Hey,
Ik ben bezig met een systeem voor een site om "Zoekertjes" te publiceren. Nu heb ik al bijna het hele systeem gemaakt (afmeldlink, activatiemail, ...), maar wil ik ook nog een cronjob maken met de volgende functie:
Een verleningsmail die elke dag dmv. een cronjob gestart wordt. De bedoeling ervan is dat het script kijkt welke zoekertjes ouder zijn dan 45 dagen, en hij die mensen een mail stuurt met de "hash_waarde" die al opgeslagen zit. (Met die hash-waarde kunnen mensen hun zoekertje weer laten verlengen.)
De "Hash-waarde" wordt bij het toevoegen van een zoekertje, random gegenereerd, en toegevoegd in een kolom in mijn mysql db. De datum wordt ook opgeslagen bij het toevoegen van een zoekertje.
Voorbeeld:

Dit is mijn script:
Nu geeft het bovenstaande script van hierboven helaas een error, waarvan ik de fout niet kan vinden.
Ik ben bezig met een systeem voor een site om "Zoekertjes" te publiceren. Nu heb ik al bijna het hele systeem gemaakt (afmeldlink, activatiemail, ...), maar wil ik ook nog een cronjob maken met de volgende functie:
Een verleningsmail die elke dag dmv. een cronjob gestart wordt. De bedoeling ervan is dat het script kijkt welke zoekertjes ouder zijn dan 45 dagen, en hij die mensen een mail stuurt met de "hash_waarde" die al opgeslagen zit. (Met die hash-waarde kunnen mensen hun zoekertje weer laten verlengen.)
De "Hash-waarde" wordt bij het toevoegen van een zoekertje, random gegenereerd, en toegevoegd in een kolom in mijn mysql db. De datum wordt ook opgeslagen bij het toevoegen van een zoekertje.
Voorbeeld:
Dit is mijn script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| <?php
// Fouten weergeven
// error_reporting(E_ALL);
// Verbinden met de database
# Dit script zal elke dag 1x als cronjob gestart worden
# Het zal een mail met naar mensen met hun random_hash er in verzenden
# Als de datum op 45 dagen geleden staat
$database = "********";
$sqlhost = "localhost";
$sqluser = "*********";
$sqlpass = "*******";
mysql_connect($sqlhost,sqluser,sqlpass) OR DIE("Error.");
mysql_select_db($db) OR DIE("Error.");
$now = time();
$fortyfive_days_ago = $now - 3888000 - 43200;
$target_date = date('Y-m-d' . $fortyfive_days_ago);
// Email halen uit database
$mailget = "SELECT email
FROM nieuwsbrief
WHERE datum >= '$target_date 00:00:00'
AND datum <= '$target_date 23:59:59'
";
$lid_mail = mysql_query($mailget,$db);
if (mysql_num_rows($lid_mail) > 0) {
while ($email_arr = mysql_fetch_array($lid_mail)) {
$to = $email_arr[0];
// Opgeslagen hash halen uit database.
$hashget = "SELECT random_hash
FROM nieuwsbrief
WHERE email = '$to'
";
$hash_var = mysql_query($hashget,$db);
while ($hash_arr = mysql_fetch_array($hash_var)) {
$hashwaarde = $hash_arr[0];
// Bericht mailen naar lid met zijn hashwaarde er in
$from = "ultrahackx@gmail.com";
$subject = "Jouw hash waarde";
$msg = "Jouw hash waarde: $hashwaarde";
$mailsend = mail($to, $subject, $msg, "From: $from");
?> |
Nu geeft het bovenstaande script van hierboven helaas een error, waarvan ik de fout niet kan vinden.
Parse error: parse error, unexpected $ in /home/nova00/domains/novawarez.org/public_html/zoekertjes/hashmail.php on line 52