[Photoshop] Kleur in een andere kleur veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Het plaatje hieronder bestaat uit 1 layer. Het originele PSD bestand heb ik niet meer. Nu wil ik graag de kleur grijs vervangen door zwart:

Afbeeldingslocatie: http://www.danandan.luna.nl/got/plaatje.gif

Ik heb dat geprobeerd door met de Magic Wand Tool het grijs te selecteren en die selectie zwart te kleuren, maar dit is altijd in meerdere of mindere mate onnauwkeurig.

Ook snap ik de werking van Image > Adjust > Replace Color niet. En op Google kon ik er geen duidelijke tutorial van vinden.

Volgens mij is dit echt een "weetje". Wie kan mij zeggen hoe ik netjes alle grijswaarden omzet naar equivalente zwart-waarden?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik zou het doen door "Select" -> "color range" en dan met je pipet het grijze gedeelte aanklikken. Je kunt dan de fuzzyness aanpassen, kortom: de nauwkeurigheid. Dan kun je net zo lang pielen tot je een degelijke selectie hebt en dan gewoon je kleur vervangen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Superdeboer op 10-09-2005 14:05 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

toch gewoon replace color gebruiken
lightness naar -100
en fuziness rond de 25 zetten

Verwijderd

even ctrl l doen en een beetje slepen is ook een optie, contrast/lightness aanpassen ook

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:54
In dit geval zou ik de levels aanpassen, en dan het rechtse driehoekje naar links verplaatsen, tussen de twee bergtoppen in.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Er zijn meerdere manieren om dit te doen:

1) je kan de magic wand gebruiken, daarna kan je bv de kleur selecteren en met een emmertje al het geselecteerde invullen
OF je kan gebruik maken Image->adjust -> hue and saturation

2) je kan select color range doen, en daarna met een emmertje alles met de juiste kleur invullen of via hue and saturation

3) Je kan ook direct de levels omlaag zetten dan is alles gelijk zwart

en zo zijn er nog 1000 mogelijkheden :)

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 10-09-2005 14:50 ]

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn manier:

Zet de afbeelding op grijswaarden (image > mode > grayscale) en dan doe je autocontrast. Voila zwart
Zo kan je ook een gekleurde plaatje omzetten naar grijswaarden en vervolgens zwart als donkerste kleur krijgen en wit als lichtste kleur.

Als je puur grijswaarden wilt dan hoef je niets te doen behalve de image op grijswaarden zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Liquid op 10-09-2005 14:38 ]

Pagina: 1