MSI K8MM-V harde ruis

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik weet niet of ik het hier meer moet zetten of bij WOS. Maar begin hier omdat ik het vermoeden heb dat het aan mijn Mobo ligt.

Het Mobo is dus een K8MM-V van MSI. Er zit de nieuwste bios op.

Het probleem is dat ik soms, na het openen van een map of ander geluidje, plots een heel harde ruis op de geluidsuitgang hebt. En met hard, bedoel ik echte hard. Gewoon white noise en dan maximaal volume.

Dat is weer direct weg als ik iets anders doe dat geluid vraagt.

Ik heb reeds diverse drivers geprobeerd, maar geen effect.

Iemand enig idee??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Dat klinkt als een soort inteferentie. Wat voor geluidschip heb je ?
En wat voor voeding, en wijken de voltage lijnen ver af ?
(Verkeerde voltages zorgen veel sneller voor ruis bij hardware)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nou het is niet zo zeer een ruis bij het afspelen van geluid waarbij je dan ruis hoort.

Nee het is gewoon keiharde ruis geluid alsof je tv of radio niet goed afgesteld staat. (oude radio's moderne doen het niet meer). Dit begint hij toe doen als hij een geluid zou moeten afspelen en blijft dat dus toen tot hij weer een geluid moet afspelen. Het is dus geen inferentie van een andere bron.

Maar mijn stroomlijnen zijn netjes binnen de waarden en wijken niet veel af (5v zat op 4.9)

De chipset op mijn Mobo VT8237R

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer ook eens een pci-geluidskaart. Ikzelf heb een heeele lichte ruis wanneer ik de computer gebruik en dat is weg met een insteekkaart. Dat is sowieso aan te raden, ontlast de CPU.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nou dat was nu net niet de bedoeling. Sound on-board is on-board. Moest gewoon goedkoop zijn.
Nogmaals het is geen ruis tijdens een geluid afspelen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad na installatie van Hauppauge kaart drivers + software voor de net geinstalleerde 150MCE in een MSI K8MM-ILSR onder WinXP non-MCE.
Nadat ik de geluidskaart drivers opnieuw geinstalleerd had was het voorbij (onder het motto: wat kan er veranderd zijn, want ik voor de installatie van de MCE150 had ik nergens last van)
Blijkbaar heeft de update van de geluidskaart drivers weer iets overschreven/aangepast van de installatie van de Hauppauge drivers.

Maar ja ik zie dat je dat al gedaan hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 18:58 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ja, maar beide drivers kwamen wel van de MSI site. Zijn er drivers die van een andere site komen maar wel werken op dit mobo?

Pagina: 1