Hallo iedereen, nadat ik lang nagedacht heb of ik een headset of een heaphone + microfoon wilde hebben, is mijn voorkeur uitgegaan naar het tweede.
De keuze qua headset is de keuze gevallen op: Sennheiser HD 201. Dit omdat er haast alleen maar postitieve berichten gepost worden over de geluidskwaliteit van deze headphone en omdat hij erg goedkoop is (<30 euro).
Maar nu het moeilijke gedeelte, de microfoon. Ik heb eerst op tweakers gezocht, maar het enige topic wat ik kon vinden ik heb niets fatsoenlijks kunnen vinden dat gaat over microfoons om te gamen.
Ik heb zelf een aantal eisen aan de microfoon:
Dus enkele vragen; wat zijn goede microfoons, zijn microfoons van minder dan € 5,00 kwalitatief voldoende, waar moet je voor oppassen, etc?
De keuze qua headset is de keuze gevallen op: Sennheiser HD 201. Dit omdat er haast alleen maar postitieve berichten gepost worden over de geluidskwaliteit van deze headphone en omdat hij erg goedkoop is (<30 euro).
Maar nu het moeilijke gedeelte, de microfoon. Ik heb eerst op tweakers gezocht, maar het enige topic wat ik kon vinden ik heb niets fatsoenlijks kunnen vinden dat gaat over microfoons om te gamen.
Ik heb zelf een aantal eisen aan de microfoon:
- Hij mag niet al te duur zijn (max 20 euro).
- De kwaliteit van het geluid moet voldoende zijn (je moet er verstaanbaar mee zijn).
- Geen usb, aangezien ik de computer wil ontzien en de geluidskaart ervoor gemaakt is.
- Hij moet een standaard hebben, zodat ik hem op de goede plaats kan zetten.
- Geen troep, dus geen Trust of Sweex.
- Logitech Desktop Microphone @ € 13,99
- Creative SD-50 @ € 11,00
- Logitech Dialog 320 @ € 5,00
- Qware MI-001 Desktop Microphone @ € 3,76
aansluitend heb ik nog wat microfoons gezocht: - Labtec Pc Desktop Microphone 534 @ € 10,00
- Verschillende < € 3,00 microfoons.
Dus enkele vragen; wat zijn goede microfoons, zijn microfoons van minder dan € 5,00 kwalitatief voldoende, waar moet je voor oppassen, etc?