ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Deze heeft een de bekende diamondtron beeldbuis en echt fan-tas-ti-sche beeldkwaliteit.
Ik heb er bij informatique iets van fl.1200 ofzo voor betaald. Ik kan 'm zeer aanbevelen.
Ik heb ook de LG995e bekeken, niet plat, wel goede beeldkwaliteit. Moet ie persé plat zijn?
Zo ja, doe dan de vmp452, zo nee, dan zeker de LG (die kost 1000 gulden)
Succes !
Verwijderd
Ik ga 'm waarschijnlijk binnenkort ook kopen, naar mijn mening veruit het mooiste beeld dat ik tot nu toe heb gezien.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Wie weet er een zaak waar ik een Samsung / LG /CTX/ Iiyama kan VERGELIJKEN?
Er zitten Sony buizen in, en deze monitor is te vergelijken met de G400. Ik meen me te herinneren dat de 960F ook een USB hub heeft.
Ik twijfelde tussen de PR-960F en 900-IFT, ben uiteindelijk toch voor Samsung gegaan.
(bijkomend voordeeltje: geen "was"lijntjes in beeld)
Zie ook het december nummer van CT daar worden 28 19" platbeeld schermen getest.
De "kopgroep" werd gevormt door de Sony G-400, Eizo T761,IBM p96 en de Nokia Pro 446 (allemaal Sony Trinitronbuizen)
De onderlinge verschillen over hele testveld worden omschreven als gering.
Als goede alternatieven voor de (dure) kopgroep worden met name CTX PR-960F en Samsung 900-IFT/900-NF vermeld.
(900-IFT=Dynaflat/900-NF=Diamontron)
suc6
edit-typo
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
kan je die naar mij ook mailen,Op donderdag 18 januari 2001 12:35 schreef stunter het volgende:
De mail met de C't test is onderweg.
(onneschouten@usaf.org) avb Onne
De file is 2,4 MB groot
Ben er erg tevreden over, heeft BNC aansluiting (IIyama niet) en inderdaad een Sony buis (ook in de CŽT test scoorde hij een stuk hoger dan de IIyama monitoren).
(kijk anders ook eens naar de NEC FE1250....)
Ik vind zelf de Samsung niet zo heel denderend, pixels zijn me iets te groot. Werk nu al zoŽn 5 jaar met Trinitron schermen en voor mij niets anders meer. CTX is echt een goede keus geweest (3 jaar on-site garantie).
de betaler vervuilt
Ik denk inderdaad (nog steeds) aan de CTX, na de test in de C'T ook aan de IBM P96, maar heb intussen ontdekt dat de Samsung Dynaflat beeldbuis ook zit in de Hansol D920, die voor 1075 te koop is. Da's ook wel weer aantrekkelijk natuurlijk....
Ik heb gelukkig een 'leenmonitor' gevonden, zodatik ff rustig kan uitzoeken als ik dit weekend m'n Targa verkoop.
Enneh.. die Targa Econimy 1985A van me (van slechts Fl. 888,- tijdens de opening van Mediamarkt in Rotterdam) is lang zo slecht nog niet. Als ie 1280x1024 op 85hz zou kunnen draaien, zou ik hem nu (na o.m. de tegenvallers als de Iiyama 450) gewoon houden!!
Wel even iets om eens naast elkaar te zetten.
de betaler vervuilt
Verwijderd
echt een strak beeldjs. voor 900,- had ik hem. dezelfde specs als de 900IFT maar geen platte beeldbuis [bijna plat]voor de rest zelfde resoluties/refresh.
als je echt plat wilt is die IFT een toppertje. kwam ook goed uit de test
anders is de 950P + een nieuw vidkaartjs [als je die nodig hebt] ook een leuke optie
Verwijderd
Het kost wat meer geld natuurlijk, maar ja, dan heb je ook wat
uhm.. onderbouw dat eens? warom is dat merk beter? en niet gewoon duurder?Op zaterdag 20 januari 2001 14:44 schreef minus0ne het volgende:
Iiyama is DE prijs/quality topper, dus niet zeiker over sony of samsung.
Verwijderd
Het beeld is super (zeker met radeonOp zaterdag 20 januari 2001 14:52 schreef slacksoff het volgende:
[..]
uhm.. onderbouw dat eens? warom is dat merk beter? en niet gewoon duurder?
De prijs is goed (voor niet-plat zo'n 900 en voor plat zo'n 1200)
What else?
Verwijderd
Beeld van die pyama's is lang niet altijd goed. Pyama is populair. Vooral hier op tweakers. Maar het zegt nog niks over de kwaliteit. Daarvoor moet je toch echt bij de duurdere merken zijn.Op zaterdag 20 januari 2001 15:23 schreef minus0ne het volgende:
[..]
Het beeld is super (zeker met radeon)
De prijs is goed (voor niet-plat zo'n 900 en voor plat zo'n 1200)
What else?
De uitdrukking prijs/kwaliteitsverhouding zegt al genoeg.
Precies, en daarom is hij zo populair.Op zaterdag 20 januari 2001 16:09 schreef Lollige_smurf het volgende:
De uitdrukking prijs/kwaliteitsverhouding zegt al genoeg.
Tuurlijk zijn de Sony en de Eizo beter, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is wel het best.
Daarom koos ik voor Iiyama. Vond Sony net iets te duur, en Eizo al helemaal.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
1. De 19" Sony G-400 valt me tegen. Ik vind de E-400 'frisser' en net zo scherp. Ik heb ze op twee plaatsen naast elkaar gezien.
2. De CTX PR960 is een toppertje. Wel voelt het alsof je naar een TV zit te kijken. Ik weet ook niet goed hoe ik dat met uitleggen. T'is misschien meer een gevoel.
3. Dat gevoel werd versterkt door de LG SW774SW (weliswaar een 17") die me veel meer het gevoel gaf van een LCD/TFT-scherm. Veel 'zachter' en toch razendscherp!! Ik ben dan ook erg benieuwd naar de 19" LG Flattron + maar die is dus nog steeds niet leverbaar.
4. Iiyama heeft zich bij me gerevancheerd doordat ik op 2 plekken de VMPro 451 heb gezien (en de 452) die ik een stuk beter vond dan de VMPro 450!
5. Als koper ben je aan de goden overgeleverd, want ik denk dat er heel veel verschillen kunnen zitten tussen de monitoren van hetzelfde type. Je moet het wel een beetje treffen ben ik bang. Eigenlijk te dol voor woorden.
6. Ik heb nog niks gekocht....
Verwijderd
Vriend van me heeft Vision Master Pro 450 901HT:9~
Deze monitoren zijn echt tering chique!!! Het grootste voordeel vind ik nog wel de hoge refresh rates. Bovendien alle hoeken superscherp!!!
Ik heb nog geen betere gezien ergens. Er zullen echt nog wel betere zijn maar om daarvoor NOG meer te betalen. Ik vind het belachelijk als je de 702HT en 901HT slechte monitoren vind:(.
Verwijderd
Hallo Stunter,Op donderdag 18 januari 2001 14:29 schreef stunter het volgende:
Onne op het moment van schrijven is de mail van de C't van 16 pagina's onderweg![]()
De file is 2,4 MB groot
Ik ben ook zeer geintreseerd in dit artikel.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij dit artikel ook toe te willen sturen?
eetsmakelijk@hotmail.com
Alvast erg bedankt!