"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
check, dank u!El Cid schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:34:
Achteraf met een rescue-disk, of een bootable distro als knoppix alles weer terugzetten.
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
Windows zal altijd de eerste partitie willen hebben, ik denk dat je linux op je eerste partitie hebt staan, dus je moete eerst met een rescue cd je partitie indeling omgooien.
je kan met Partitionmagic ook ff je linux partitions hidden en inactive maken.
dan install je windows, en draai je dat weer terug. vanuit linux pas je dan ff je bootloader aan en kan je kiezen tussen windows en linux.
dan install je windows, en draai je dat weer terug. vanuit linux pas je dan ff je bootloader aan en kan je kiezen tussen windows en linux.
Owh? De eerste partitie bevat ext3/ext2/reiserFS/XFS o.i.d. en windows wil daar opgaan installeren? Wat gebruik jij voor Windows dan? Want ik kan gewoon kiezen waar ik Windows wil hebben hoorEmielio schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:56:
Windows zal altijd de eerste partitie willen hebben, ik denk dat je linux op je eerste partitie hebt staan, dus je moete eerst met een rescue cd je partitie indeling omgooien.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
do not believe the lies!Emielio schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:56:
...het is wel zo dat windows op een primaire partitie op de eerste harddisk wil (die eerste harddisk-limitatie is wel te omzeilen met een bootloader als GRUB). Het kan ook op een logische partitie, maar dan dropt setup in ieder geval de bootfiles op een primaire partitie.
Je kunt Linux (of willekeurig wel OS) ook booten met de bootloader van Windows XP (NTLDR). Het makkelijkste is om een tool als BootPart te gebruiken (anders moet je handmatig de bootsector van je partitie kopiëren; niet echt moeilijk vanuit Linux, maar toch). Bij BootPart zit ook documentatie van hoe dit moet. 
Je hebt dan geen GRUB of LILO meer nodig, zolang je nog Windows gebruikt.
Je hebt dan geen GRUB of LILO meer nodig, zolang je nog Windows gebruikt.
Verwijderd
Misschien heb je hier wat aan:
http://gentoo-wiki.com/HO...too#Re-Install_Bootloader
Naargelang je distro natuurlijk even kijken wat er wel en niet van toepassing is.
http://gentoo-wiki.com/HO...too#Re-Install_Bootloader
Naargelang je distro natuurlijk even kijken wat er wel en niet van toepassing is.
Pagina: 1