Hallo allemaal,
Eergister mijn hauppage pvr150mce binnen gekregen en meteen erin geragd.
In het begin gigantisch veel gezeik gehad met het installeren van de drivers (apparaat wilde niet starten, etc.).
Iig dit heb ik nu kunnen oplossen m.b.v. unofficial hauppage support site (www.shspvr.com).
Daarna had ik het volgende probleem dat ik de melding kreeg in MCE:
"The video decoder has either malfunctioned or is not installed."
Oke dit na veel gezoek ook opgelost, het schijnt dus zo te zijn dat Hauppage geen mpeg2 decoder meelevert met hun software.
Dus heb ik powerdvd6 geinstalleerd en de melding was over
.
Nu het volgende probleem, ik kan in MCE op live tv klikken, krijg dan ook netjes het programma wat onderaan verschijnt en dan vervolgens...zwart scherm
.
Na ongeveer 10 seconden krijg ik de melding:
"Loss of signal, MC has stopped capturing, blabla..."
Ik wat rond gezocht op forums en google, kwam ik op een topic terecht waar stond dat het misschien lag aan dat de tvkaart een IRQ shared met ander apparaat.
Dit is niet het geval hij zit standalone op 16
.
Verder ben ik weinig oplossingen tegengekomen en ik heb echt van alles al geprobeerd.
Als ik de tvkabel in de tv stop heb ik alle kanalen, dus daar kan het niet aan liggen.
Kan iemand me uit de brand helpen?
Alvast hartelijk bedankt!
Dumpie
Eergister mijn hauppage pvr150mce binnen gekregen en meteen erin geragd.
In het begin gigantisch veel gezeik gehad met het installeren van de drivers (apparaat wilde niet starten, etc.).
Iig dit heb ik nu kunnen oplossen m.b.v. unofficial hauppage support site (www.shspvr.com).
Daarna had ik het volgende probleem dat ik de melding kreeg in MCE:
"The video decoder has either malfunctioned or is not installed."
Oke dit na veel gezoek ook opgelost, het schijnt dus zo te zijn dat Hauppage geen mpeg2 decoder meelevert met hun software.
Dus heb ik powerdvd6 geinstalleerd en de melding was over
Nu het volgende probleem, ik kan in MCE op live tv klikken, krijg dan ook netjes het programma wat onderaan verschijnt en dan vervolgens...zwart scherm
Na ongeveer 10 seconden krijg ik de melding:
"Loss of signal, MC has stopped capturing, blabla..."
Ik wat rond gezocht op forums en google, kwam ik op een topic terecht waar stond dat het misschien lag aan dat de tvkaart een IRQ shared met ander apparaat.
Dit is niet het geval hij zit standalone op 16
Verder ben ik weinig oplossingen tegengekomen en ik heb echt van alles al geprobeerd.
Als ik de tvkabel in de tv stop heb ik alle kanalen, dus daar kan het niet aan liggen.
Kan iemand me uit de brand helpen?
Alvast hartelijk bedankt!
Dumpie