ATi X850XT op A8N-SLI Premium

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:47

Griffin

Is mythical

Topicstarter
mede-tweakers.

ik doe dit in opdracht van een collega.
naar mijn wete kan je op de A8N-SLI premium van Asus geen Crossfire op aansluiten door de SLI,
hij wil toch wel dat moederbord omdat er lekker veel functies op zitten, maar hij wil gewoon geen NVidia graka in zn systeem.
maar de X850XT moet geen probleem zijn in dat moederbord op 1 van de 16xPCI-e sloten? kan dit leiden tot mindere prestaties / problemen?

+ gelijk ook een andere vraag..
Het geheugen wat hij erin wil is 2GB DDR-400 . 2x 1gb reepje.
wat raden jullie aan voor geheugen.
Geil of Corsair.. corsair is toch behoorlijk wat duurder dan geil maar is het ook zoveel beter?
echt overclocken gaat ie niet doen, het moet natuurlijk wel snelgenoeg zijn zodat het geen bottleneck is voor de AMD 64 3700+ SanDiego 939 proc die erin komt.

bvd

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Die X850XT gaat het gewoon doen (is volgens mij ook makkelijk in de FAQ te vinden). Heb zelf ook lange tijd gedraaid met een Ati-kaart met prestaties die nog iets hoger lagen dan zijn Nvidia-varianten. Het geheugen zul je gewoon moeten proberen. Ik zou zeggen begin met het goedkoopste en als dat niet werkt, ruil je het om (of evt. verkopen) en koop je het duurdere. Maar ikzelf denk zelfs dat je met het goedkopere geheugen beter uitbent dan met het dure geheugen (draai hier zelf een soortgelijk systeem met NoName geheugen (1gig voor maar 45 euro :D).

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 18:05
of je er nu een geforce of een radeon in duwt beide zullen goed in dat moederbord werken.
Maar je zult op dit moederbordje waarschijnlijk nooit crossfire kunnen gebruiken.

voor het geheugen zou ik even kijken op de Asus compatability list van dit moederbord

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:47

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik wist al dat crossfire niet mogelijk was.
maar hij wil geen nvidia kaart erin hebben, maar wel nu alles upgraden, en naar mijn wete is er nog niet veel met crossfire mobo's etc te vinden.

over het geheugen ik vertel het hem, maar het verschil tussen name and noname is niet extreem veel.

dank ik geef het door en laat het jullie weten als ie weer iets niet weet.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 18:05
schiet me net te binnen :)
er zijn al een paar reviews over een ATI mobo van Sapphire
http://www.hardwareluxx.d...el.php?action=show&id=236
is wel in het duits maar ik vond het een goede review.

het plankje is goed etc maar heeft paar kleine minpunten.
maar overal een lekker bord.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

voor de 1e vraag gebruik je de zoek functie (de vraag is vandaag nog een keer gesteld zelfs) en het kan dus probleemloos je zult er niets van merken

voor het geheugen, als er overgeclocked moet worden is het belangrijk hoe hard dat geheugen kan lopen en op welke latency's als je niet wilt overclocken kun je gewoon kijken welke latency's het heeft, lager is wat beter

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Die videokaart/mobo cominatie zal in ieder geval werken. Een week geleden heb ik voor een maat een systeem gebouwd met een Asus A8N-SLI Deluxe i.c.m. een Sapphire X800XL, werkte zonder problemen :)
Pagina: 1