Welke NIET-surround versterker met optisch en coax?

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik ben op zoek naar een stereo versterker met een optische en een coax ingang, maar alles wat ik vind met digitalen ingangen is tegenwoordig met surround 5:1 7:1 etc etc. Bestaat het nog wel een gewone stereo versterker vraag ik me af?

topic title moet zijn 'versterker met optisch en coax' natuurlijk... is allebei sp dif...

[ Voor 17% gewijzigd door usr-local-dick op 10-09-2005 13:17 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die zal je HEEEEEL weinig vinden, simpelweg omdat het voor hifi niet zo belangrijk is of nu de cd-speler het DA-converten doet, of de versterker. Pas bij digitale surroundformaten is het nodig dat je zaken digitaal gaat aansluiten.

Ik ken er slechts eentje die het wel in stereo formaat heeft: Een NAD stereo 'digitale' voorversterker, maar dat is een oud apparaat.

Ik zou gewoon die eis laten varen, want dat ga je toch niet vinden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-02 23:54

sphere

Debian abuser

In stereo versterkers zit meestal ook geen D/A unit en dus ook geen noodzaak voor digitale ingangen. Zelf ben ik ook op zoek naar iets dergelijks, maar meestal kom je uit bij homecinema versterkers waarbij stereo D/A een beetje een ondergeschoven kindje is, of een oplossing waarbij je een externe stereo DAC koppelt aan een reguliere stereo versterker.

Natuurlijk zijn er wel units die het kunnen, van bijv. Meridian, maar die zijn best prijzig en niet louter stereo.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die zal je HEEEEEL weinig vinden, simpelweg omdat het voor hifi niet zo belangrijk is of nu de cd-speler het DA-converten doet, of de versterker. Pas bij digitale surroundformaten is het nodig dat je zaken digitaal gaat aansluiten.
In mijn geval wordt er een Slimp3 speler op aangesloten (mp3 speler), en een sateliet ontvanger.
Beide lijken mij dan geschikt om direct digitaal aan te sluiten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

De sattelietontvanger is ook geschikt om via scart aangesloten te worden, toch hebben veel versterkers geen scartaansluiting omdat het niet nuttig / nodig is.

Nogmaals: laat die eis gewoon varen, het is niet zo dat het geluid er beter van wordt ofzo (tenzij je een extreem beroerde mp3 speler hebt. Koop dan liever een losse DAC).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

wellicht dat de creative Decoder DDTS-100 deze is ook wel voor 7.1 maar je kunt er ook prima alleen stereo op aansluiten en hij is niet duur http://www.creative.com/p...category=136&product=9468

Verwijderd

Heb je een reden dat je persé een non-surround amp wilt hebben?
Ze zijn er wel maar dan kom je op redelijk obscure dingen terecht met een enorm prijskaartje..
Bijv. http://www.spectronav.com/troubadour.htm
Pagina: 1