Video Laptops.

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik wil over 2 maanden een laptop gaan kopen want dan heb ik het geld ervoor.
Ik weet dat er veel verschillen zijn tussen laptops. Ik hoor/lees dat acer niet zo`n goede service heeft maar wel de 1 van de goedkoopste laptops heeft.
Nou weet ik dat bij de goedkopere laptops (Celeron, sempron) dan meestal de videokaart onboard zit en meestal niet veel bijzonders is, daarom kijk ik liever richting een pentium M of Turion64 machine. Wat zijn nou echt goede videokaarten in een laptop en wat kan ik ermee? Is er een zwaar spel mee te spelen of alleen richting unreal tournament 2003?

Ik heb zelf al zitten kijken maar ik kom niet hoger dan x600 of x700 of mobility videokaart. De rest is of een Intel extreme, SIS, intergrated, 6200 TC of nog lager..

Wat is er mogelijk met die betere videokaarten en wat met de slechtere videokaart?
Zijn er misschien ook nog mensen die een laptop kunnen aanraden? Budget is max 1200 euro. Meer wil ik er niet voor uitgeven. Laptop moet minimaal 2.5 uur kunnen draaien en liever nog langer. Er moet een goede videokaart in zitten waarmee ik ook kan gamen. Het liefste zou ik ook 64-bit proof willen zijn, 60GB HDD voldoende, maar wel op 5400rpm.

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 10-09-2005 15:42 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:08
Als je 64-bit proof wil zijn, dan is de Acer Aspire 5024 misschien wel iets voor jou.
Enige minpunt: de harde schijf draait slechts aan 4200 rpm.

Als je echt lang op batterijen wilt werken (de Aspire 5024 haalt zo'n 3 uur (max.3,5 uur) bij normaal gebruik, bij gamen zal het nog wat minder zijn), kun je echter beter voor een Pentium M gaan, al moet je dan wel genoegen nemen met 32-bit.

Je zou ook kunnen kiezen voor de Acer Aspire 1692, maar die zit wat aan de rand van je budget.
Voordelen 1GB Ram, 100 GB 5400 rpm HD
Nadeel 32-bit

Over beide laptops lopen topics hier op GoT.
Als je binnen je budget wil blijven, moet je bijna kiezen tussen deze twee (de andere merken bieden meestal slechts goede videokaarten in een hogere prijsklasse).

Verwijderd

http://www.hardwaretotaal...-dvdrw-15434-tft-wxp-home(dit is geen reclame ofzo maar gewoon de goedkoopste)
ik heb er css op gespeelt met een map met 30 mensen en alles normal of high deed die het nog mooi vloeiend en hij kost dus 950 euro er zit dus ook maar een 4200 hd in maar dan hou je wel 250 euro over voor bijv meer geheugen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 17:48 ]

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de Fujitsu-Siemens Amilo m3438g zit standaard een geforce 6800go. De eena snelste laptop kaart van het moment (de 6800 go Ultra is tikkie sneller). Kan je gewoon bf2 op highest settings mee draaien. meer info op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1037322/0

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Acer heeft geen slechte service meer hoor. Harware problemen worden bijna altijd binnen een week opgelost. :)

• Robin4
LievenD schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:17:
Als je 64-bit proof wil zijn, dan is de Acer Aspire 5024 misschien wel iets voor jou.
Enige minpunt: de harde schijf draait slechts aan 4200 rpm.

Als je echt lang op batterijen wilt werken (de Aspire 5024 haalt zo'n 3 uur (max.3,5 uur) bij normaal gebruik, bij gamen zal het nog wat minder zijn), kun je echter beter voor een Pentium M gaan, al moet je dan wel genoegen nemen met 32-bit.

Je zou ook kunnen kiezen voor de Acer Aspire 1692, maar die zit wat aan de rand van je budget.
Voordelen 1GB Ram, 100 GB 5400 rpm HD
Nadeel 32-bit

Over beide laptops lopen topics hier op GoT.
Als je binnen je budget wil blijven, moet je bijna kiezen tussen deze twee (de andere merken bieden meestal slechts goede videokaarten in een hogere prijsklasse).
Hoe lang zal 32-bit dan nog in zijn? Want ik vind die pentium M wel beter en is sneller dan de turion64

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:08
32 bit zal alleszins nog een tijd gebruikt worden. Naar ik gelezen heb komt Windows Vista (eind 2006) zowel in een 32 bit als in een 64 bit versie op dezelfde DVD, dus dat is al geen probleem.

Uiteraard zal men na verloop van tijd wel overschakelen op 64 bit, maar verwacht dat dat zal duren tot +/- 2008. Men moet immers alle software aanpassen naar 64 bit, en software schrijf je nu eenmaal niet op enkele dagen (tussen Windows XP en Vista zit zelfs 5 jaar).

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat niemand echt kan zeggen, hoelang 32 bit nog in zal zijn.

Maar buiten dat de Turion 64 bit heeft, zijn de voordelen inderdaad niet zo groot. Het enige echte voordeel is dat hij iets goedkoper is. Qua snelheid moet hij in ieder geval net iets onderdoen voor een Pentium M. Bovendien is de accuduur korter en maakt hij meer lawaai.

• Robin4
Dus als ik het goed begrijp dan duurt het nog wel een tijdje voordat er alleen maar 64-bit is.
En dus de turion64 minder zuiniger is dan de pentium M + dat de turion64 warmer word dan de pentium M. Weet iemand hoe de Sempron XP3000 het dan zal doen?

Pagina: 1