[WIN XP ] Wacom Tablet, opstarten duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Ik ben reeds enkele jaren een tevreden bezitter van een Wacom Tablet, de Intuos (GD) 4x5

Afbeeldingslocatie: http://www.simline.com.au/images/tablet/intuos245.gif

Het enige probleem wat ik al gelange tijd heb ( op meerdere systemen ) is dat het altijd erg lang duurt voordat de tablet opstart en ik hem kan gebruiken.( als windows al klaar is met opstarten )
En lang vind ik tussen de 30sec - 1min.

De rest van het systeem is dan allang compleet opgestart.
Ik kan maar geen oplossing vinden om dit probleem te verhelpen. Hieronder de dingen die ik geprobeerd heb en mijn specs staan in mijn sig ... :

- de allernieuwste driver geinstalleerd van de Tablet ( is van Augustus dit jaar )
- op de wacom site gekeken bij support en FAQ / tips etc
- ge Googled op " Wacom Tablet start langzaam op " ( tevens in Engels ), " Tablet problems " , Intuos start up problems, of help, of known issues ... ga zo maar door.
- Tevens gezocht op GoT
- Andere USB poort geprobeerd

Alles tevergeefs, het probleem blijft gewoon !!

Ik ben n beetje ten einde raad, en vind het een zeer irritant probleem, wat volgens mij toch echt verholpen moet kunnen worden. Alle hulp of advies is daarom ook erg welkom !!

Ik draai op Win XP Pro met SP1

[ Voor 5% gewijzigd door JediUberknaft op 10-09-2005 17:30 ]

Verwijderd

/deleted

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 22:51 ]

Verwijderd

ehmz, lastig probleem

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Hier kan ik weinig mee natuurlijk !

Als je hier reageert heb ik liever dat je behulpzaam bent, ipv van nutteloze dingen gaan posten !

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05
JediUberknaft schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:53:
Hier kan ik weinig mee natuurlijk !

Als je hier reageert heb ik liever dat je behulpzaam bent, ipv van nutteloze dingen gaan posten !
eens :)...

Heb je al geprobeerd om andere USB apparatuur af te sluiten? Misschien dat je teveel mA per poort trekt tijdens het booten oid..

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ik had het met vorige systeem ook, waar ik maar 1 USB ( de Tablet ) apparaat had aangesloten. Dus dat is het ook niet.

Het gekke is dat ik een lange tijd geleden het probleem niet heb gehad, maar das al zolang geleden dat ik echt niet meer weet wat ik toen aan configuratie had staan, en wat voor programma's etc.
Ik kan me herrineren dat de Tablet toen snel opstartte. Het rotte is namelijk ook, dat als de Tablet niet opgestart is nog, ik vaak andere dingen ook nog niet goed kan doen (omdat de Tablet het zeg maar allemaal delayed).

Dit heb ik nu aangesloten op mijn Moederbord via USB :

- (USB 2.0 ) MP3 Speler, maar die staat alleen maar aan als ik de speler aangesloten heb, en dat is alleen als ik muziek even overzet
- (USB 2.0) DVD-RW die is altijd aan
- (USB 1.0) toetsenbord
- (USB 1.0) printer, die staat over het algemeen uit, af en toe aan
- (USB 1.0) de Tablet

[ Voor 26% gewijzigd door JediUberknaft op 10-09-2005 23:18 ]

Verwijderd

probeer es usb stekker eruit te wippen en je pc te opstarten en kijken wat ie doet

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Raar raar raar ...

zonder dat ik zelf iets verander heb, start de tablet nu elke keer wel weer normaal op, na 10 sec issie opgestart.
Baal er alleen van dat ik nu NOG STEEDS niet weet waar het nou aan moet hebben gelegen. Maar hij doet het nu weer normaal ... :?

Echt een heeel vreemd verhaal al zeg ik het zelf ...

Verwijderd

huhmz, vaag. maarja beter dat ie nu weer prima werkt.. alleen heb je dan wel onzekerheden bij de volgende reinstall van winxp
Pagina: 1