let er wel op dat 128MB niet veel is als je in high-quality wav opneemt :) 512, wat jij noemt is trouwens wel genoeg, maar als je er ook nog mp3 bij wilt stoppen, krijg je misschien wel problemen met de ruimte.

Verwijderd

Kijk eens even naar deze speler, in combinatie met deze microfoon. Hij neemt echter wel op in mp3.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 15:16
Ik heb zelf een MSI Megaplayer 516, hierop zit een 2.5mm jack mic ingang (of het LINE niveau is weet ik niet, ben niet bekend met deze term). Het is wel zo dat deze slechts 256MB geheugen heeft, maar dat is uit te breiden doormiddel van sd of mmc kaartjes.

Daarintegen is er tegenwoordig ook een Megaplayer 522, deze is wel ongeveer 40 euro duurder maar heeft een 3.5mm ingang en 512MB geheugen. Zie tweakers.net pricewatch.

De 516 neemt trouwens in .wav op, 522 zal wel niet verschillen hierin.

Succes

[ Voor 8% gewijzigd door Erik070 op 12-09-2005 01:11 ]

Pagina: 1