Toon posts:

Laptop engeland

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vertrek over een paar weken naar engeland. Blijkbaar hebben ze daar andere stopcontacten en stroomt er 240 ipv 220 door. Geeft dit problemen voor m'n laptop (in NL gekocht)? Of kun je 't probleem gewoon oplossen door zo'n universele stekker te kopen? Ik vrees namelijk dat dit problemen geeft bij 't opladen

Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 16:16 ]

Verwijderd

converter is genoeg volgens mij, een vriend van me uit engeland heeft zo'n converter.
voor de rest geeft dat geen problemen volgens mij

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 16:19 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43
Op je stroomadapter die nu bij je laptop zit staat iets van 100V~240V. Kijk dat even na. Staat er 240 dan heb je alleen een reisstekker nodig ivm ander stopcontact.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kijk eens op je oplader, daar staat welke spanning ie kan verdragen. Moet geen probleem zijn.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier is de netspanning ook 230 Volt, hoor. Dat wij nog maar 220 Volt zouden hebben is al een tijdje achterhaald. Bij mijn weten hebben ze in Engeland ook een frequentie van 50 Hz, maar dat zou ik even moeten opzoeken. (en veel schakelende voedingen kunnen ook 60 Hz aan)

Het komt er iig op neer dat de meeste schakelende voedingen wel geschikt zullen zijn voor de netspanning in Engeland. Het zou wel kunnen zijn dat de stekkers niet in het stopcontact passen, waarvoor je dus een universele stekker kunt kopen.

Post anders eens wat er op de voeding staat (de specificaties dus) die bij je laptop hoort.

edit:
Ik had moeten refreshen...

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-09-2005 16:23 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Het kan gewoon, geen enkel probleem, mijn vader gaat de hele wereld over en in england heeft hij nog nooit problemen gehad mte de ANWB stekker voor over de hele wereld :)

• Maurits van Baerle
  • Niet online
In Nederland komt er tegenwoordig 230 uit de muur. De meeste apparaten voor de Europese markt zijn gemaakt om te functioneren tot 240V, anders zou het voor de electronicafabrikanten een dure zaak worden, nu hoeven ze (of de importeur) alleen een ander netsnoer mee te leveren.

Ik heb een paar weken geleden nog mijn laptop opgeladen in Engeland. Met zo'n verloopstekker is het geen enkel probleem. Je moet alleen even zorgen dat je een sterke uitvoering hebt. De meeste verloopjes die je daar bij de drogist (Boots bijv.) koopt zijn gezekerd op 1Ampere. Dat is voor laptops niet genoeg. Op vliegvelden kun je meestal betere kopen van 3A, 5A of soms zelfs 16A (maar ik zou je wasmachine sowieso niet meenemen als ik jou was :D ). Volgens mij is 3A ruim genoeg voor iedere laptop.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:21:
Hier is de netspanning ook 230 Volt, hoor. Dat wij nog maar 220 Volt zouden hebben is al een tijdje achterhaald. Bij mijn weten hebben ze in Engeland ook een frequentie van 50 Hz, maar dat zou ik even moeten opzoeken. (en veel schakelende voedingen kunnen ook 60 Hz aan)

Het komt er iig op neer dat de meeste schakelende voedingen wel geschikt zullen zijn voor de netspanning in Engeland. Het zou wel kunnen zijn dat de stekkers niet in het stopcontact passen, waarvoor je dus een universele stekker kunt kopen.

Post anders eens wat er op de voeding staat (de specificaties dus) die bij je laptop hoort.

edit:
Ik had moeten refreshen...
Hier in Den Haag, meet ik echt 217V op m'n stopcontact hoor, dus zo achterhaald is het niet.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

empy

Rijdt rondjes

ik heb zelf op de camping in Engeland gestaan met mijn laptop, die is inmiddels 10 jaar oud, maar hij draaide daar ook nog steeds als een tierelier :) je moet alleen ff een reisstekker halen, bij de blokker oid

Verwijderd

Je stekkers gaan zowiezo niet passen want het stopcontact is anders. Voor de rest draait mijn Nederlandse apparatuur hier prima. Bij de electronische apparatuur die ik dit en vorig jaar in Engeland gekocht heb zitten meestal zelfs gewoon 2 stekkers: een europese en een Engelse. Ik zou je dus niet al te druk maken :)

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:26:
[...]

Hier in Den Haag, meet ik echt 217V op m'n stopcontact hoor, dus zo achterhaald is het niet.
Er is zo'n tien tot vijftien jaar geleden besloten alle netspanningen in de EU gelijk te trekken naar 230V. Dat hebben ze in NL gedaan door langzaam de spanning op te voeren tot 230V. De officiele netspanning in Nederland is tegenwoordig dan ook 230V, als er minder uit jouw stopcontact komt is dat niet zo netjes van de plaatselijke electriciteitsleverancier.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

[...]

dan zit je ver van een verdeel station want tegenwoordig zit de spanning inderdaad rond de 230 maar als je ver van een verdeel station kan het zijn dat er genoeg spanhing verlies ontstaan is waardoor jij een lagere spanning krijgt het is zelfs zo wel eens gebeurt dat mensen op het platte land om het zo te zeggen zelfs veel lager zaten omdat ze te ver zaten van zon station.

het is zon beetje het zelfde verhaal als met adsl verbindingen

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik dacht dat ze in Engeland gewoon 110 volt hadden
Niet dus :(

Gewoon 220 volt in Engeland

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

lol toch eens bellen naar je energie leverancier?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44

Dentheman

Zie signature

Het kan wel hoor, ik heb in een hotel gezeten en daar hebben ze dezelde stekkers, alleen moet je er een aarde-pin bij hebben, maar als je die pin indrukt met bv. een pen of een luciferhoutje kan je je stekker er zo induwen :)

Zie ondertitel

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 12:59
Ik zou ook ffe bellen naar je electriciteit leverancier. Is niet goed wai :7

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties :) .
Ik heb 't nog even nagekeken op m'n adapter en er staat 100~240V en 1.6 A.
en ook nog 50-60hz.
Tot 240 volt , zou normaal geen probleem moeten vormen dus ;). Alleen nog ff zo'n reisstekker kopen ergens volgende week.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 20:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Groot voordeel van UK electra:

1) alle stopcontacten zijn geaard
2) alle stopcontacten zijn apart gezekerd

Behalve dat en de stekkers (en een paar andere dingen zoals alles in ringen aangelegd - wat in NL juist niet mag) is het qua specs identiek aan NL, dus no problem

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

in de meeste bed&breakfast's zit een nederlandse wandcontactdoos, hiermee laad ik de telefoon op.
wat mij opvalt is dat de telefoon meestal iets sneller vol is dan in nederland, en dat de oplader heel erg warm word!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Zoals gezegd word dit totaal geen probleem, ze zeggen btw dat de meeste schakelende voedingen ook 60hz aankunnen, nou, ALLE schakelende voedingen kunnen dat, hoger dan 50hz is TOTAAL geen probleem, want een schakelende voeding maakt er eerst een gelijkspanning van en gaat die schakelen, onder de 50hz kan het misschien problemen geven omdat de gelijkricht condensatoren misschien onderbemeten zijn.

(En hier staat btw over het algemeen 226-228 op de stopcontacten)
Trouwens, het is al tijden zo dat apparaten die je hier koopt en niet in nederland (maar in taiwan ofzo) gemaakt zijn bijna altijd een systeem hebben waardoor je 'm op 110-240v kan zetten en dat die 50-60 hz aankan, omdat dat met exporteren goedkoper is ;).
Pagina: 1