Snelheid ADSL (Tiscali) op 7609 ET met ~3600 meter?

Pagina: 1
Acties:

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo medetweakers

Ik ben niet zeker of ik dit bericht in deze groep goed post maar ik zou dus graag willen weten of iemand mij kan vertellen wat voor snelheid ik ongeveer over zal houden op de postcode 7609 ET

Ik zit hier ongeveer 3600 meter van centrale en ik hoor zoveel tegenstrijdige berichten dat dit te ver is om nog een leuke download snelheid over te houden.
En de ADSL postcode check geeft aan dat het dik in orde is maar nu heb ik dus sterke twijfels omdat ik ook heb gehoord dat de snelheid nogal gauw in elkaar zakt als je tever wegzit van de centrale.
Ik heb een analoge telefoon lijn.

Dus wieweet iemand bij mij uit de buurt die ook ADSL heeft of iemand die me iets meer over de afstand t.o.v. de centrale kan vertellen of dit inderdaad snel in elkaar zakt.

Ik wilde een abb. nemen van 4096/640 incl. telefonie

Mvrgr. K.i.C

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je het op een analoge (PSTN/POTS) lijn doet is het geen probleem die 4Mbps. ISDN is de kans groter dat je het niet gaat halen die snelheid. Echter kan niemand 't je vooraf garanderen, op geen enkel adres.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 14:25 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
het ligt ook aan je eigen apparatuur en bijv ook aan de kwaliteit van de kabel naar jouw huis. Er zijn veel meer dingen die meetellen dan alleen de afstand tot de centrale

• bjck
En vooral het 'doe-het-zelf' gedeelte van aansluiten van DSL verliezen de meeste signaal/snelheid ;)

Verwijderd

Ik wil ook graag Adsl Lite van KPN, Direct. Maar ik heb nu al een tijd Isdn. Ik weet verder niet hoever ik van een centrale af zit. Hoe kan ik dit achterhalen?

En waarom maakt analoog vs isdn nog iets uit m.b.o. de adsl snelheid?

gr,

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:24:
Ik wil ook graag Adsl Lite van KPN, Direct. Maar ik heb nu al een tijd Isdn. Ik weet verder niet hoever ik van een centrale af zit. Hoe kan ik dit achterhalen?
Je kan hier een aardige indicatie krijgen.
[En waarom maakt analoog vs isdn nog iets uit m.b.o. de adsl snelheid?
Op langere telefoonlijnen merk je dat ADSL over ISDN vaak lagere snelheden behaalt dan ADSL over analoog. Dus als je de voorkennis al hebt dat de lijn lang is zou analoog een betere keuze zijn. Echter op de kortere (normaal bijna allemaal) maakt het weinig verschil. En zeker als je een Lite verbinding hebt is de snelheid ook nog eens relatief laag natuurlijk.

Je ziet 't ook bij KPN dat je op sommige adressen in combinatie met analoge telefonie nog wel FAST kunt bestellen en over ISDN niet.

Omzetten van een telefoonlijn kan niet als er ADSL op zit, dus dat moet echt vooraf.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 16:28 ]

Verwijderd

De snelheid voor mijn KPN ADSL Lite, op de vast Isdn lijn zijn: 3 mbit down en .5 mbit up...
Het modem dat ik zal krijgen is een SpeedTouch 580 (4 ports met wireless).

Via jou link kwam ik hier achter:
"
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.
Maar het adres dat wordt weergeven is 3 straten verder.... weet zeker < 1 KM.
Zie ik ook op de plattegrondje dat is te zien.
"

Dus dan ga ik die 3 mbit waarschijnlijk wel halen?

Edit: wil graag isdn behouden ivm de dect foons en fax...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 16:39 ]

• Keep it Cool
bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:23:
Als je het op een analoge (PSTN/POTS) lijn doet is het geen probleem die 4Mbps. ISDN is de kans groter dat je het niet gaat halen die snelheid. Echter kan niemand 't je vooraf garanderen, op geen enkel adres.
Ben in elk geval blij met reacties van gebruikers met al wat ervaringen in het ADSL gebeuren en het is inderdaad jammer zogauw je je dus bij een provider opgeeft voor een pakket met een bepaald abb. van ADSL dat hen wel zeggen via hun postcode check (no problem at all) en dat de praktijk dat dan nog maar moet uitwijzen.
En een weg terug is er het eerst jaar eigelijk niet .
K.i.C

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:38:
De snelheid voor mijn KPN ADSL Lite, op de vast Isdn lijn zijn: 3 mbit down en .5 mbit up...
Het modem dat ik zal krijgen is een SpeedTouch 580 (4 ports met wireless).

Via jou link kwam ik hier achter:
"
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.
Maar het adres dat wordt weergeven is 3 straten verder.... weet zeker < 1 KM.
Zie ik ook op de plattegrondje dat is te zien.
"

Dus dan ga ik die 3 mbit waarschijnlijk wel halen?

Edit: wil graag isdn behouden ivm de dect foons en fax...
Zou ik me niet druk om maken in dit geval ;)

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32
ey gast,

Ik woon op postcode 7608
en ik haal een snelheid van 470 KB
dus... komt goed =D

Verwijderd

Huh, wat is er dan met die postcode?

Wat kan ik daar aan zien? Waar woon je dan?

gr,

• Keep it Cool
fong06 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:05:
ey gast,

Ik woon op postcode 7608
en ik haal een snelheid van 470 KB
dus... komt goed =D
Naja daar zou ik niet al te zeker van zijn met jouw postcode van 7608 maak je gebruik van een andere centrale dan mijn postcode aangeeft en als ik willekeurig wat letters invoer bij jouw postcode blijk jij dus binnen een range van 1000mtr zitten dus dat is bere gaaf alleen ik zit dus zo rond de 3600mtr.
K.i.C

Verwijderd

Ik heb dus via de kpn.nl site het abo, DirectAdsl Lite aangevraagd. Ik heb ook een mailtje gekregen met username en een wachtwoord...Voor de service-site ofzoiets.

Daarheb ik voor de gein eens ingelogd, maar een aantal gegevens staan daar nog/steeds verkeerd; gewone aansluiting vs isdn, go abo ipv lite, en nog een paar instellingen.

Ik heb ze dus maar weer veranderd, en ik krijg dus weer een mailtje :?

Komt mijn aanvraag nog wel goed aan bij de lui van kpn?
Pagina: 1