Z5500 als surround voor HT

Pagina: 1
Acties:

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
Ik ben al een tijdje op zoek naar een surround setup en heb wel goede kritieken (en ook minder goede) over Z5500 (ook op dit forum) . mijn vraag nu : hebben mensen dit als dusdanig al gebruikt ? En hoe was dan hun ervaring?

Enige uitleg waarom me dit interresant lijkt:

Huis met 2 kleine kinderen, als we dus film kijken (met de projector) staat het geluid redelijk zacht .
Prijs: 300 euro, ja veel geven als advies koop een reciever +2 speakers en bouw later uit, dit wil ik echter niet . Het geld is geen probleem maar ik wil gewoon niet 1000 euro aan dit uitgeven.
Gebruik een HTPC .

Indien iemand anders een htib weet die rond deze prijs zit en beter klinkt is dat natuurlijk ook welkom. Ik wel wel graag gebruikerservaringen en dus niet "pc spul is slecht"

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Is best een leuk setje idd, klinkt behoorlijk, veel instelmogelijkheden.
Maar ook nadelen:
1) Wanneer optisch aangesloten plopt ie vaak; is nog niet echt een oplossing voor
edit:

Sommige gebruikers klagen hierover, ze hebben het dus niet allemaal; oorzaak is dus niet bekend

2) [persoonlijk] De subwoofer is wat bonkerig.
3) Satellieten zijn breedband conussen, dus de hoge tonen worden niet optimaal gescheiden.

Als je al voor zoveel geld een pc speakerssysteem zoekt, kan je beter kijken naar de Promedia 5.1 van Klipsch. Hij is heel erg schaars verkrijgbaar, maar het resultaat is zeer ernstig.

Klinkt heel erg strak, geen bonkerige klappen, en de satellieten zijn 2 weg systemen. Klinkt zeer helder, terwijl de logitech het met een full range conus moet doen.

Als je eenmaal die Klipsch gehoord hebt zal je, denk ik, net als ik kippenvel krijgen.

De prijs is wel wat hoger, zo tussen de € 450,- en € 550,-.

[ Voor 13% gewijzigd door Banshee op 10-09-2005 14:00 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De Z-5500 doet het prima met films :) Dat ploppen heb ik overigens NIET. Hij is goed verkrijgbaar, makkelijk te bedienen (afstandsbediening), en klinkt als een dijk :)

En aangezien je 'm aan een HTPC hangt, sluit 'm coaxiaal aan ofzo, en hij klinkt ook prima voor muziek en dergelijke.

Je kan natuurlijk altijd even een Mediamarkt opzoeken en zelf even gaan luisteren.

Hier stond een dode link.