@TS:
Om dat wat je nú probeerde goed te laten werken moet je gewoon kijken naar het verschil tussen jouw en mijn scriptje.
edit:
Dat had je trouwens ook zelf gewoon uit moeten kunnen vinden door je eigen code te debuggen. Weten dat je tussen twee argumenten van een functie geen punt maar een komma gebruikt, is de meest noodzakelijke basiskennis van PHP, zo gauw je iets verder komt dan het echoën van "hello world". Zelf even de manual bekijken had ook geen kwaad gekund; let daar de volgende keer een beetje op alsjeblieft: P&W is er om echte problemen neer te leggen, niet om je code door een ander te laten debuggen.
Het voorstel van Icey zou ik dan niet via die manier doen, maar liever zorgen dat mijn locales goed geïnstalleerd waren op de server en dan werken met
strftime() om direct een mooi format uit een unix-timestamp te trekken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php
/* Set locale to Dutch */
setlocale(LC_ALL, 'nl_NL');
$timestamp = 126351700;
/* 126351700 will return "zaterdag 10 september 2005 13:28:20" from strftime() */
echo strftime ("%A %e %B %Y %H:%M:%S", $timestamp);
?> |
@TIGER79:
Tijd meteen geformatteerd in de database opslaan is eigenlijk nooit een goede oplossing. Juist een unix-timestamp kun je met functies als strftime() eindeloos formatteren. Mocht je nu in een applicatie een korte notatie nodig hebben... dan kan dat. Mocht je over een jaar in een andere applicatie een lange notatie van gegevens uit dezelfde database nodig hebben... dan kan dat, simpelweg door wat andere parameters aan je formatfunctie mee te geven. Dat red je niet meer als je je bij het inserten in de database al vastlegt op een gekreupelde datumnotatie waarbij je gegevens als de tijd meteen al weggooit.
[
Voor 18% gewijzigd door
Superdeboer op 10-09-2005 17:47
]
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.