Beste GoT,
ik wil graag bepaalde mensen via een FTP server toegang geven tot files op mijn laptop.
Onze op zich zeer capabele netwerkbeheerder wil graag helpen maar heeft dit nog niet eerder gedaan.
We hebben een vast IP adres voor de server (via xs4all) en elke gebruiker heeft een eigen IP nummer (geen DHCP dus).
Zo zit het netwerk in elkaar:
[INTERNET]
|
ADSL modem
| <--ethernet
Suse Linux server met strikte firewall
|
switchje netwerkbeheerder
|
Alcatel switch
| | | <--- 100MB (theoretisch)
3 switches
||| ||| ||||| <--10MB (theoretisch)
ca 90 gebruikers
met elk vast intern IP nummer (192.168.0.xxx)
Mij leek het mogelijk om een poort door te verwijzen naar mijn FTP server, kan dat?
Dus dat mensen in hun ftp client b.v. invullen 1.23.45.67:890 en dan doorverwezen worden naar 192.168.0.123:20 o.i.d.
ik wil graag bepaalde mensen via een FTP server toegang geven tot files op mijn laptop.
Onze op zich zeer capabele netwerkbeheerder wil graag helpen maar heeft dit nog niet eerder gedaan.
We hebben een vast IP adres voor de server (via xs4all) en elke gebruiker heeft een eigen IP nummer (geen DHCP dus).
Zo zit het netwerk in elkaar:
[INTERNET]
|
ADSL modem
| <--ethernet
Suse Linux server met strikte firewall
|
switchje netwerkbeheerder
|
Alcatel switch
| | | <--- 100MB (theoretisch)
3 switches
||| ||| ||||| <--10MB (theoretisch)
ca 90 gebruikers
met elk vast intern IP nummer (192.168.0.xxx)
Mij leek het mogelijk om een poort door te verwijzen naar mijn FTP server, kan dat?
Dus dat mensen in hun ftp client b.v. invullen 1.23.45.67:890 en dan doorverwezen worden naar 192.168.0.123:20 o.i.d.