Toon posts:

Dell Laptop wel wireless geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een wireless netwerk, met een Thomson modem/router van KPN (Direct ADSL). Mijn desktop pc zit met een kabel aan de modem/router...dit werkt. Mijn eigen laptop (Dell Inspiron 2200) met ingebouwde wireless-functie doet het ook gewoon, krijg toegang tot het netwerk en ik kan internetten.

Nou ben ik voor een vriendin een laptop aan het samenstellen (lees: configureren). Dit is een Dell Inspiron 1200, met een losse Wireless 1350 802.11 b/g PC Card. Deze krijgt wel toegang tot het draadloos netwerk, echter kan ik niets, niet pingen, niet internetten en hij is niet zichtbaar in het netwerk. de laptop zit wel op hetzelfde domein...

Wat kan het probleem zijn? Ik heb al gezocht op GoT, maar kon niets vinden aangaande dit probleem. Ik heb ook al in de instellingen van de modem gekeken, of er misschien een instelling fout zit, maar kon niets vinden.

Beide laptops en de pc draaien op XP Prof. IP-adressen zijn automatisch toegewezen dmv DHCP...

Please help me.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 14:48
Heb je WEP toevallig aanstaan?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

probeer IP adressen en DNS en gateway toch eens handmatig te doen

Verwijderd

Topicstarter
WEP staat uit...bovendien krijg ik wel toegang tot het draadloos netwerk, kan alleen niet internetten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:45:
probeer IP adressen en DNS en gateway toch eens handmatig te doen
Heb ik idd ook al geprobeerd, IP adres 10.0.0.151, en de standaard gateway op het IP van de modem/router...werkt ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
het werkt!!! Weet niet wat ik gedaan heb, maar hij doet het nu wel in tegenstelling tot gisteren...

toch bedankt voor de hulp. Ik denk dat het aan de DNS server lag....
Pagina: 1